אחת מקטלוג אוטו: סיאט איביזה

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: סיאט איביזה
מערכת אוטו |

סיאט איביזהשם מלא: סיאט איביזה
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן פולו, אודי A1

מתחרות עיקריות: רנו קליאו, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, סיטרואן C3
 

כדאי לדעת עליה: הדור הרביעי של הסופרמיני המצליחה של סיאט נמצא איתנו כבר כחמש שנים. זהו הדור הרביעי של האיביזה, אשר זכה בשנה שעברה למתיחת פנים שנחתה כאן בחודש מאי. הוא הציג חזית עדכנית ומספר שינויים קוסמטיים, לצד שיפור ברמות האבזור והורדות מחירים. גם אם העיצוב, לרבות השנים, עבר לצד המעט מיושן של המטבע, האופי של האיביזה עודנו צעיר וממשיך לפנות לפלח השוק המתאים. היא משווקת בארץ עם מבחר רחב של גרסאות, מ-1.4 ליטר ידנית ועד לקופרה הספורטיבית. גרסת הסטיישן הידנית מוצעת כיום במחיר אטרקטיבי במיוחד של 74,000 שקלים (מחיר מבצע).
 
 

הביצועים בגרסאות ה-1.4 הלא מוגדשות סבירים, כאשר אלו עם מנוע ה-1.2 TSI מציגים ביצועים משופרים וצריכת דלק טובה. הביצועים בגרסאות הספורטיביות טובים מאוד. תא הנוסעים איכותי למדי, גם אם מעט פלסטיקי, ומראהו נותר נאה ומודרני יחסית. נוחות הנסיעה בינונית והתנהגות הכביש טובה למדי.
כל מה שטוב: ביצועים בספורטיביות, מנוע ה-1.2, מבצעים.
כל מה שרע: תא נוסעים פלסטיקי, מרווח, מחירים ללא מבצעים.
מה מקבלים: תמורה טובה למחיר, במבצעים.
גרסה נבחרת: הגרסאות ה"רגילות" במבצעים, או הספורטיביות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.