אחת מקטלוג אוטו: סיאט איביזה

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: סיאט איביזה
מערכת אוטו |

סיאט איביזהשם מלא: סיאט איביזה
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן פולו, אודי A1

מתחרות עיקריות: רנו קליאו, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, סיטרואן C3
 

כדאי לדעת עליה: הדור הרביעי של הסופרמיני המצליחה של סיאט נמצא איתנו כבר כחמש שנים. זהו הדור הרביעי של האיביזה, אשר זכה בשנה שעברה למתיחת פנים שנחתה כאן בחודש מאי. הוא הציג חזית עדכנית ומספר שינויים קוסמטיים, לצד שיפור ברמות האבזור והורדות מחירים. גם אם העיצוב, לרבות השנים, עבר לצד המעט מיושן של המטבע, האופי של האיביזה עודנו צעיר וממשיך לפנות לפלח השוק המתאים. היא משווקת בארץ עם מבחר רחב של גרסאות, מ-1.4 ליטר ידנית ועד לקופרה הספורטיבית. גרסת הסטיישן הידנית מוצעת כיום במחיר אטרקטיבי במיוחד של 74,000 שקלים (מחיר מבצע).
 
 

הביצועים בגרסאות ה-1.4 הלא מוגדשות סבירים, כאשר אלו עם מנוע ה-1.2 TSI מציגים ביצועים משופרים וצריכת דלק טובה. הביצועים בגרסאות הספורטיביות טובים מאוד. תא הנוסעים איכותי למדי, גם אם מעט פלסטיקי, ומראהו נותר נאה ומודרני יחסית. נוחות הנסיעה בינונית והתנהגות הכביש טובה למדי.
כל מה שטוב: ביצועים בספורטיביות, מנוע ה-1.2, מבצעים.
כל מה שרע: תא נוסעים פלסטיקי, מרווח, מחירים ללא מבצעים.
מה מקבלים: תמורה טובה למחיר, במבצעים.
גרסה נבחרת: הגרסאות ה"רגילות" במבצעים, או הספורטיביות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.