אחת מקטלוג אוטו: סיאט איביזה

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: סיאט איביזה
מערכת אוטו |

סיאט איביזהשם מלא: סיאט איביזה
אחיות לפלטפורמה: פולקסווגן פולו, אודי A1

מתחרות עיקריות: רנו קליאו, סקודה פאביה, סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, סיטרואן C3
 

כדאי לדעת עליה: הדור הרביעי של הסופרמיני המצליחה של סיאט נמצא איתנו כבר כחמש שנים. זהו הדור הרביעי של האיביזה, אשר זכה בשנה שעברה למתיחת פנים שנחתה כאן בחודש מאי. הוא הציג חזית עדכנית ומספר שינויים קוסמטיים, לצד שיפור ברמות האבזור והורדות מחירים. גם אם העיצוב, לרבות השנים, עבר לצד המעט מיושן של המטבע, האופי של האיביזה עודנו צעיר וממשיך לפנות לפלח השוק המתאים. היא משווקת בארץ עם מבחר רחב של גרסאות, מ-1.4 ליטר ידנית ועד לקופרה הספורטיבית. גרסת הסטיישן הידנית מוצעת כיום במחיר אטרקטיבי במיוחד של 74,000 שקלים (מחיר מבצע).
 
 

הביצועים בגרסאות ה-1.4 הלא מוגדשות סבירים, כאשר אלו עם מנוע ה-1.2 TSI מציגים ביצועים משופרים וצריכת דלק טובה. הביצועים בגרסאות הספורטיביות טובים מאוד. תא הנוסעים איכותי למדי, גם אם מעט פלסטיקי, ומראהו נותר נאה ומודרני יחסית. נוחות הנסיעה בינונית והתנהגות הכביש טובה למדי.
כל מה שטוב: ביצועים בספורטיביות, מנוע ה-1.2, מבצעים.
כל מה שרע: תא נוסעים פלסטיקי, מרווח, מחירים ללא מבצעים.
מה מקבלים: תמורה טובה למחיר, במבצעים.
גרסה נבחרת: הגרסאות ה"רגילות" במבצעים, או הספורטיביות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד