מנורה וכלל יבטחו את פרויקט כביש 431 של דניה-סיבוס
חברת הביטוח מנורה (מנורה החזקות ) וכלל ביטוח (כלל עסקי ביטוח ) נבחרה על ידי חברת הבניה דניה-סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל לחברה שתוביל את ביטוח פרויקט הקמת כביש הרוחב 431. דניה-סיבוס זכתה במכרז BOT להקמה ותפעול של כביש 431 בעשרים השנים הבאות. פרויקט ההקמה צפוי להימשך כשלוש שנים והוא מוערך בעלות של כ-400 מיליון דולר. הסכם הביטוח כולל את ביטוח הקבלנים, חבות מעבידים, אחריות מקצועית ואחריות המוצר. היקף הפרמיה הכוללת הצפויה מהעסקה הנה כ-4 מיליון דולר. בביטוח שותפה חברת כלל בשיעור של 35%.
כביש 431 הוא אחד מכבישי הרוחב לכביש חוצה ישראל, אורכו כ-20 ק"מ ומתוכננים בו עשרות גשרים ומחלפים. הכביש יחבר בין ראשון לציון במערב ומודיעין במזרח, ויהווה את ציר התנועה הדרומי של כביש הטבעת סביב מטרופולין גוש דן, הכולל את נתיבי איילון במערב, כביש חוצה ישראל במזרח וכביש 531 בצפון.
לדברי מנחם הרפז, משנה למנכ"ל ומנהל האגף לביטוח אלמנטרי במנורה, "העסקה הנוכחית מהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגית החברה להרחבת פעילותה מול העסקים הגדולים. מדובר באחת מעסקאות הביטוח הגדולות והמחוזרות בשוק, ואנו שמחים על הבעת האמון המתמשכת של דניה-סיבוס ביכולותינו, הוסיף הרפז. עסקה זו ממשיכה את תנופת הגידול של האגף האלמנטרי בחברה, אשר גדל בשנת 2005 לבדה בכ-11% בהיקף הפרמיות והגדיל את נתח השוק ל-10% לעומת 9.2% בסוף 2004. רווחי מנורה בתחום האלמנטרי הסתכמו בסוף 2005 ב-213 מיליון שקל".
דניה סיבוס היא חברת בניה בינלאומית הפעילה בישראל, ברוסיה ובקנדה.
מנורה פועלת בענף הביטוח הישראלי משנת 1935, ומתמחה בתחומי ביטוח כללי, ביטוחי חיים ובריאות. החברה מחזיקה בנתח שוק של כ-11% מכלל הפרמיות הנמכרות בישראל, מנהלת נכסים בהיקף של כ-12 מיליארד שקל. קבוצת מנורה כולה מנהלת נכסים בהיקף של כ-36 מיליארד שקל, כולל נכסי קרן הפנסיה מבטחים החדשה, קופות הגמל שנרכשו מבנק מסד ומקרן הפנסיה מבטחים הוותיקה, קרנות נאמנות וניהול תיקי השקעות.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.