ניתוח טכני: דולר אוסטרלי - אולי כעת?
לפני ארבעה שבועות בדיוק ניתחתי את הדולר האוסטרלי כאשר המסקנות היו שהאוזי אמור לשבור כלפי מטה ולהסתכרן עם היורו, השטרלינג והין. אלא שהאוסטרלים ידועים כעם קשוח ועקשן וכנראה שהמטבע קיבל לא מעט מהאופי. במקום זאת, נאחז הדולר המקומי ברמת התמיכה כבקרנות המזבח וסרב לסגת.
שבועות ספורים מאוחר יותר החלו כוחות השוק לעשות את שלהם וביום שישי האחרון, נכנע הדולר הניוזילנדי ופרץ מטה. וכעת, דומה שלדולר האוסטרלי אין הרבה ברירות. המעניין הוא, שאותם נתונים שהביאו אותי למסקנה אז, שרירים וקיימים עד היום.
1. על גבי הגרף השבועי
על גבי הגרף השבועי אפשר לראות כיצד מתקשה הדולר האוסטרלי, לאורכם של החודשים האחרונים, לטפס מעל לרמת 0.8 דולר. כישלון משולש זה פותח את הדרך לשינוי המגמה שאנו צפויים לראות, אלא שאת הסיפור האמיתי אודות העתיד לבוא אפשר לראות על נקלה מתוך התנהגותם של מדדי המומנטום.
בעוד הדולר האוסטרלי נוטה לדשדש בשבועות האחרונים בין רמות של 0.75 ל-0.8 דולר, אפשר לראות שני מדדי מומנטום מרכזיים (RSI, ו-MACD) נוטים כלפי מטה ולמעשה מצביעים על מגמת ירידה העומדת בפתח. שימוש בממוצעים נעים על גבי הגרף, כפי שאפשר לראות, מלמד גם כאן על מומנטום שלילי כאשר שבירתה של רמת 0.75 דולר כלפי מטה היא רק עניין של זמן.
2. יעד המחירים
כל תבנית המייצגת תקופת דשדוש, מעבר ממגמה אחת למשניה, מאפשרת לחשב יעד מחירים מינימלי. כלומר, לפחות לאן אמור השוק להגיע כדי לחשב את יעד המחירים המינימלי לפי תבנית הדשדוש, מתבססים על עומקו. החלק הגבוה ביותר של התבנית הוא 0.8 דולר והתחתון, 0.75 דולר.
מכאן אפשר להעריך ששבירתה של רמת 0.75 דולר כלפי מטה, אמורה לדרדר את הדולר האוסטרלי לפחות עד לרמת 0.7 דולר. את אופן החישוב אפשר לראות על הגרף.
3. מסקנות
הדולר האוסטרלי מועד לפריצה כלפי מטה ודומה שזמנה הגיע. להערכתי מדובר בעניין של מספר ימים. שבירתה של רמת 0.75 דולר כלפי מטה תשמש כבסיס למגמת ירידה בת שבועות מספר לפחות האמורה לדרדר את המטבע האוסטרלי לפחות לרמת 0.7 דולר.
הערת אזהרה: המסחר במט"ח מסוכן על רקע התנודתיות הגבוהה והמינופים הגבוהים הנהוגים בשווקים אלו. הפעילות חייבת להיות מוגדרת ומדויקת בנקודות ספציפיות וכל פעולה חייבת להיות מגובה על ידי הוראה צמודה לקטיעת הפסד שלא תעלה של עשיריות בודדות של אחוזים ממחיר הקנייה
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.