טורבוג'ן סיימה בהצלחה את בדיקת היתכנות הפעלת הטורבינה; המניה מזנקת ב-8%
טורבוג'ן מודיעה על קבלת דו"ח מסכם של הסימולציה של מכון המחקר Southwest לבעירה תלת מימד של מערכת הקומבסטור של TG40 על מגוון תערובות דלק מ-100% גז טבעי ועד 50% גז טבעי ו-50% מימן. בתהליך בוצעו סימולציות CFD מפורטות אשר הניבו תוצאות מיטביות של התנהגות הבעירה. הודות לתכנון מבנה הבעירה Rich Quench Lean (RQL).
צוות המדענים והמהנדסים של Southwest עוסק באיתור פריצות דרך טכנולוגיות באמצעות מדע מתקדם וטכנולוגיה יישומית. מאז ועד היום, הארגון, משמש כמלכ"ר עצמאי, המספק שירותי מדע, טכנולוגיה והנדסה חדשניים ללקוחות ממשלתיים ומסחריים ברחבי העולם. בין לקוחות הארגון, חברות ממשלתיות כמו :DARPA, DOE (Department Of Energy).
יציבות הבעירה וייצור NOx (פליטות מזהמים) נמוך באופן עקבי עבור כל תערובות הדלק, לצד מערכת שלא הראתה סימני פלאשבק או הצתה עצמית מוקדמת מצביעים על תכנון טוב ועמידות גבוהה של רכיבי הזרקת דלק גם עם יחסי תערובות מימן שונות.
ירון גלבוע מנכל טורבוג'ן: "תוצאות אלה הן שלב נוסף אשר מקדם את טורבוג'ן לפיתוח המיקרו-טורבינה המופעלת בשילוב של גז ומימן. טורבוג'ן נערכת להתקנת והפעלת מיקרו טורבינה על בסיס גז טבעי בניו יורק , במקביל נערכת החברה לתחילת סדרת ניסויים בטכניון להוכחת יכולות אלה , ניסויים אלו יקדמו אותנו לקראת הפקת אנרגיה בשילוב של מימן עם גז טבעי."
- טורבוג'ן בדרך לנאסדק, האם זה מה שיגרום לחברה לפרוץ?
- צעד של אמון? טורבוג'ן תסגור חוב באמצעות דיסקאונט של כ-30% על מניות החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש שעבר דיווחה טורבוג'ן כי התקבלו האישורים הנדרשים להתקנת מערכת TG-40 באתר ההדגמה בניו יורק. מערכת TG-40 היא מערכת לייצור חשמל וחום, הפועלת באמצעות מיקרו-טורבינה רב-דלקית בהספק של 40 קילו-וואט המופעלת על בסיס גז טבעי. השימוש במערכת צפוי לספק את צריכת הבסיס של הבניין של חשמל ומים חמים ולתת מענה לגידול בצריכה המושפע מהתיישנות רשתות החשמל הקיימות שלא עומדות בעומסי הצריכה ולהקטין את עלויות החשמל עד ל-20% מהעלויות הקיימות.
טורבוג'ן היא חברת חלום בתחום אגירת האנרגיה, החלום יכול להתגמש, אבל ברוב המקרים האלו החלום לא מתגשם. בדרך, החברה מגייסת כספים כדי להגיע את החלום ואז המשקיעים מדוללים ולרוב המניה יורדת, אפילו בחדות. אז במקרים מסוג זה כדאי להיזהר מהודעות חיוביות, אחריהן באות במקרים רבים הנפקות מדללות.
מניית טורבוג'ן מזנקת כעת במהלך המסחר ב-8% אך מנגד רשמה מתחילת השנה ירידה של 44% ונסחרת במחיר של 6.9 שקלים למניה ושווי שוק של 96 מיליון שקל.
- 2.פולני פלמוני 20/09/2023 11:07הגב לתגובה זוטורבוג'ן מספקת למפעלים וחברות. הרשת כרגע הבעיה בחשמל.
- 1.dw 20/09/2023 11:07הגב לתגובה זוטורבוג'ן חייבים לגייס ממוסדיים, בעצם בכל מחיר, כי עם מערכת הדגמה אי אפשר ללכת למכולת. יש הרבה סטארט אפים בשוק המקומי (נוסטרומו, סונוביה, 3DM, פורסייט, אקסיליון ועוד), והם נסחרים לפי תימחורים נמוכים משמעותית. משמעותית!
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות
קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות
קשרי תעופה קשרי תעופה 0% פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.
ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- קשרי תעופה משקיעים כ-40 מיליון אירו בפרויקט יוקרה בלרנקה
- קשרי תעופה נכנסת לתחום הטרוול טק - שותפות עם חברת TKTZ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
