ראסל אלוונגר טאוואר
צילום: יח"צ

טאואר אכזבה: לא עמדה בתחזיות לרבעון הראשון

הכנסותיה של חברת השבבים ממגדל העמק הסתכמו בכ-313 מיליון דולר ברבעון הראשון - בתחתית תחזית ההכנסות שעמדה על 325 מיליון דולר
נועם בראל | (1)

טאואר 4.01% פרסמה את תוצאותיה הכספיות והציגה הכנסות שהסתכמו בכ-313 מיליון דולר - בתחתית טווח התחזיות שעמד על 325 מיליון דולר לרבעון הראשון (עם סטייה של 5%). הרווח נקי של החברה עמד על כ-26 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018. 

על פי הדיווח אותו מפרסמת חברת השבבים ממגדל העמק, רשמה הכנסות של כ-313 מיליון דולר, מהם ייצרה החברה EBITDA של כ-84 מיליון דולר ורווח נקי כאמור של 26 מיליון דולר. הרווח הנקי משקף ירידה של 43% לעומת רווחי החרבעון המקביל. 

ברבעון האחרון (רביעי 201) הנמיכה טאואר את תחזיותיה לרבעון הראשון. בשנה האחרונה רשמה טאואר ירידה מצטברת של 10%.

טאואר-ג'אז צופה שהמכירות ברבעון השני של שנת 2018 יסתכמו בסך 335 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה, כאשר אמצע הטווח משקף צמיחה של כ-7% לעומת הרבעון הראשון של 2018. גם כאן, מדובר בהנמכת תחזיות.

 

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז: "ברבעון הראשון של 2018 קיבלנו הודעות על זכיה במספר רב של פרויקטים חשובים מאד מלקוחות שהינם מובילים בתחומם. הרבעון הראשון הושפע מעונתיות וממספר מהלכים שעשינו על מנת  להעשיר את תמהיל המוצרים שלנו כך שנייצר יותר מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה יותר.  תחזיות הביקושים שאנו מקבלים מהלקוחות שלנו מראות שהצמיחה שלנו במכירות תימשך בכל אחד מהרבעונים השנה עם צמיחה אורגנית של יותר מ-25%  במכירות הרבעון הרביעי לעומת הרבעון הראשון  של השנה, וכתוצאה מכך עליה משמעותית ברווחיות החברה”. 

נזכיר כי סוכנות הדירוג מעלות S&P העלתה לפני כשבוע את הדירוג של טאואר לרמה AA (מינוס), וזאת לאור שמירה על ביצועים תפעוליים הולמים והתחזקות הפרופיל הפיננסי.

"טאואר שומרת על רווחיות תפעולית והציגה שיפור בבסיס ה-EBITDA בשנת 2017, יחד עם המשך ייצור תזרים מזומנים חופשי גבוה. אנו מעריכים כי החברה תמשיך לשמור על רמות הרווחיות הנוכחיות בטווח הבינוני לנוכח פעולותיה האסטרטגיות להגדלת בסיס הלקוחות".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיקי 07/05/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    מי המליץ לפני כחצי שנה או יותר לקנות טאואר? מי שהחזיק טאואר 3-5 שנים עשה רווח יפה מאוד של מאות אחוזים.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.