רדיו ynetרדיו ynet

רגע לפני קמפיין ההשקה: ynet משנה את שם הרדיו האינטרנטי שלו

ל"ביז מדיה" נודע כי מיזם הרדיו החדש של ynet שצפוי לעלות לאוויר בשבוע הבא, שינה את שמו ברגע האחרון, מחשש שהוא לא יזוהה מספיק עם המותג ynet. התוצאה: קמפיין שילוט החוצות מתעכב בשלב זה
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה YNET YNET רדיו ynet

אתר ynet החליט ברגע האחרון לשנות את שם תחנת הרדיו האינטרנטית שהקים. ל"ביז מדיה" נודע כי השינוי מהשם המקורי Y RADIO ל"רדיו ynet" למעשה מעכב את עליית קמפיין מודעות פרסומי למותג הרדיו החדש, שאמור היה לעלות בימים שלפני ההשקה, אולם הדבר טרם קרה. 

על פי הערכות, ההחלטה נבעה מכך שראשית, שם המותג המוכר ynet לא מופיע במותג החדש, מה שעשוי לפגוע בזיהוי שלו כמותג של ynet. שנית, צורת ההגייה של האות Y נשמעת כמו המילה האנגלית WHY (למה), שעשוי להרים גבה לגבי כוונת המשורר. 

תחנת הרדיו האינטרנט החדשה של ynet שמעוררת עניין בשוק התקשורת המקומי, ועשויה להוות תחרות לתחנות הרדיו הארציות כאן רשת ב' וגל"צ, לצד הרדיו האזורי 103, צפויה להיחנך ב-4 בספטמבר. 

בעת האחרונה פרסם ynet על מספר גיוסים לטובת פרויקט הרדיו שלו. בין היתר יגישו אודי סגל ודוריה למפל תוכנית שבועית, ג'ודי ניר מוזס ורענן שקד יגישו תוכנית ביום חמישי, דודו ארז ויואב ריבינוביץ יגישו תוכנית יומית אחר הצהריים, ואילו שרון כידון וישי שנרב יתמקמו מדי בוקר בתוכנית אקטואליה בת שעתיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.