סופר פארם
צילום: חן גלילי

תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן

אחרי 30 שנה בבאומן בר ריבנאי, עובר התקציב למשרד הפרסום הגדול בשוק הישראלי. במקביל יוקם בסופר-פארם יחידת קריאייטיב ואסטרטגיה, כמעיין משרד בתוך החברה, בניהולם של נדב פרסמן ורם ברוך
אלכסנדר כץ |

סופר פארם (צילום: חן גלילי)

.

סופר פארם הודיע היום כי מקאן תל אביב זכתה בתקציב המדיה שלה. על פי הערכות בשוק, התקציב יעמוד על כ-80 מיליון שקלים. ההכרזה הזו הגיעה בתום מכרז שנערך ובו התמודדו יוניברסל מקאן, יוניון ומדיה קום מקובצת אדלר חומסקי. ב-30 שנה האחרונות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי טיפל בתקציב רשת בתי המרקחת והפרפומריה הגדולה בישראל.

 

תקציב הפרסום של הרשת ינוהל למעשה בשתי יחידות מקצועיות נפרדות. הראשונה היא רכש המדיה באונליים ובאופליין, יחד עם ליווי אסטרטגי, שתנוהל כאמור על ידי מקאן. השנייה היא יחידת קריאייטיב ואסטרטגיה חדשה שתוקם ותנוהל כמשרד עצמאי בתוך הרשת, על ידי רם ברוך ונדב פרסמן, שהיה בעבר מנכ"ל משרד מקאן תל אביב, ועוד לפני כן היה המשנה למנכ"ל באומן בר ריבנאי, שבו גם היה אחראי על תקציב סופר פארם..

 

סופר-פארם מונה למעלה מ-270 סניפים. מאז שהוקמה בסוף שנות ה-70, היא פועלת ברישיון בית מרקחת, ומפעילה גם מחלקות קוסמטיקה, אופטיקה וטואלטיקה, וכמו כן את המותג הפרטי Life. בנוסף, היא מפעילה גם אתר למכירה באונליין שמשלב לצד מוצרים של הרשת גם מוצרים של מוכרים בשלל תחומים, בנוסף למגוון המוצרים הקיימים כיום בסניפים.

 

לפני כשנה הרחיבה סופר-פארם את פעילותה, והקימה את רשת הדיילי'ס (DAILY'S) המציעה אוכל טרי בשיטת GRAB & GO, ואת רשת מרפאות BEAUTY CLINIC המתמחה באסתטיקה רפואית.

 

לאחרונה הובילה הרשת שני קמפיינים משמעותיים. הראשון בכיכובה של השחקנית דניאל גל שעסק באתר סופר-פארם אונליין, ובמסגרתו השיקו שלל קטגוריות חדשות החל ממכשירי כושר, מכשירי חשמל, ריהוט, ציוד לבעלי חיים, ואפילו קיאקים שנמכרים באתר. הקמפיין השני וההומריסטי עסק במותג הפרטי Life, בכיכובם של משפיעני רשת ויוצרי תוכן, בהם עדן דניאל גבאי ומיה דגן, ובליווי הקריינות והייעוץ המוזיקלי של דלית רצ'סטר.

 

סמנכ”ל השיווק של סופר-פארם, עופר לוי, מסר: "אחרי שלושה עשורים של שותפות מוצלחת עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי אנו יוצאים לדרך חדשה. אנחנו מעריכים ומוקירים את התרומה ושיתוף הפעולה הפורה ויוצא הדופן לאורך השנים, ונערכים לאתגר הבא. בחרנו מודל ייחודי שמותאם לצרכים המשתנים, ואנחנו מאמינים שיאפשר לנו להמשיך להוביל בכל עולמות המיתוג והשיווק".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.