הקלטת הלוהטת של מירי רגב: איך להסביר העברת 2.5 מיליון ש' למשרד יהושע TBWA
תחקיר של חדשות 10 חשף אמש שיחת ועידה של שרת התרבות מירי רגב עם יועציה - בה היא מגבשת יחד איתם גרסה שתסביר, מדוע ואיך משרדה העביר תקציב פרסום לידיו של הפרסומאי רמי יהושע ומשרד הפרסום יהושע TBWA ללא מכרז.
בתחקיר שמאחוריו עומד כתב חדשות 10 ספי עובדיה נשמעת השיחה בין השרה ליועציה שביניהם גם דוברה מאיר סוויסה: "בכיר א': למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה...".
על כך עונה השרה רגב: "לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה... מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו".
על פניו מדובר במיזם של משרד התרבות והספורט שבא לאפשר להורים לבלות עם הילדים במאות אירועים ברחבי הארץ, בחודש אוגוסט, בדגש על ישובי הפריפריה. בפרויקט הושקעו 15 מיליון שקלים ובמשרד ביקשו גם להעלות אותו למודעות הציבור באמצעות קמפיין פרסום. בכתבה של ערוץ 10 טוען עובדיה כי "יותר מ-2.5 מיליון שקל מכספי הציבור – הועברו ישירות ליהושוע TBWA ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר, בתהליך שנוי מאד במחלוקת, וזה בלשון המעטה".
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- עם פתיחת שנת הלימודים: מוניות רגילות יוכלו להסיע תלמידי חינוך מיוחד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בערוץ 10 נטען כי "בסיומה של שיחת הועידה נבחרת בעצם הגרסה הבאה: רגב לא קשורה לעניין, ומי שהביא את יהושוע זה בכלל הטוטו, אלא שבידי חדשות עשר עדויות המצביעות על קשר בלתי אמצעי בין השרה לבין יהושוע קודם להחלטה להפקיד בידיו את הסכומים הללו".
בימים כתיקונם - יעידו מקורביו ומכריו של רמי יהושע - כי מדובר באחד מבכירי הפרסומאים בארץ, הנוצר את לשונו מזה שנים רבות ולא נוהג להתראיין ו/או להגיב לכלי התקשורת. עם זאת, התחקיר של ספי עובדיה בחדשות 10 וההד הרב לו זכה, לא השאיר את יהושע אדיש וזה יצא להגן על חפותו ונקיון כפיו. לאייס אומר יהושע היום (יום ב'): "הסיפור פשוט - לי אין שום היכרות מוקדמת עם השרה רגב. באתי לפגישה בתור נציג הטוטו ונכנסתי לחדר ישיבות שבו ישבו מלבדי עוד 50 איש. במשרד ביקשו מאיתנו לשוב עם רעיונות ולאחר שבוע אכן אנשיי הציגו בפניהם את הרעיון לקמפיין "לא לדאוגוסט".
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
יהושע מוסיף ומבהיר: "לא הגיע אלינו שקל ממשרד התרבות והספורט. הגעתי מטעם הטוטו ונתבקשתי להוביל פרויקט בשווי 2.5 מיליון שקל - הלקוח שלי הוא הטוטו ואינני מכיר אף אדם אחר לפני או אחרי. אין לי הכרות וקדמת עם השרה, ולא קשר חברי או משפטי למשרד התרבות והספורט. הכל עורבא פרח ומי שיטען אחרת יצפה לתביעה".
תגובת משרד התרבות והספורט: "חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק. משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע - ולכן הקמפיין נעשה ע"י ספק זה".
תגובת משרד התרבות והספורט בקשר להקלטות: "מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".
תגובת הטוטו: "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט "לא לדאוגוסט" היא 5 מיליון שקלים מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון שקלים. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון שקלים".
- 11.טוקבקיסטים מוגי לב - תזדהו וקבלו תביעת דיבה (ל"ת)אחד שהיה ביהושע 01/09/2015 15:39הגב לתגובה זו
- 10.רביב דרוקר 31/08/2015 18:16הגב לתגובה זורמי מעטפות, אין עשן בלי אש בנאדם לא מקבל כינוי כזה סתם
- לא הבנתי. הוא מקבל מעטפות או נותן אותן? (ל"ת)הכלבים נובחים 01/09/2015 09:06הגב לתגובה זו
- הוא כמו העץ הנדיב, רק במעטפות (ל"ת)רביב דרוקר 01/09/2015 12:17
- 9.אולמרט 31/08/2015 17:37הגב לתגובה זוהי יהושע. זה אני אהוד אולמרט. אני לא מבין למה כועסים עלינו בגלל שלשנינו יש חיבה למעטפות כסף. הקנאה הורגת אותם.
- 8.ודש לראובן אדלר (ל"ת)אחד שלא יודע 31/08/2015 16:23הגב לתגובה זו
- 7.ליהושיע את מירי. דווקא שם לא רע לסרט ישראלי עדכני (ל"ת)הכלבים נובחים 31/08/2015 16:10הגב לתגובה זו
- 6.יחסים לא מוגנים 31/08/2015 15:54הגב לתגובה זולרמי יהושע גם קשרים חמים ביותר עם לבנת. פרנסה, ׳תם יודעים
- 5.כאן גרים בעושר רמי ומירי שכונה (ל"ת)בושה 31/08/2015 13:02הגב לתגובה זו
- 4.למה אין חקירת משטרה (ל"ת)פאינה 31/08/2015 12:44הגב לתגובה זו
- 3.עובד לשעבר ביהושע 31/08/2015 12:20הגב לתגובה זוכל מי שאי פעם עבד ביהושע בקריאטיב (כמוני) יודע שלרמי יש קשרים חזקים עם אנשי מפתח בליכוד. זה היה לפני 10 שנים ונכון גם היום. זה לא חדש. מדי פעם היינו רואים שמגיעים למשרד כל מיני פוליטיקאים ויצא לנו לעבוד על בריפים שקשורים באופן הדוק לליכוד בצורה עקיפה או ישירה אז שלא ימכרו לנו בולשיט שמירי רגב מעולם לא שמעה על רמי יהושע ולא הכירה אותו הכול לכאורה כמובן.
- מי זה? 31/08/2015 12:56הגב לתגובה זושוב פוטר?
- 2.צחי בן טובים 31/08/2015 11:56הגב לתגובה זוזו העבודה הכי טובה של יהושע בשנים האחרונות
- להפך 31/08/2015 12:17הגב לתגובה זוזו העבודה הכי טובה של מירי רגב
- 1.רמי מה עם המעטפות שלי? (ל"ת)שולה זקן 31/08/2015 11:07הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.