אייפון 17 דוגמהאייפון 17 דוגמה

אפל מתכננת גל השקות מסיבי למחצית הראשונה של 2026

אייפון 17e במחיר נמוך, טאבלטים עם שבבי M4 חדשים, MacBook עם מסכי OLED ובית חכם - כל זה במסגרת מהלך אסטרטגי להחייאת המכירות ולחזרה לצמיחה עקבית

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אפל אייפון

אפל Apple -0.26%  מגבשת תוכנית השקות נרחבת למחצית הראשונה של 2026, במטרה לחזור למסלול צמיחה יציב לאחר תקופה של ביקושים תנודתיים. במסגרת התוכנית צפויה החברה להשיק מגוון מוצרים חדשים ומעודכנים, בהם iPhone בעלות נמוכה, טאבלטים חדשים ומחשבים משודרגים – במטרה להמריץ מחדש את מחזורי המכירות שהאטו בשנתיים האחרונות.

התוכנית כוללת עדכונים לדגמי iPad הבסיסיים ול-iPad Air, וכן מסך חיצוני חדש למחשבי Mac. המוצר המרכזי הוא iPhone 17e במחיר של 599 דולר – דגם המשך לזה שהושק השנה. החברה צפויה לעדכן גם את דגמי MacBook Pro ו-MacBook Air, כאשר חלק מהמוצרים שתוכננו לשנת 2025 יידחו להשקה בתחילת 2026.


המהלך מגיע לאחר עלייה חדה במכירות בתקופת הקורונה, ואחריה ירידה בביקושים. בתקופה זו נרשמה האטה בפיתוח מוצרים חדשים, בעיקר בתחום הטאבלטים, מה שהשפיע על הכנסות החברה. כעת שואפת אפל לחזור למחזור השקות עקבי בניסיון לשקם את הצמיחה.


גל ההשקות החדש צפוי להגיע לאחר מחזור הסתיו הקרוב, שיכלול את iPhone 17 בעיצוב דק חדש, גרסאות Pro מעודכנות, שעוני Apple Watch חדשים, iPad Pro משופר וגרסה מתקדמת של משקפי Vision Pro.


עדכוני הטאבלטים צפויים זמן קצר יחסית לאחר השקת הדגמים הנוכחיים במרץ. דגמי ה-iPad הבסיסיים יקבלו שבב מהיר יותר, תוך שמירה על העיצוב הקיים והמחיר של 349 דולר. המטרה היא לשפר ביצועים מבלי לייקר את המוצר, כדי לשמור על זמינותו לקהלים רחבים.


דגם iPad Air, שזכה לפופולריות בעקבות גרסת 13 אינץ' מ-2024, צפוי לעבור לשבב M4 במקום M3, תוך שמירה על מחיר של כ-800 דולר. שילוב של מסך בגודל הדומה ל-iPad Pro עם תג מחיר נמוך יותר הפך את המכשיר למועדף על משתמשים פרטיים, מוסדות חינוך ועסקים.


בתחום הטלפונים, אפל משנה את מדיניות העדכונים של דגמי הכניסה. המעבר השנתי מ-iPhone 16e ל-17e מציין מעבר למחזור עדכונים קבוע גם במכשירים אלו – בניגוד לגישת העבר, שבה קו ה-SE עודכן רק פעמיים מאז 2016. כך שואפת החברה לשמר תחרותיות גם בטווח המחירים הנמוך.

קיראו עוד ב"BizTech"


בתחום המחשבים הניידים, חלק מהדגמים החדשים יידחו. דגמי MacBook Pro עם שבב M5, שתוכננו לסוף 2024, יושקו בתחילת 2026. מדובר במחזור עדכון ארוך מהרגיל, והם צפויים להיות האחרונים בעיצוב הנוכחי (משנת 2021). הדגמים הבאים צפויים לכלול מעטפת חדשה ומעבר למסכי OLED.


בנוסף למוצרים המרכזיים, אפל ממשיכה לפתח מוצרים נוספים – בהם בית חכם, שהשקתו נדחתה עקב תלות בטכנולוגיות Siri חדשות. המוצר צפוי להגיע במחצית הראשונה של השנה הבאה ומהווה חלק מהאסטרטגיה של החברה להתרחבות לתחומי הבית החכם והבינה המלאכותית.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עוד אייפון ועוד אייפד ועוד מק פשוט מדהים (ל"ת)
    אנונימי 11/07/2025 18:56
    הגב לתגובה זו
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.

יוני בן חמויוני בן חמו

כשה-AI עובד נגדך: מדוע תשתיות לבדן כבר לא מספיקות

בעידן של מתקפות סייבר חכמות, עסקים כבר לא יכולים להסתפק בתשתיות תקשורת בסיסיות – הגיע הזמן לחשוב מחדש על תשתיות, רשתות ואבטחה

נושאים בכתבה סייבר AI

קשה לחשוב על צמד מילים מדובר יותר בעת האחרונה מאשר "בינה מלאכותית". היא משנה את עולמנו ומכתיבה כללים חדשים כל יום, ובעיקר מעוררת עניין, שאלות והיערכות מחודשת במגזר העסקי.

ה-AI כבר היום משפר את הדרך שבה עסקים מתנהלים: תהליכים מתייעלים, שירותים מתקדמים מתגלגלים במהירות לשוק, ונוצרות יכולות חדשות שלא היו אפשריות עד לאחרונה. ארגונים משתמשים ב-AI  כדי לנתח נתונים במהירות, לחזות התנהגות לקוחות, לייעל תהליכי שרשרת אספקה ולהציע שירותים אוטומטיים חכמים שמעצימים את חוויית הלקוח.

אבל לא רק אנחנו משתמשים בטכנולוגיה הזו. האקרים ותוקפי סייבר עושים בה שימוש יום-יומי כדי לעקוף הגנות מסורתיות, לזהות פרצות בצורה חכמה יותר, ולבצע מתקפות מדויקות, שקטות ומורכבות מאי פעם. הם משתמשים ב-AI  כדי להסתוות, ללמוד דפוסי פעולה של משתמשים לגיטימיים, ולחדור למערכות בעזרת תוכן שנראה אנושי לחלוטין, החל מאימיילים מעולמות הפישינג ועד תקיפות מבוססות צ'אט.

המציאות הזו מחייבת כל ארגון, בכל גודל ובכל תחום, להסתכל מחדש על מה שהוא יודע, או חושב שהוא יודע, על תשתיות, רשתות ואבטחה. כבר לא מספיק "להיות מחובר". עכשיו צריך לדעת שאתה מחובר נכון, חכם ובעיקר בטוח

המספרים מדברים: איומי הסייבר מתעצמים

בשנת 2024 בלבד, הנזק העולמי מתקיפות סייבר חצה את רף 9.5 טריליון דולר, סכום אדיר, בסדר גודל של כלכלה של מדינה שלמה. מדובר בפגיעה שאינה רק טכנולוגית, אלא גם כלכלית, תדמיתית ותפעולית עבור ארגונים רבים.