אייפון 17 דוגמהאייפון 17 דוגמה

אפל מתכננת גל השקות מסיבי למחצית הראשונה של 2026

אייפון 17e במחיר נמוך, טאבלטים עם שבבי M4 חדשים, MacBook עם מסכי OLED ובית חכם - כל זה במסגרת מהלך אסטרטגי להחייאת המכירות ולחזרה לצמיחה עקבית

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אפל אייפון

אפל Apple -1.64%  מגבשת תוכנית השקות נרחבת למחצית הראשונה של 2026, במטרה לחזור למסלול צמיחה יציב לאחר תקופה של ביקושים תנודתיים. במסגרת התוכנית צפויה החברה להשיק מגוון מוצרים חדשים ומעודכנים, בהם iPhone בעלות נמוכה, טאבלטים חדשים ומחשבים משודרגים – במטרה להמריץ מחדש את מחזורי המכירות שהאטו בשנתיים האחרונות.

התוכנית כוללת עדכונים לדגמי iPad הבסיסיים ול-iPad Air, וכן מסך חיצוני חדש למחשבי Mac. המוצר המרכזי הוא iPhone 17e במחיר של 599 דולר – דגם המשך לזה שהושק השנה. החברה צפויה לעדכן גם את דגמי MacBook Pro ו-MacBook Air, כאשר חלק מהמוצרים שתוכננו לשנת 2025 יידחו להשקה בתחילת 2026.


המהלך מגיע לאחר עלייה חדה במכירות בתקופת הקורונה, ואחריה ירידה בביקושים. בתקופה זו נרשמה האטה בפיתוח מוצרים חדשים, בעיקר בתחום הטאבלטים, מה שהשפיע על הכנסות החברה. כעת שואפת אפל לחזור למחזור השקות עקבי בניסיון לשקם את הצמיחה.


גל ההשקות החדש צפוי להגיע לאחר מחזור הסתיו הקרוב, שיכלול את iPhone 17 בעיצוב דק חדש, גרסאות Pro מעודכנות, שעוני Apple Watch חדשים, iPad Pro משופר וגרסה מתקדמת של משקפי Vision Pro.


עדכוני הטאבלטים צפויים זמן קצר יחסית לאחר השקת הדגמים הנוכחיים במרץ. דגמי ה-iPad הבסיסיים יקבלו שבב מהיר יותר, תוך שמירה על העיצוב הקיים והמחיר של 349 דולר. המטרה היא לשפר ביצועים מבלי לייקר את המוצר, כדי לשמור על זמינותו לקהלים רחבים.


דגם iPad Air, שזכה לפופולריות בעקבות גרסת 13 אינץ' מ-2024, צפוי לעבור לשבב M4 במקום M3, תוך שמירה על מחיר של כ-800 דולר. שילוב של מסך בגודל הדומה ל-iPad Pro עם תג מחיר נמוך יותר הפך את המכשיר למועדף על משתמשים פרטיים, מוסדות חינוך ועסקים.


בתחום הטלפונים, אפל משנה את מדיניות העדכונים של דגמי הכניסה. המעבר השנתי מ-iPhone 16e ל-17e מציין מעבר למחזור עדכונים קבוע גם במכשירים אלו – בניגוד לגישת העבר, שבה קו ה-SE עודכן רק פעמיים מאז 2016. כך שואפת החברה לשמר תחרותיות גם בטווח המחירים הנמוך.

קיראו עוד ב"BizTech"


בתחום המחשבים הניידים, חלק מהדגמים החדשים יידחו. דגמי MacBook Pro עם שבב M5, שתוכננו לסוף 2024, יושקו בתחילת 2026. מדובר במחזור עדכון ארוך מהרגיל, והם צפויים להיות האחרונים בעיצוב הנוכחי (משנת 2021). הדגמים הבאים צפויים לכלול מעטפת חדשה ומעבר למסכי OLED.


בנוסף למוצרים המרכזיים, אפל ממשיכה לפתח מוצרים נוספים – בהם בית חכם, שהשקתו נדחתה עקב תלות בטכנולוגיות Siri חדשות. המוצר צפוי להגיע במחצית הראשונה של השנה הבאה ומהווה חלק מהאסטרטגיה של החברה להתרחבות לתחומי הבית החכם והבינה המלאכותית.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עוד אייפון ועוד אייפד ועוד מק פשוט מדהים (ל"ת)
    אנונימי 11/07/2025 18:56
    הגב לתגובה זו
AI שעון חול (גרוק)AI שעון חול (גרוק)
ניתוח

אין AI בלי אנרגיה - האם המהפכה בדרך להיעצר בגלל חסמים באנרגיה?

הפער בין הביקוש לאנרגיה, להיצע האנרגיה - לא ייסגר בעשרות השנים הבאות"; וגם - השקעות עתק ב-AI, למה חברת הייעוץ הגדולה סבורה שההשקעה לא מוצדקת

עמית בר |
נושאים בכתבה בועה מהפכת ה-AI

הביקוש לאנרגיה בעידן הבינה המלאכותית מאתגר את היכולת של מערכות החשמל ברחבי העולם. בקבוצת אפולו מעריכים כי הפער בין ההיצע הקיים לצרכים החדשים לא ייסגר בעשורים הקרובים. דייב סטנגיס, לשעבר ראש תחום הקיימות באפולו, אומר לבולמברג כי מדובר במגבלה גדולה שתאט את המהפכה. אפולו משקיעה כ-60 מיליארד דולר בתחום התשתיות והאנרגיה, מתוך יעד של 100 מיליארד דולר עד 2030. במקביל, היא רכשה חלק ב-Stream Data Centers כדי לענות על הביקוש למרכזי נתונים, תשתיות וקירור.


אבל כל זה לא מספיק. אתם קוראים בחודשים האחרונים על עסקאות ענק בין חברות ה-AI לבין עצמם ובין מרכזי נתונים, הכל כדי לתפוס חוות שרתים ומקורות אנרגיה, ועדיין זה לא יספיק. הכוח החישובי שנזקקים לו בהסקת AI הוא דרמטתי ועל פי מחקרים שונים לא ניתן יהיה לסגור אותו - משמעות, מערכות AI איטיות, או מערכות AI רק לחלק מהציבור - בתשלום גבוה.  


השקעות ענק, מחסור באנרגיה, החזר השקעה נמוך

השקעות הענק שנעשות כעת ויעשו בהמשך לא יוכלו להצליח ללא מקורות אנרגיה. ההשקעה בתשתית אנרגיה היא הבסיס ל-AI ולכן שומעים על הרחבה מאוד משמעותית של פעילות האנרגיה התומכת ב-AI. 

דוח של חברת הייעוץ ביין & קומפני מצייר תמונה מדאיגה. קיים פער משמעותי בין ההשקעות הגבוהות לבין היכולת לייצר הכנסות. לפי החישובים עד שנת 2030 יזדקקו החברות להכנסות שנתיות של כ-2 טריליון דולר כדי להחזיק את מרכזי הנתונים שלהן בפעילות שוטפת. בפועל, ההכנסות הצפויות יגיעו רק לכ-1.2 טריליון דולר, פער של כ-800 מיליארד דולר שמאיים על המהפכה.


בעוד שהחברות הטכנולוגיות משקיעות סכומים גדולים בהקמת תשתיות מתקדמות, המודל הכלכלי עדיין לא מוכח. הציבור והמשקיעים מכירים את השירותים המובילים - ChatGPT, Gemini, Copilot ועשרות מתחרים נוספים. אך השאלה היא כמה משתמשים מוכנים לשלם עליהם לאורך זמן, והאם ההכנסות מהמודלים העסקיים הקיימים יצליחו לכסות את העלויות הגבוהות של שרשרת החומרה, צריכת האנרגיה והתחזוקה השוטפת. בדוח השנתי שלה על טכנולוגיות גלובליות מובילות, ביין מדגישה כי הצורך בחישובי AI גדל בקצב מהיר פי שניים מחוק מור, מה שמכניס לחץ רב על כל שרשרת הערך, החל מהייצור של שבבים ועד להפצת החשמל הנדרשת. 

אייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרניאייל פרוינד מנכ״ל איזופ, צילום: עודד קרני

מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות פלטרפומה לניהול תגמול הוני

שיתוף פעולה חדש מציע לחברות הייטק פתרון דיגיטלי מלא לניהול אופציות, נאמנות ומיסוי - מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה

מנדי הניג |

אתם יכולים להסתכל על זה כסימן נוסף להתאוששות בהייטק. עוד גיוסים, עוד תוכניות אופציות, ועוד עובדים שמצפים מהחברות לגמישות ויעילות בניהול ההטבות ההוניות שלהם. על הרקע הזה מודיעים חברת Slice Global Equity ו-ESOP מבית הפניקס בית השקעות על שיתוף פעולה שמטרתו לספק לחברות ההייטק הישראליות פתרון כולל לניהול תגמול הוני מהשלב הראשוני של הקצאת אופציות ועד לשלב ההנפקה או האקזיט. המהלך מאחד בין טכנולוגיית אקוויטי מתקדמת לבין מעטפת נאמנות לפי סעיף 102, ליווי רגולטורי ומיסויי, ומציע לחברות ניהול מקצה לקצה של כל תהליך התגמול ההוני בפלטפורמה אחת.

המערכת החדשה תכלול ניהול קאפ-טייבל ותוכניות אופציות ו-RSU בזמן אמת, אינטגרציה עם מערכות HR ו-Finance, ניהול רגולציה ומיסוי בישראל ובעולם, הפקת דוחות פיננסיים ואנליטיקה מתקדמת, לצד סימולציות של דילול, סבבי השקעה ותרחישי אקזיט או הנפקה בלחיצת כפתור. השילוב בין ESOP לבין Slice נועד להקל על מנהלים ויזמים בהתמודדות עם תהליכי התגמול, תוך שמירה על שקיפות לעובדים ועל עמידה בתקנים בינלאומיים.

Slice Global Equity פועלת כפלטפורמה לניהול אקוויטי גלובלי המאפשרת למחלקות הכספים בארגונים, משפט ומשאבי אנוש לנהל את מערך ההון במקום אחד. בין הלקוחות שלה נמנות חברות כמו WIZ, Guesty ו-VAST. ESOP. 

ESOP פועלת כבר למעלה משני עשורים ומנהלת אלפי נאמנויות לפי סעיף 102, כולל ליווי הנפקות, מימושי אופציות וייעוץ משפטי ומיסויי לחברות פרטיות וציבוריות.

אייל פרוינד, מנכ"ל ESOP מבית הפניקס מסר: "זה חיבור מהסוג שלא רק מייצר ערך אלא מייצר פרספקטיבה חדשה. החברות ייהנו לראשונה גם ממערכת טכנולוגית מתקדמת לניהול כל התוכנית וגם ממעטפת שירות אנושית ורגולטורית מההקצאה הראשונה ועד ההנפקה או המכירה."