אייפון 17 דוגמה
אייפון 17 דוגמה

אפל מתכננת גל השקות מסיבי למחצית הראשונה של 2026

אייפון 17e במחיר נמוך, טאבלטים עם שבבי M4 חדשים, MacBook עם מסכי OLED ובית חכם - כל זה במסגרת מהלך אסטרטגי להחייאת המכירות ולחזרה לצמיחה עקבית

אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה אפל אייפון

אפל Apple -0.68%  מגבשת תוכנית השקות נרחבת למחצית הראשונה של 2026, במטרה לחזור למסלול צמיחה יציב לאחר תקופה של ביקושים תנודתיים. במסגרת התוכנית צפויה החברה להשיק מגוון מוצרים חדשים ומעודכנים, בהם iPhone בעלות נמוכה, טאבלטים חדשים ומחשבים משודרגים – במטרה להמריץ מחדש את מחזורי המכירות שהאטו בשנתיים האחרונות.

התוכנית כוללת עדכונים לדגמי iPad הבסיסיים ול-iPad Air, וכן מסך חיצוני חדש למחשבי Mac. המוצר המרכזי הוא iPhone 17e במחיר של 599 דולר – דגם המשך לזה שהושק השנה. החברה צפויה לעדכן גם את דגמי MacBook Pro ו-MacBook Air, כאשר חלק מהמוצרים שתוכננו לשנת 2025 יידחו להשקה בתחילת 2026.


המהלך מגיע לאחר עלייה חדה במכירות בתקופת הקורונה, ואחריה ירידה בביקושים. בתקופה זו נרשמה האטה בפיתוח מוצרים חדשים, בעיקר בתחום הטאבלטים, מה שהשפיע על הכנסות החברה. כעת שואפת אפל לחזור למחזור השקות עקבי בניסיון לשקם את הצמיחה.


גל ההשקות החדש צפוי להגיע לאחר מחזור הסתיו הקרוב, שיכלול את iPhone 17 בעיצוב דק חדש, גרסאות Pro מעודכנות, שעוני Apple Watch חדשים, iPad Pro משופר וגרסה מתקדמת של משקפי Vision Pro.


עדכוני הטאבלטים צפויים זמן קצר יחסית לאחר השקת הדגמים הנוכחיים במרץ. דגמי ה-iPad הבסיסיים יקבלו שבב מהיר יותר, תוך שמירה על העיצוב הקיים והמחיר של 349 דולר. המטרה היא לשפר ביצועים מבלי לייקר את המוצר, כדי לשמור על זמינותו לקהלים רחבים.


דגם iPad Air, שזכה לפופולריות בעקבות גרסת 13 אינץ' מ-2024, צפוי לעבור לשבב M4 במקום M3, תוך שמירה על מחיר של כ-800 דולר. שילוב של מסך בגודל הדומה ל-iPad Pro עם תג מחיר נמוך יותר הפך את המכשיר למועדף על משתמשים פרטיים, מוסדות חינוך ועסקים.


בתחום הטלפונים, אפל משנה את מדיניות העדכונים של דגמי הכניסה. המעבר השנתי מ-iPhone 16e ל-17e מציין מעבר למחזור עדכונים קבוע גם במכשירים אלו – בניגוד לגישת העבר, שבה קו ה-SE עודכן רק פעמיים מאז 2016. כך שואפת החברה לשמר תחרותיות גם בטווח המחירים הנמוך.

קיראו עוד ב"BizTech"


בתחום המחשבים הניידים, חלק מהדגמים החדשים יידחו. דגמי MacBook Pro עם שבב M5, שתוכננו לסוף 2024, יושקו בתחילת 2026. מדובר במחזור עדכון ארוך מהרגיל, והם צפויים להיות האחרונים בעיצוב הנוכחי (משנת 2021). הדגמים הבאים צפויים לכלול מעטפת חדשה ומעבר למסכי OLED.


בנוסף למוצרים המרכזיים, אפל ממשיכה לפתח מוצרים נוספים – בהם בית חכם, שהשקתו נדחתה עקב תלות בטכנולוגיות Siri חדשות. המוצר צפוי להגיע במחצית הראשונה של השנה הבאה ומהווה חלק מהאסטרטגיה של החברה להתרחבות לתחומי הבית החכם והבינה המלאכותית.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עוד אייפון ועוד אייפד ועוד מק פשוט מדהים (ל"ת)
    אנונימי 11/07/2025 18:56
    הגב לתגובה זו
הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב

אינסוף הונאות פיננסיות מפילות המוני אנשים בארץ ובעולם - איך מזהים הונאה, איזה פעולות צריך לעשות כדי "לצאת" מההונאה ואיך לא להיות הקורבן הבא? שיטות ההונאה הקיימות כיום וכלים להתמודד עם הונאות עתידיות

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה


הקדמה: עידן חדש של הונאות מתוחכמות

בשנים האחרונות, עולם ההונאות הדיגיטליות והפיננסיות עבר מהפכה טכנולוגית שאין דומה לה בהיסטוריה. השילוב בין בינה מלאכותית מתקדמת, טכנולוגיות Deepfake, פסיכולוגיה מתוחכמת ומידע אישי זמין ברשת, הפך את הרמאים המודרניים ליצורים מסוכנים במיוחד. הם כבר לא פושעים חובבניים - מדובר בארגוני פשיעה בינלאומיים מתוחכמים, המעסיקים מאות עובדים, משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות ומפעילים מרכזי תקשורת שלמים.

ההונאות של היום אינן מסתפקות בסכומים קטנים. מדובר בפעולות מתוכננות בקפידה שמטרתן לגזול מהקורבן את כל חסכונות חייו, תוך שימוש בלחץ פסיכולוגי עז, טכנולוגיות הזדהות מתוחכמות ותסריטים מדויקים שנבנו על בסיס מחקר עמוק של התנהגות אנושית. בעוד שבעבר ניתן היה לזהות הונאה בקלות יחסית - איות גרוע, דומיינים חשודים, או טענות לא הגיוניות - כיום ההונאות מושלמות עד כדי כך שאפילו אנשי מקצוע מנוסים, אנשי אקדמיה ואנשי עסקים נופלים בפח.

הנתונים מדברים בעד עצמם: בשנת 2025 בלבד, הנזק הכלכלי העולמי מהונאות דיגיטליות הגיע לסכום מדהים של כ-500 מיליארד דולר. זהו סכום גבוה פי שניים מהנזק שנגרם ב-2023. בישראל, הנזק השנתי עומד על מיליארדי שקלים, כאשר עשרות אלפי אזרחים נופלים קורבן מדי שנה. המגמה הצפויה רק הולכת ומתעצמת: ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם שיטות ההונאה משתכללות, והגבול בין אמת לשקר הופך מטושטש יותר ויותר.

מדריך זה שמחולק לשני חלקים (בסוף החלק הזה יש הפנייה לחלק ב') נועד לספק לכם את כל הידע, הכלים והאסטרטגיות הנדרשים כדי להגן על עצמכם, אבל צריך להגיד את האמת - ההונאות נעשות מורכבות יותר, וקשות יותר לגילוי. היכולות של הפושעים עולות מדראגה באופן מרשים ומעבר להכרת השיטות והזהירות, אתם צריכים להיות חשדניים. התחכום בהונאות רק ילך ויעלה.  

נסקור כאן לעומק את ההונאות המתוחכמות ביותר שמוכרות עד כה, נלמד כיצד לזהות אותן בשלבים המוקדמים, ונבין מה עושה אותן כל כך מסוכנות. חשוב להבין: החשדנות והידע הוא הנשק החזק ביותר שלכם. רמאים מסתמכים על בורות, פחד ותגובות רגשיות מהירות. כשאתם מבינים את שיטות הפעולה שלהם, אתם כבר לא מטרה קלה.


דניאל שניידר קרדיט: Anybizדניאל שניידר קרדיט: Anybiz

"לקחנו את תפקיד המכירות ועשינו לו אוטומציה" - סטארטאפ להכיר

ראיון עם דניאל שניידר מנכ"ל ומייסד שותף Anybiz



הדס ברטל |

מה הרקע שלך?

דניאל: אני בן 35 במקור מבאר שבע, עכשיו אני גר בכל העולם כנווד דיגיטלי. בצבא הייתי באחת היחידות הטכנולוגיות ואחר כך למדתי שלושה תארים ב-10 שנים: תואר ראשון בהנדסת חשמל כדי שאבא יהיה שמח כי הוא מהנדס חשמל, את השני עשיתי בהנדסה ביו רפואית כדי שאמא שלי שהיא רופאה, תהיה שמחה. וכדי שאני אהיה שמח, עשיתי תואר נוסף במנהל עסקים.

ספר מה החברה עושה

דניאל: יצרנו סוכני AI שמבצעים את כל התהליך של הבאת לידים לחברות דרך 3 ערוצים, אימייל לינקדאין ושיחות טלפוניות. אם יש חברה שרוצה לידים חדשים אז יש בדרך כלל SDR, מעין איש מכירות להייטק (sales development representative) שעושה BizDev, אז אנחנו לקחנו את התפקיד ועשינו אוטומציה מלאה לחלק הראשוני שלו. החל מלמצוא את הלקוח הפוטנציאלי ולכתוב לו את האימייל המותאם אישי הראשוני, דרך פולו אפים ועד לנקודה שבו הלקוח אומר לי "מעניין אותי, רוצה לשמוע עוד". את הסיילס פיצ' לאחר מכן עושה האיש מקצוע, אבל את כל הפנייה החוזרת ונשנית שיש בהתחלה העברנו לאוטומציה מלאה. זה חוסך הרבה זמן של בן אדם ורואים את התוצאות, שהן לפעמים טובות בדיוק כמו של איש מכירות אנושי ולפעמים גם יותר טובות וזה גם חוסך יותר כסף ולשם העולם הולך.

מתי החברה הוקמה? כמה עובדים? 

דניאל: הקמנו את החברה ב-2021 והיא מונה כמעט 100 עובדים, מ-14 מדינות שונות. החברה היא ישראלית, אבל מאפשרים לעבוד ברימוט, לטייל בעולם ולהנות מהחיים. אני מאמין כשהעובדים שמחים התפוקה הרבה יותר גבוהה ויש הרבה יותר יצירתיות. 

מאיפה הרעיון לחברה?

דניאל: לפני כן היה לי עסק אחר של מוצרים פיזיים ורציתי לפנות לחנויות פיזיות בארה"ב ולהציע להם למכור את המוצר שלי בחנויות. חיפשתי כלי שיעזור לי לפנות אליהם בצורה מהירה, יסביר להם מה צריך ויעשה פולו עד שיגידו לי שמתעניינים ולא מצאתי והתחלתי להשתמש בכל הידע שלי מהאוניברסיטה ועשיתי משהו לעצמי. אז גם הבנתי שיש פה הזדמנות שתוכל לעניין אחרים וככה הכל התחיל. 

השקעתי כל כך הרבה שנים באוניברסיטה אז הכרתי AI לפני שכל העולם הכיר. לפני כמה שנים הייתי גם בתכנית הכרישים עם מוצר AI שמזהה מלנומה. זה חלק מההתמחויות שעשיתי באוניברסיטה והיה ברור שלשם העולם הולך. זהו אזור שהוא מאוד מאוד נוח עבורי, ותמיד ידעתי שבסוף המחשב יתחיל לקבל החלטות ולא הבן אדם.