דל משנה אסטרטגיה ועוברת לשיווק דרך קמעונאים
דל הודיעה היום כי ייתכן ונראה את המחשבים שלה בקרוב מאוד על המדפים. דל מתנסה עכשיו במספר כיוונים חדשים למכירת מחשביה, הצעד הראשון לדעת יועצי החברה הוא לשווק דרך חנויות את המחשבים ובכך לתת תחרות טובה יותר כנגד המתחרות: Hewlett-Packard ו-Apple.
דובר חברת דל, Dwayne Cox, אמר כי החברה מתכוונת להישאר נאמנה ל-23 שנות מדיניות של מכירה ישירה ללקוח, אך עם זאת, החברה פתוחה להתנסויות חדשות.
הדובר הוסיף כי "מה שהכי מעניין אותנו זאת הדרך הישירה לצרכן ומערכת יחסים עימו שמתפתחת עקב הקשר הישיר". בנוסף ציין Cox כי "אנו ניגשים להתנסות הזו בכדי לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר להגעה אל הצרכן".
נציין כי מאז הקמתה של החברה בשנת 1984 בטקסס, דל עקפה את הקמעונאים ומכרה את מוצריה ישירות ללקוח, בהתחלה על ידי טלפון וכיום, בעזרת אתר האינטרנט. באופן מוצהר החברה נמנעה מלהעזר באנליסטים שהמליצו כל השנים להשתמש בשירותי קמעונאות בכדי לשווק את המחשבים.
בשנה שעברה פתחה החברה חנות בדאלאס, אך המכירות לא הרקיעו כיוון שהצרכנים היו יכולים לקנות את אותם מוצרים באינטרנט ולקבל את ההזמנה לביתם. החברה הודיעה כי היא מתכננת לפתוח עוד שתי חנויות שכאלה עד סוף השנה. בנוסף, לחברה ישנם כ-190 "קיוסקים" בקניונים ומרכזי קניות גדולים בארה"ב.