בהתאם לשוק המניות - הדולר המשיך לאבד גובה

ירידה חדה של 0.93%, שערו היציג נקבע על רמת 4.482 שקל. בשני ימי המסחר האחרונים איבד הדולר כ-1.1% מערכו. האירו חתם יום שלישי של ירידות כשהשיל 1.07%, בשלושת ימי המסחר האחרונים ירד ב-1.7%
דרור איטח |

הדולר האמריקני ממשיך לאבד גובה ככל שישומה של ההתנתקות עוברת בשקט יחסי, והעליות הנרשמות בשוק ההון הישראלי. אחר הצהרים רשם המטבע האמריקני ירידה חדה של 0.93% ושערו היציג נקבע על רמת 4.482 שקל. בשני ימי המסחר האחרונים איבד הדולר כ-1.1% מערכו. אל הדולר הצטרף האירו שרשם ירידות חדות אף הוא. אחר הצהרים נקבע שערו היציג של האירו על רמת 5.511 שקל, ירידה של 1.07% לעומת שערו היציג מאתמול. בכך מסכם האירו יום שלישי של ירידות בהם השיל כ-1.7%. לאחר קביעת היציגים עוברים הדולר והאירו לעליות קלות של 0.11% ו-0.21% בהתאמה.

בעולם

מחדר העסקאות של פינוטק נמסר, כי הדולר פרץ במהלך הבוקר את המחסום הפסיכולוגי של 1.23 וירד לעבר 1.2275 מול האירו, אך כעת חזר הזוג לרמתו מתחילת היום.

הדולר ממשיך להיסחר בטווח צר על רקע ההמתנה לפרסום של מדד המחירים ליצרן (PPI) שצפוי להתפרסם בשעה 15:30 (שעון ישראל). המשקיעים ממתינים לפרסום של המדד ללא השפעות של מחירי אנרגיה ומזון, אשר אמור להצביע על עלייה באינפלציה.

הדולר ימשיך להיסחר על רקע הערכות סוחרים כי מגמת עליית הריבית בארה"ב ע"י הבנק הפדראלי (FED) תמשיך גם בחודשים הבאים.

דבר נוסף שממשיך להשפיע על הדולר הוא עלייה מתמשכת של מחיר הנפט, בעוד שכעת התייצב המחיר סביב הרמה של 66 דולר לחבית. המשך התחזקות עלול להחליש את הדולר.

את מרבית תשומת הלב מושכת היום הלירה סטרלינג, לאחר פרסום נתונים חשובים מסקטור העבודה בבריטניה. היום פורסם כי מספר המובטלים ירד בחודש יוני ל-4.7% בחישוב שנתי, נתון זה מעט טוב יותר ממה שצפו האנליסטים (4.8%).

במקביל, נרשמת היום ירידה חדה במספר דורשי העבודה בבריטניה ל-2800 בקשות אל מול צפי של 7300. כלכלנים בכירים בממלכה הבריטית מציינים כי אפשרות של הורדת ריבית נוספת אינה עולה כרגע על הפרק וכי הנתונים שפורסמו בימים האחרונים ותחזית הדו"חות להמשך מאותתים על שיפור בצמיחה.

הליש"ט מתחזק בשעות אלו אל מול הדולר ואירו ונסחר סביב 1.8103 ו-0.6800 בהתאמה.

גם צרפת מפרסמת היום נתון חיובי כאשר הגרעון המסחרי קטן לרמה של 1.194 מיליארד אירו לעומת 1.25 מיליארד בחודש הקודם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוי הלוי, מנכ"ל כאל
צילום: רמי זרניגר

מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

הלוי עובר מכרטיסי אשראי לתעופה - האם בן טל-גננסיה תעבור מתעופה לכרטיסי אשראי?

רן קידר |

לוי הלוי, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות למנכ"ל אל על. המהלך מסמן סיום תקופה של דינה בן טל-גננסיה בתפקיד, שנמשכה כשלוש שנים  ופותח דף חדש עבור חברת התעופה הלאומית בתקופה מאתגרת. התקופה של בן טל-גננסיה היתה נהדרת לחברה עם רווחי שיא בשל תקופת המלחמה. 

פרידה מכאל בעיתוי רגיש

הלוי עוזב את כאל בעיתוי רגיש. רק ביום חמישי האחרון פורסם כי בנק דיסקונט הגיע להסכם עם קבוצת יוניון-הראל השקעות על מכירת השליטה בכאל בתמורה ל-3.75 מיליארד שקל. ההסכם כולל גם מנגנון של תשלומים עתידיים שעשויים להביא את התמורה הכוללת עד לרף של כ-4 מיליארד שקל. מדובר בעסקה משמעותית בשוק הפיננסי המקומי, והעזיבה של הלוי אומנם היתה צפויה, אבל לא בכזו מהירות. 

הלוי נחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי בשנים האחרונות. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול המתחרות ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בעולם האשראי הצרכני והדיגיטלי, ושיפרה את רווחיותה.

אתגרי אל על

כעת הוא עובר לאתגר מסוג אחר לחלוטין: ניהול חברת תעופה לאומית המתמודדת עם שורה של אתגרים, תחרות בינלאומית שנעלמה בשנים האחרונות אבל צפויהלחזור ולשחוק את הרווח, תנודות חדות במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות מחמירות וצורך מתמשך בשדרוג צי המטוסים.

ההחלטה להביא מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים ולא מתעשיית התעופה עצמה עשויה לשקף גישה ניהולית שונה: דגש על התייעלות, ניהול סיכונים פיננסיים והובלת תהליכי מיזוגים או שיתופי פעולה עסקיים.