המסחר ננעל בירידות: ת"א 90 ירד ב-2%; נמחקו העליות באלביט וטבע
ת"א 125 ירד ב-0.7%, הבנקים עלו ב-0.3%; נמחקו העליות במניות טבע ואלביט מערכות. פורסייט זינקה ב-11%, בוני תיכון עלתה ב-0.3%, אינפימר ירדה ב-11%, ג'נסל ירדה ב-1.3%; אלומיי ירדה ב-3%
המסחר בתל אביב ננעל בירידות ברקע פתיחת המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת בנטייה לעליות קלות. חודש ינואר נחשב לחודש טוב בשווקים הפיננסים. באופן מסורתי מדובר לרוב בחודש של עליות (אפקט ינואר), אך אתמול נסגר המסחר בוול סטריט בירידות חדות יחסית של כ-1.5%. האם גם השנה יתקיים אפקט ינואר? הכלכלנים והאנליסטים ממשיכים להיות אופטימיים לגבי שוקי המניות, כשהסיבה המרכזית היא - הריבית הנמוכה: אין אלטרנטיבה להשקעה וכדי לייצר רווחים יש לקחת סיכונים - משמע להגדיל את החשיפה למניות. זה מביא עוד ועוד ביקושים למניות וזה גורר עליות.
הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל
מדד ת"א 35 מדד ת"א 90 דולר רציף
- 14.מחיר הנפט 05/01/2021 19:24הגב לתגובה זוואצלנו מניות הנפט והגז, במיוחד קבוצת דלק, יורדים כבר יום שלישי ברציפות, "כשמכבת" במיוחד מניית קבוצת דלק, למה! אין הסבר, רק להמחשה: בפברואר 2019 שהמחיר הנפט היה מעל 50 דולר, קבוצת דלק הייתה במחיר 4600, האם זה אמיתי? פשוט לא !מובן! יש תחושה שמורידים בכוונה , פשוט קומבינות או שורט מתוכנן, ורמז היתה הכתבה שפורסמה יומיים לפני הירידות - כתבה הזויה עם עובדות לא מדויקות בלשון המעטה, ואפילו חלקן חסרות ושקריות, שכותרת הכתבה הייתה ששוויה " האמיתי" של קבוצת דלק הנו חמישית מערכה העכשווי, פשוט חלמאות.מקווה שהתגובה שלי תפורסם.
- 13.tt 05/01/2021 17:11הגב לתגובה זוהעיקר -חוזה במליארדים...
- 12.על שום מה ארה"ב עולה (ל"ת)ירידות 05/01/2021 16:59הגב לתגובה זו
- 11.אפקט יונואר??..יומיים שחורים! (ל"ת)אא 05/01/2021 16:23הגב לתגובה זו
- 10.פוקס קניה חזקה מאוד (ל"ת)אלין 05/01/2021 14:40הגב לתגובה זו
- פוקס יורדת חזק (ל"ת)לאלין 05/01/2021 16:21הגב לתגובה זו
- 9.אלינה 05/01/2021 14:30הגב לתגובה זוהומלס פלייס ופוחס לא ירדו שתיים עשרה אחוז היום
- 8.רק כדי להוריד את המעו"ף (ל"ת)בנקים מורידים 05/01/2021 14:06הגב לתגובה זו
- 7.על שום מה ולמה? חוזים ירוקים (ל"ת)ירידות 05/01/2021 12:29הגב לתגובה זו
- גברת שום ומר בצל 05/01/2021 15:45הגב לתגובה זועל שום מה ירידות יהיה סגר שבוע . הכלכלה לא מתרסקת עובדה שאין הנחות בחנויות האופנה הבכייניים והכל מתחסל מהר. תורים בסופרמרקט וכל הישראלים שמנים וזה לא מרעב זה מזלילה וסביאה ועומדים בתור לבית קפה לקנות קפה ויושבים על ספסלים ליד ממש מסכנים שסובלים והילדים לא בבית ברוך השם יש גם צהרון כל הישראליות פרות הבשן עסוקות רק בלקנות אוכל ובגדים ולהעסיק אחרים שיעשו בשבילם איזה עם סגולה זה האמריקאים הרבה יותר צנועים מהישראלים הבכיינים
- ומה איתך?ש לך גרוש על התחת? (ל"ת)לגולם 05/01/2021 16:01
- 6.חייב להיות נמוך כרגיל (ל"ת)והגלום 05/01/2021 10:44הגב לתגובה זו
- אז איך יורידו את האופציות? (ל"ת)ברור 05/01/2021 12:04הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 05/01/2021 10:33הגב לתגובה זומי שמוכר היום מניות עושה לא נכון חודש ינואר תמיד הסתיים בעליות יחסית חדות במדדים מה גם שלבורסה בתל אביב יש עדין חוסר תמחור בולט וכן אין אפיק השקעה אחר
- לרון 05/01/2021 15:05הגב לתגובה זווהנדל"ן בארץ ינואר 1983
- חדל קשקשת . קח מעותיך וברח. (ל"ת)לאנונימי 05/01/2021 12:59הגב לתגובה זו
- 4.ע 05/01/2021 10:33הגב לתגובה זולברוח !!!
- 3.למה ירידות? (ל"ת)ארביטראז חיובי 05/01/2021 09:49הגב לתגובה זו
- 2.יורם 05/01/2021 09:28הגב לתגובה זוראו הודעות שלי מהשבוע שעבר והשבוע ותרויחו שתי מניות לשבוע אל תפספסו. אנלייבקס וסומוטו תשואה ממוצעת של10אחוז וברצון האל התשואה תגיע להרבה יותר. לא לשכוח לומר את הפסוק. "ואני בחסדך בטחתי יגל לבי בישועתך..." הרבה הצלחה לאמונה. יום ירוק
- 1.זאב 05/01/2021 08:14הגב לתגובה זוועדיין שווה רק 5 מיליון ש״ח. מעניין אם החברה נכנסת לתחומי פעילות חדשים או שמישהו שם עליה עין במטרה למזג לתוכה פעילות קיימת.
- מישהו שקונה ומוכר לעצמו (ל"ת)זרזרוקה 05/01/2021 10:25הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
