"לא עשינו 'טיול קורונה' כדי לחזור חזרה. טיב טעם תצמח בעד 10 חנויות בשנה"
אם יש מגזר אחד שהקורונה עשתה לו טוב זה כנראה ענף קמעונאות המזון: "אנשים לא יכלו לנסוע לחו"ל ולאכול במסעדות וכל מה שנשאר להם זה להיות בבית ולבשל – כל גורם כזה שווה 5-8% במחזור המכירות", מגלה בעל השליטה ומנכ"ל טיב טעם -0.29% ,שלום חגי, בריאיון במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל. צפו בריאיון המלא:
האיש שעלה לארץ עם משפחתו מלוב, התגייס לצה"ל עם 9 שנות לימוד ולמד לתארים מתקדמים בארץ ובחו"ל במהלך שירות של שלושה עשורים, פנה לפעילות בשוק הפרטי עם הון עצמי של 300 אלף שקל. כיום הוא עומד בראש חברה הנסחרת בכ-700 מיליון שקל, אחרי שרשמה עלייה מתחילת השנה של למעלה מ-170%.
"אני מאמין שהמנייה עוד לא הגיע לשיא", מעריך חגי, שהמשיך להגדיל את אחזקותיו בחברה גם כשהמנייה שלה המשיכה לעלות השנה. יצוין כי למעשה שלום הוא שמו הפרטי וחגי הוא שם המשפחה, אך הוא מוכר לכל בשם חגי. "אני גאה על כך שהרווח שלנו גדל במאות אחוזים בזמן שלא לקחנו שקל מהלקוח – הורדנו מחירים", הוא מתגאה.
- טיב טעם בדוחות טובים: הרווח התפעולי זינק ב-36%
- טיב טעם: רבעון שיא עם עלייה ברווח הנקי ל-24.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חגי מסמן שלושה מנועי צמיחה לרשת: הרכישות באונליין שצמחו על רקע הקורונה ("אנחנו משקיעים בזה המון. 120 שקל עולה לנו כל משלוח"), סניפים חדשים ורשת דלי-מרקט ("מתכננים להגיע ל-48 – וכנראה נעבור את הרף הזה") והפנייה של החברה הבת ישרקו לשוק הכשר.
חגי, שמנהל רשת שמבליטה את עצמה ככזאת שפתוחה בשבת ומוכרת מזון לא כשר, מגיע מבית דתי, ואומר כי אינו חש מתח בין שני הדברים. "אני היום לא אדם דתי", הוא מסביר, "אני לא אוכל בשר לבן או לחם בפסח, אני מתפלל ביום כיפור ויש בי יסודות עמוקים של מסורת – אבל בתפיסת העולם שלי אני לא מכיר בכוחו של הפולחן ולא רואה חשיבות גדולה בסממנים החיצונים. צדיק באמונתו יחיה".
- 16.חיים 06/01/2021 20:38הגב לתגובה זואין דבר כזה. כתוב "צדיק" באמונצו יחיה!! למה קראת פולחן?! אין לך בושה כך לזרוק בוץ על הוריך ולהפוך את הדת המדהימה שלנו לפולחן?! ומה עם הפולחן שלך לכסף שלום?! שלום שלום מה יהיה איתך. אתה מתפלל כיפור. נכון?אתה מבקש סליחה מבורא העולם שאתה מאמין בקיומו. הא כיצד אתה מוכרלבניו היהודים בשר פיגולים ומטמא את הארץ? הא כיצד אתה מכשיל רבבות באכילת בשר שאינו כשר? אתה לא אוכל בשר לבן. נהדר. ולמכור ולהכשיל יהודים אחרים? מוץ מזה גם בשר או עוף שלא נשחטו כהלכה או לא נשחטו בכלל אסורים באכילה. אבות אבותיך הצדיקים מסרו נפשם על הכשרות. היכן אתה?! כמה התרחקת?! חזור הביתה!!!
- 15.אתה דלום חגג (ל"ת)שלומי בן גבו 06/01/2021 03:29הגב לתגובה זו
- 14.גיא 05/01/2021 19:24הגב לתגובה זובעוד הכלכלה בנויה מאנשי עסקים עם מעוף וחריצות, הפוליטיקה הישראלית מלאה בחדלי אישים ושחיתות.
- 13.ח. אלכסנדר 05/01/2021 17:59הגב לתגובה זוסניף רמת החייל (דבורה הנביאה) לא מתחזק את הכניסה לסניף, אריחי קיר שבורים ליכלוך בקירות, קירות לא צבועים..... וכו' נותן תחושה לא נעימה ולא אסטטית.. לא מתאים למקום שמוכר אוכל!!!!!!
- 12.רק שפעת תתעוררו (ל"ת)מומחה לקנוניות 05/01/2021 17:18הגב לתגובה זו
- 11.לא מכיר בכוחו של הפולחן אבל מתפלל היום כיפור (ל"ת)ערק 05/01/2021 16:14הגב לתגובה זו
- 10.נקים נתן את המכה!!!!!! (ל"ת)lior king 05/01/2021 15:47הגב לתגובה זו
- 9.עוד טייקון 05/01/2021 15:37הגב לתגובה זוזה לא ההוא שאשתו עיתונאית ותמיד נגד הטייקונים העיקר שלה יש אני בעד שישנסקי על מוכרי חזירים
- לא זה "דבר אחר" (ל"ת)ערק 05/01/2021 16:10הגב לתגובה זו
- 8.סעד חסד ורחמים אין לך מן השמיים תעשיית זר דנאל דן (ל"ת)דנאל 05/01/2021 11:03הגב לתגובה זו
- 7.שלמה הלעיטיני מן הירוק ירוק הזה אנרגיה מדד חזק (ל"ת)כיכר רבין שאהיד 05/01/2021 11:02הגב לתגובה זו
- 6.ימחה זרע עמלק בקלאסי מעבדת פייזר עולמית (ל"ת)כיכר רבין שאהיד 05/01/2021 10:58הגב לתגובה זו
- 5.עדר מתחסנים דין חולדה מודרנה ישוע סעודה אחרונה (ל"ת)כיכר רבין שאהיד 05/01/2021 10:57הגב לתגובה זו
- 4.רונן 05/01/2021 10:49הגב לתגובה זוקמצן מרוויח מיליונים ומוריד לעובדים שכר על חצי שעה הפסקה ביום
- 3.יהודה 05/01/2021 09:53הגב לתגובה זומכר תעולם הבא שלו בשביל בצע כסף
- 2.מיצי 05/01/2021 09:38הגב לתגובה זואני שבע
- 1.בעקבות הסגרים צפוי גידול ענק ברווחים בדוחות (ל"ת)דני 05/01/2021 08:09הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
