אלומיי משפרת תחזיות עד ל-2023 אך מעלה אפשרות של קיפאון ב-2024

אחרי שחיברה פרויקט שלה לרשת החשמל בספרד ורכשה מתקן ביו-גז בהולנד, אלומיי קפיטל צופה הכנסות של עד 56 מ' יורו השנה, גבוה ב-12% מתחזית קודמת וב-2022-2023 מציגה צפי גבוה בכ-8%. מנגד ייתכן כי ב-2024 ההכנסות והרווחים ידרכו במקום
איתי פת-יה |

חברת האנרגיה המתחדשת אלומיי 2.41% הדואלית משפרת תחזיות: במצגת למשקיעים החברה צופה השנה הכנסות של עד 56 מיליון יורו, גבוה ב-12% לעומת התחזית הקודמת, וב-2022 ו-2023 הכנסות של עד 68 מיליון אירו ו-88 מיליון יורו, בהתאמה, גבוה בכ-8%. מנגד, בחברה מעלים תרחיש אפשרי של סטגנציה ב-2024.

 

בחברה מעריכים כי ב-2020 שהסתיימה זה עתה, ההכנסות יעמדו על 17 מיליון יורו ויירשם הפסד של כמיליון יורו. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 הפסידה אלומיי קפיטל כ-2.6 מיליון יורו, זאת לעומת רווח של 10 מיליון יורו בתקופה המקבילה ב-2019.

בשנה הקרובה אלומיי צופה תוספת של 118 מגה-וואט, ובעוד שבתחזית שלה מסוף ספטמבר דיברה על הכנסות בטווח של בין 46-50 מיליון יורו ורווח של 7-8 מיליון יורו, כעת הצפי הוא שאותו הגידול בהספק יביא להכנסות של 51-56 מיליון יורו ורווח של 8-9 מיליון יורו. מבחינת ההכנסות מדובר כאמור בתחזית הגבוהה בעד 12% מזו הקודמת, ובסכום הגבוה בעד כ-230% מהצפי ל-2020 כולה.

ב-2022, תחת גידול של 180 מגה-וואט שהוזכר בתחזית הקודמת, צופים באלומיי הכנסות של 62-68 מיליון יורו ורווח של 12-14 מיליון יורו, זאת לעומת צפי ל-58-63 מיליון יורו ורווח של 12-13 מיליון יורו קודם לכן. שנה לאחר מכן, ב-2023, אלומיי תוסיף 270 מגה-וואט, וההכנסות יגדלו ל-80-88 מיליון יורו והרווחים יעמדו על 17-19 מיליון דולר, זאת בהשוואה להכנסות של 77-81 מיליון דולר ורווח של 17-18 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

עוד מפרסמים בחברה הערכות ל-2024: ההכנסות צפויות להיות בטווח שבין 88-97 מיליון יורו והרווחים בטווח שבין 19-21 מיליון יורו. מהמספרים הללו עולה כי אם התרחיש האופטימי יתממש ב-2023 ואילו ב-2024 יפגשו את זה הפסימי, החברה תחווה הפסקה בצמיחה כשההכנסות יעמדו בשתי השנים על 88 מיליון יורו והרווח ישאר ברמה של 19 מיליון יורו.

​לאחרונה דיווחה החברה על חיבור של פרוייקט טלאסול בספרד לרשת החשמל, צעד שעתיד להניב לה הכנסות של 25 מיליון יורו השנה, וכן על רכישת מתקן ביוגז בהולנד שצפוי לייצר הכנסות של 6.4 מיליון יורו.

קיראו עוד ב"אנרגיה ותשתיות"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דלק בנזין תדלוק תחנה
צילום: Image by IADE-Michoko from Pixabay

מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?

בלו גבוה יותר, ירידה בשער הדולר ועלייה במחירים בעולם דוחפים את הנהגים להוצאה גדולה יותר – חודש אחרי שהדלק ירד לשפל של שנה וחצי

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הדלק

הלילה בחצות, מחיר הדלק יתעדכן כלפי מעלה. ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה ב־9 אגורות ויעמוד על 7.16 שקלים לליטר. העדכון מגיע לאחר שבחודש שעבר נרשמה ירידה למחיר של 7.07 שקלים – השפל הנמוך ביותר מזה כשנה וחצי. כעת, המחיר חוזר למגמת עלייה ומשלים טיפוס לשיא מאז אפריל, אז עמד המחיר על 7.31 שקלים לליטר.

על פי הסבר משרד האנרגיה, ההתייקרות הנוכחית נובעת מכמה גורמים מצטברים: עליית מס הבלו העלתה את המחיר ב-6 אגורות לליטר, מחיר הדלק הבינלאומי הוסיף 3 אגורות לליטר, ירידה בשער הדולר קיזזה חלקית אך לא מנעה את ההתייקרות, ועדכון מרווח השיווק תרם לעלייה נוספת.

בת שבע אבוחצירה, מנהלת מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות, ציינה כי גם עליית שכר המינימום תרמה להעלאת תוספת השירות בתחנות מלאות ב-1 אגורה נוספת, ל-25 אגורות לליטר.

מחירי הדלק בישראל מתעדכנים אחת לחודש על פי פרמטרים בינלאומיים ומקומיים. מאז מאי נרשמה תנודתיות גבוהה: במאי המחיר עמד על 7.13 שקלים, ביוני ויולי נשמרה יציבות סביב רמה זו, באוגוסט נרשמה ירידה ל-7.07 שקלים - השפל של שנה וחצי, ועכשיו בספטמבר עלייה ל-7.16 שקלים. הציבור מקבל תחושה ברורה של חוסר יציבות, המחירים נעים מעלה ומטה, אך יוקר המחיה נותר גבוה וההוצאות על רכב פרטי אינן יורדות.

מס הבלו מהווה מעל שליש מהמחיר לצרכן. בכל עדכון חודשי, כמה אגורות נוספות בבלו מתגלגלות ישירות לנהגים. מעבר לכך, התייקרות הדלק משליכה על כלל המשק - מחירי הובלה, מוצרים ושירותים. המשמעות היא תרומה נוספת לאינפלציה שעלולה להכביד על מדד המחירים לצרכן בחודשים הקרובים.