מסחר בשוק ההון הוא הפעילות הכלכלית הממוקדת בקנייה ומכירה של ניירות ערך ונכסים פיננסיים, והוא משמש כמנוע המרכזי להזרמת נזילות, תמחור חברות וגיוס הון עבור המגזר העסקי והממשלתי.
הפעילות מתבצעת על גבי בורסות מוסדרות בארץ ובעולם (כמו הבורסה לניירות ערך בתל אביב, נאסד"ק או בורסת ניו יורק), והיא כוללת החלפת בעלות על מניות, אגרות חוב, אופציות, חוזים עתידיים וקרנות סל מחקות.
הפעילות בשוק ההון מתחלקת לשני אפיקים מרכזיים המשלימים זה את זה: מסחר אקטיבי לטווח קצר, המבוסס על ניצול תנודתיות יומית ופערי מחירים (כגון מסחר יומי או מסחר טכני), והשקעות ערך
פאסיביות לטווח ארוך, הנשענות על ניתוח פונדמנטלי של חברות ועל הצמיחה הכללית של הכלכלה הריאלית. השוק חווה שינויים טכנולוגיים עמוקים שהובילו ל"דמוקרטיזציה של המסחר", ומאפשרים כיום לכל אדם פרטי לפתוח חשבון מסחר עצמאי, לגשת לבורסות גלובליות באמצעות אפליקציות מתקדמות,
ולסחור בעלויות נמוכות וללא תלות בלעדית במערכת הבנקאית המסורתית.
רמות המחירים ומחזורי המסחר רגישים במיוחד למשתני מאקרו קריטיים, ובראשם החלטות הריבית של בנק ישראל והפדרל
ריזרב, מדדי האינפלציה, יציבות גיאופוליטית ושינויים בדירוג האשראי של המדינות. עבור המשק, מעקב אחר מדדי המפתח בבורסות משמש כברומטר העיקרי להבנת מצב הרוח של הצרכנים והחברות. ביצועי המניות ואגרות החוב במסחר היומיומי קובעים את שוויין של חברות הענק הנסחרות בבורסה,
ומשליכים באופן ישיר ומיידי על התשואות ארוכות הטווח של קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות, שבהן מנוהלים רוב החסכונות הציבוריים של אזרחי המדינה.
עמלות המסחר משתנות ותלויות בגודל תיק ההשקעות ובתדירות המסחר; הבנק הבינלאומי, בממוצע, מציע את העמלה הנמוכה ביותר על מסחר בניירות ערך מבין הבנקים ובתי ההשקעות הישראלים - 0.067%; בבלינק העמלות נמוכות על קנייה ומכירה של ניירות ערך זרים
בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-40 מיליון שקל, עלייה של 51% לעומת רווח של כ-26 מיליון שקל ב-2022 . המנכ"ל אושר טובול: "המלחמה לא השפיעה על הפעילות שלנו"
בשלושת החודשים האחרונים מדדי ת"א עקפו את מדדי וול סטריט. מתחילת ספטמבר ת"א 125 מוביל עם עלייה 1.3%, לעומת ירידה של 2.5% ב-S&P500. מניית מישורים עולה ב-8% לאחר שאלכס שניידר, בעל השליטה במישורים מנסה לרכוש מניות בהנחה
מדד הנדל"ן הוסיף 3% כאשר אלוני חץ קפצה ב-4.5%, ושפיר ואלקטרה עלו ב-2.6%; אאורה השלימה עליה של 10% בשלושה ימים; לקראת החלטת הריבית בארה"ב הערב: המסחר בוול סטריט נפתח במגמה יציבה במדדים
כניסתה של אפל לתחום, על אף התחרות מצידן של רובינהוד, או אפילו חברות ותיקות כמו צ'ארלס שוואב ו-E-Trade של מורגן סטנלי, ששולטות בתחום, בוודאי הייתה מייצרת עניין ותועלת למשקיעים. אבל המערכת לכאורה כבר פותחה, האם אפל תחליט להתחיל להשתמש בה?