
תביעה נגד מיטב טרייד - לא ניתן היה לפעול דרך פלטפורמות המסחר של החברה
דווקא ביום של ירידות חדות בבורסה, אפליקציות מסחר של אי.בי.אי ומיטב טרייד הושבתו, המשקיעים חזרו 20 שנה אחורה ונאלצו לבצע את הפקודות טלפונית - עכשיו מגיעה תביעת הלקוחות
לקוחות של מיטב טרייד תובעים את החברה בטענה שנמנעה מהם האפשרות לבצע מסחר עצמאי בניירות ערך באמצעות פלטפורמות המסחר של מיטב טרייד, ביישומון הסלולרי ובאתר האינטרנט, בשל כשל בפלטפורמות המסחר שהחל ביום 10.3.2025 ונמשך עד יום 11.3.2025. המבקשים מבקשים להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית ומציינים כי להערכתם סכום התביעה הכולל של הקבוצה המיוצגת עולה על 2.5 מיליון ש"ח. במיטב מדגישים כי לא ניתן בשלב זה להעריך את סיכויי התביעה.
סיפרנו לכם על היום השחור של מיטב ואי.בי.אי - היום השחור של מיטב ואי.בי.אי טרייד - אפליקציית המסחר הושבתה. דווקא ביום מאוד חשוב למשקיעים וסוחרים (הנאסד"ק נפל ב-4%) הם לא יכלו לפעול באפליקצייה ובאתר באופן שוטף, השיבושים היו במערכת של מיטב גם ביום למחרת.
התקלה בגלל ספק חיצוני, על מי האחריות?
התקלה בשתי פלטפורמות המסחר הייתה בגלל תקלה אצל חברת FMR שמספקת לשתיהן את מערכת המסחר. לחברי הבורסה אין גישה ישירה בעצמם לבורסה ולנתוני המסחר, הן יוצרות קשר עם ספק חיצוני, במקרה הזה FMR, שהיא זו שמבצעת את הפעולות מול הבורסה ומספקת את הנתונים. חברי הבורסה הם הפרונט, ומערכת המסחר היא מאחורי קלעים, בעיקרון אפשר לסחור ישירות דרך מערכות המסחר האלה, אבל הן לרוב מסובכות מדי למשקיע/סוחר הממוצע וחברי הבורסה הופכות אותן לנגישות יותר. חברת הבורסה בלינק למשל עובדת עם אינטראקטיב כספק שלה.
לבנקים מנגד יש חיבור ישיר לבורסה והם לא עובדים עם מערכות מסחר חיצוניות. הם אומנם גובים עמלות גבוהות יותר (לא תמיד) אבל עובדתית המערכות שלהם יציבות יותר, היו בהן הרבה פחות תקלות בשנים האחרונות לעומת הפלטפורמות האחרות שחלקן יחסית חדשות. העמלות הן כמובן חשובות אבל גם הזמינות, ותקלות כמו בשבוע שעבר מדגישות שזמינות שווה כסף.
- היום השחור של מיטב ואי.בי.אי טרייד - אפליקציית המסחר הושבתה
- ריצ'רד דניס: האיש שהוכיח שסוחרים מצליחים לא נולדים הם נוצרים
התקלה של FMR השביתה את מיטב טרייד ואי.בי.אי טרייד, כאשר לקוחות של מיטב טרייד ואי.בי.אי טרייד נאלצו לחזור 20 שנה אחורה, להתקשר לנציג, לתת פקודה, לחכות שהוא יעביר אותה לבורסה טלפונית ולחכות לקבל אישור. עניין שיכול לקחת דקות, בהשוואה לפעולה באפליקציה שלוקחת שניות בודדות. זה עלול להביא לאובדן של פקודות - לשינויים בשערים ופספוס פקודות שהיו מתבצעות באם זה היה בריל טיים מול האפליקציה והאתר.
מי שמשקיע דרך חברי הבורסה האלה צריך להיות מודע לכך שיש עוד צד שלישי שיכול להשפיע על היכולת שלו לבצע פקודות, אבל השאלה היא האם האחריות היא גם לא על חברי הבורסה עצמם? FMR מתגאה בכך ש-30% מנפח המסחר בבורסה עובר אצלה, זה מצד אחד אולי הופך אותה לאמינה אבל מצד שני זה גם סיכון שראינו שהתממש.
- 23.אבי 22/03/2025 18:51הגב לתגובה זועדיף להם שיגיעו לפשרה
- 22.דניאל 22/03/2025 10:17הגב לתגובה זוגם אני נפגעתי בגלל היומיים תקלה שלהם
- 21.נפיח 20/03/2025 11:36הגב לתגובה זואחרי שאיימתי למכור הכל וצאת ממיטב הואילו לטפל.
- 20.אנונימי 17/03/2025 06:08הגב לתגובה זובקרוב תביעה ייצוגית נגד איביאי.יותר גרועים מכל חבר בורסה אחר.גם לא נותנים שרות אם יש תקלה.כבר עוד נפגש.פעם רדפו אחר לקוחות עכשיו יש להם פרה חולבת אחרת אז הפסיקו לטפל בחבר הבורסה
- 19.אומנות הזמינות 16/03/2025 23:49הגב לתגובה זובמסחר בבורסה זמינות היא מעלה עליונה. אם לא ניתן לבצע פקודות בזמן אמת במה מועילה הפלטפורמה
- 18.ליאור 16/03/2025 19:59הגב לתגובה זוהפסדתי עשרות אלפים בגלל התקלה . איך מצטרפים לתביעה .
- 17.לא הצלחתי לעשות כלום באותו יום (ל"ת)טוב מאוד 16/03/2025 18:35הגב לתגובה זו
- 16.גם הפלטפורמה של אקסלנט נפלה באוגוסט ובספטמבר בשני ימי ירידות חזקים. אפילו לא התנצלו. (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 12:01הגב לתגובה זו
- 15.גם היום אין גישה לאפליקציה (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 10:08הגב לתגובה זו
- רק ב 1020 ניתן היה להכנס (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 10:36הגב לתגובה זו
- 14.בבנק זירו אין עמלות אחזקה וקניה (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 09:53הגב לתגובה זו
- 13.אורן 16/03/2025 09:12הגב לתגובה זובשם דימה. הוא גר בדובאי ומלמד אנשים לסחור גם מנהל תיקים לאנשים. כדאי לבדוק
- 12.עידן 16/03/2025 08:55הגב לתגובה זומי שמשקיע פאסיבי לא מעניין אותו אם יום אחד המערכת לא היתה זמינהמי שמהמר ספקולטיבי הבעיה שלו היא התיק ולא הפלטפורמה.למכור בלחץ זה רעיון מאוד רע
- אנונימי 16/03/2025 23:47הגב לתגובה זולמה אתה חושב שהבעיה היא בלמכור דווקא יש מצבים של ירידות שמעוניינים לקנות בזול ואם אתה לא מצליח להכנס למערכת ושבוע אחרכך הבורסה עלתה ב10% ההפסד הריאלי גבוה. למה מנוי שמשלם כסף על האפשרות לסחור עצמאית צריך לספוג את ההפסד הזה החברה מוכרת שירות אם השירות לא זמין נגרם הפסד אז הדבר ההוגן הוא שהיא תפצה את הלקוחות
- רוני 16/03/2025 10:38הגב לתגובה זובכל מקרה מגיע פיצוי הולם לכולם ולא יפסידו לקוחות
- 11.סוחר 16/03/2025 08:46הגב לתגובה זומיטב חוסכים ומשתמשים במערכת שנראית ומרגישה כמו שנות ה90. הגיע הזמן שישלמו. ואגב הם יכולים גם קצת להשקיע בשירות לקוחות שלהם. כל אחד שם כשאתה מתקשר עושה לך טובה שעוזר. כנראה משלמים להם גרושים. יאללה מיטב לקחת כסף אתם יודעים הגיע הזמן להתחיל לתת חזרה קצת.
- 10.פסגות המערכת הטובה ביותר (ל"ת)מיקי 16/03/2025 06:57הגב לתגובה זו
- 9.רפאל 16/03/2025 06:50הגב לתגובה זוחלק מהן בעלות שיעור תקלות גבוה מדי .משחררים לשוק מוצר שטרם עבר את כל הבדידות הנדרשות. הלקוח נותר חסר אונים בזמן שהוא צריך לבצע בדחיפות פעולות.בחקיקה ניתן לדרוש שגוף מקצועי חיצוני יבצע בדיקות איכות של אפליקציות פיננסיות לפני שניתן אישור להוציא לשוק.
- 8.אנונימי 16/03/2025 06:46הגב לתגובה זולחוסכים לא נגרם נזק.
- אתה חוסךלא משקיעאתה כבר בבור של נזקים..חוסך חחחח (ל"ת)ניב 16/03/2025 08:51הגב לתגובה זו
- 7.גם הפניקס 16/03/2025 06:31הגב לתגובה זולא ניתן כבר שבועיים לשנות מסלולולהקטין סיכון כך הכסף נשחקלפקידים אין תשובה מלבד כשזה יסתדר נעדכןמרגיש אנוס
- 6.שמואל 16/03/2025 06:12הגב לתגובה זולמי פונים
- תקרא נשמה 16/03/2025 08:28הגב לתגובה זואם זה יצליח כל הלקוחות יקבלו פיצוי
- 5.גם בבנק ירושלים היתה התקלה (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 04:15הגב לתגובה זו
- 4.אנונימיסוחר 16/03/2025 01:36הגב לתגובה זולמה לא מוזכר בכתבה ובכתב התביעה שבנק ירושלים שמשתמש באותה מערכת מסחרגם היה מושבת ייתכן שגם ליותר שעות
- 3.איך מצטרפים לתביעה (ל"ת)אנונימי 16/03/2025 00:27הגב לתגובה זו
- 2.איך מצטרפים לתביעה (ל"ת)סוחר במיטב 15/03/2025 23:40הגב לתגובה זו
- 1.דן 15/03/2025 22:50הגב לתגובה זולמען הסר ספק. לא קשור לאף אחת מהחברות הנל .
- אנונימי 22/03/2025 22:24הגב לתגובה זוהתקופת הקורונה סחרתי על הנפט ב 500 אניועוד 5 אנשים לא היה ניתן להשתמש בפלטפורמה וכולנו בשוק ורואים בלייב איך נמחקים לנו החשבונות כל אחד לא פחות מ 150000 החשבון הכי קטן