אייזיק דבח
צילום: פורום דב לאוטמן
אנשי השנה - TV

"אם תפרון רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו"

אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא, אחד מאנשי השנה של ביזפורטל, מספר על פעילות החברה בצל הקורונה ואומר "לא היה מצב שבו שאלתי את עצמי אם החברה תשרוד את המשבר". עוד הוא מדבר על התכניות להנפיק בנאסד"ק בשנתיים הקרובות - וגם לעלות לישראל
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה אייזיק דבח דלתא

"ההתחלה הייתה קשה, אבל אחרי חודש-חודשיים הבנו מה צריך לעשות וראינו שיש תקווה ושהלקוחות הגדולים שלנו המשיכו לעבוד", כך מתאר אייזיק דבח, מנכ"ל ובעל השליטה (49%) ב דלתא, את ההתמודדות הראשונית של החברה עם משבר הקורונה בתחילת 2020. את הדברים אומר דבח מניו-יורק בראיון במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל . צפו בראיון המלא:

 

 

בהמשך, וכפי שפורסם בביזפורטל, דבח חושף לראשונה כי דלתא מתכננת להנפיק בנאסד"ק בשנה-שנתיים הקרובות. "כרגע זה לא הזמן לחברות כמונו", טען. עוד גילה כי בחברה עדיין שוקלים אם להנפיק בת"א את פעילות דלתא ישראל, והעריך שבשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה.

דבח מספר שבדלתא "נקטו צעדים כדי שהחברה תצא מהמשבר: הוצאנו עובדים לחל"ת, הורדנו את העלויות שלנו והתמקדנו בלהוריד את החוב ואת המלאי. בסוף הרבעון השלישי החוב ירד ב-130 מיליון דולר והמלאי ירד ב-100 מיליון דולר".

עוד הוא ציין כי מנוע הצמיחה העיקרי של דלתא הוא פיתוח החדשנות בחברה, כמו גם הגדילה במקביל לזו של הלקוחות הגדולים בהם נייקי ו-וולמארט והרחבת מערך ההזמנות באונליין. באשר למיזוגים ורכישות, לדברי דבח בדלתא "תמיד מחפשים הזדמנויות, בפרט במצב כמו שיצרה הקורונה, אבל הפוקוס שלנו הוא לגדול בצורה אורגנית". על האפשרות לפעול שוב במטרה לרכוש את תפרון הוא אומר "לא היו לנו שום שיחות איתם בשנים האחרונות. שימשיכו, זה טוב לנו אם הם רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו".

את השליטה בדלתא קיבל דבח לידיו לפני כ-12 שנה כשרכש אותה מדב לאוטמן, ומאז חולל בה מהפך. במבט לאחור הוא משיב "אני מאד שמח על הקנייה הזאת. יש לנו את האנשים הכי טובים וההנהלה הכי טובה. אני מאד אוהב להיות בארץ וכל פעם כשאני בא לישראל אני שואל את אשתי 'למה אנחנו לא עושים עלייה?'. הזמן יגיע, אבל עכשיו אני עוד כאן בניו-יורק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח
צילום: יחצ

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל

צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות

ליאור דנקנר |

איילון ביטוח איילון 6.44%  , הפועלת בישראל בתחומי ביטוח כללי, חיים ובריאות, מסכמת רבעון שלישי עם קפיצה של כ-30% ברווח הכולל ועלייה של כ-1% בסך דמי הביטוח, כשברקע גידול של כ-7% בפרמיות ביטוחי הבריאות, צמיחה של כ-2% בביטוחי החיים וירידה של כ-2% בביטוח הכללי. מהנתונים ברבעון עולה דגש על שיפור רווחיות ויעילות חיתומית ופיננסית יותר מאשר על צמיחה מהירה בפרמיות, לצד מדיניות חלוקת רווחים באמצעות דיבידנד ותכנון להרחבת פעילות החיסכון ארוך הטווח, לרבות כניסה מתוכננת לניהול קופות גמל.

רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון

ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.

לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.


מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים

במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.

בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.