אייזיק דבח
צילום: פורום דב לאוטמן
אנשי השנה - TV

"אם תפרון רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו"

אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא, אחד מאנשי השנה של ביזפורטל, מספר על פעילות החברה בצל הקורונה ואומר "לא היה מצב שבו שאלתי את עצמי אם החברה תשרוד את המשבר". עוד הוא מדבר על התכניות להנפיק בנאסד"ק בשנתיים הקרובות - וגם לעלות לישראל
איתי פת-יה |
נושאים בכתבה אייזיק דבח דלתא

"ההתחלה הייתה קשה, אבל אחרי חודש-חודשיים הבנו מה צריך לעשות וראינו שיש תקווה ושהלקוחות הגדולים שלנו המשיכו לעבוד", כך מתאר אייזיק דבח, מנכ"ל ובעל השליטה (49%) ב דלתא, את ההתמודדות הראשונית של החברה עם משבר הקורונה בתחילת 2020. את הדברים אומר דבח מניו-יורק בראיון במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל . צפו בראיון המלא:

 

 

בהמשך, וכפי שפורסם בביזפורטל, דבח חושף לראשונה כי דלתא מתכננת להנפיק בנאסד"ק בשנה-שנתיים הקרובות. "כרגע זה לא הזמן לחברות כמונו", טען. עוד גילה כי בחברה עדיין שוקלים אם להנפיק בת"א את פעילות דלתא ישראל, והעריך שבשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה.

דבח מספר שבדלתא "נקטו צעדים כדי שהחברה תצא מהמשבר: הוצאנו עובדים לחל"ת, הורדנו את העלויות שלנו והתמקדנו בלהוריד את החוב ואת המלאי. בסוף הרבעון השלישי החוב ירד ב-130 מיליון דולר והמלאי ירד ב-100 מיליון דולר".

עוד הוא ציין כי מנוע הצמיחה העיקרי של דלתא הוא פיתוח החדשנות בחברה, כמו גם הגדילה במקביל לזו של הלקוחות הגדולים בהם נייקי ו-וולמארט והרחבת מערך ההזמנות באונליין. באשר למיזוגים ורכישות, לדברי דבח בדלתא "תמיד מחפשים הזדמנויות, בפרט במצב כמו שיצרה הקורונה, אבל הפוקוס שלנו הוא לגדול בצורה אורגנית". על האפשרות לפעול שוב במטרה לרכוש את תפרון הוא אומר "לא היו לנו שום שיחות איתם בשנים האחרונות. שימשיכו, זה טוב לנו אם הם רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו".

את השליטה בדלתא קיבל דבח לידיו לפני כ-12 שנה כשרכש אותה מדב לאוטמן, ומאז חולל בה מהפך. במבט לאחור הוא משיב "אני מאד שמח על הקנייה הזאת. יש לנו את האנשים הכי טובים וההנהלה הכי טובה. אני מאד אוהב להיות בארץ וכל פעם כשאני בא לישראל אני שואל את אשתי 'למה אנחנו לא עושים עלייה?'. הזמן יגיע, אבל עכשיו אני עוד כאן בניו-יורק".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.