"אם תפרון רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו"
"ההתחלה הייתה קשה, אבל אחרי חודש-חודשיים הבנו מה צריך לעשות וראינו שיש תקווה ושהלקוחות הגדולים שלנו המשיכו לעבוד", כך מתאר אייזיק דבח, מנכ"ל ובעל השליטה (49%) ב דלתא, את ההתמודדות הראשונית של החברה עם משבר הקורונה בתחילת 2020. את הדברים אומר דבח מניו-יורק בראיון במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל . צפו בראיון המלא:
בהמשך, וכפי שפורסם בביזפורטל, דבח חושף לראשונה כי דלתא מתכננת להנפיק בנאסד"ק בשנה-שנתיים הקרובות. "כרגע זה לא הזמן לחברות כמונו", טען. עוד גילה כי בחברה עדיין שוקלים אם להנפיק בת"א את פעילות דלתא ישראל, והעריך שבשבועות הקרובים תתקבל ההחלטה.
דבח מספר שבדלתא "נקטו צעדים כדי שהחברה תצא מהמשבר: הוצאנו עובדים לחל"ת, הורדנו את העלויות שלנו והתמקדנו בלהוריד את החוב ואת המלאי. בסוף הרבעון השלישי החוב ירד ב-130 מיליון דולר והמלאי ירד ב-100 מיליון דולר".
- דלתא: שיפור במרווח הגולמי, ירידה בתפעולי; הרווח הנקי יציב
- דלתא גליל רוכשת מותג אמריקאי ב-65 מיליון דולר - כמה זה עשוי לתרום לתוצאות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוא ציין כי מנוע הצמיחה העיקרי של דלתא הוא פיתוח החדשנות בחברה, כמו גם הגדילה במקביל לזו של הלקוחות הגדולים בהם נייקי ו-וולמארט והרחבת מערך ההזמנות באונליין. באשר למיזוגים ורכישות, לדברי דבח בדלתא "תמיד מחפשים הזדמנויות, בפרט במצב כמו שיצרה הקורונה, אבל הפוקוס שלנו הוא לגדול בצורה אורגנית". על האפשרות לפעול שוב במטרה לרכוש את תפרון הוא אומר "לא היו לנו שום שיחות איתם בשנים האחרונות. שימשיכו, זה טוב לנו אם הם רוצים למכור אני בטוח שיש להם את המספר שלנו".
את השליטה בדלתא קיבל דבח לידיו לפני כ-12 שנה כשרכש אותה מדב לאוטמן, ומאז חולל בה מהפך. במבט לאחור הוא משיב "אני מאד שמח על הקנייה הזאת. יש לנו את האנשים הכי טובים וההנהלה הכי טובה. אני מאד אוהב להיות בארץ וכל פעם כשאני בא לישראל אני שואל את אשתי 'למה אנחנו לא עושים עלייה?'. הזמן יגיע, אבל עכשיו אני עוד כאן בניו-יורק".
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי
הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל
אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.
הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.
מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).
לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.
- אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס
- אלקטרה: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, ירידה בתפעולי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל
דבר החברה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות
קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות
קשרי תעופה קשרי תעופה 0% פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.
ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8 מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- קשרי תעופה משקיעים כ-40 מיליון אירו בפרויקט יוקרה בלרנקה
- קשרי תעופה נכנסת לתחום הטרוול טק - שותפות עם חברת TKTZ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
