אייזיק דבח
צילום: יח"צ
בלעדי

אייזיק דבח: "רוצים להנפיק את דלתא בנאסד"ק בשנה-שנתיים הקרובות"

בעל השליטה ומנכ"ל החברה חושף בריאיון במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל את תכניות החברה להגיע לוול סטריט: "זה לא הזמן לחברות כמונו. ברבעון 3/4 של 21' נגיע לנאסד"ק אם המצב ישתפר"
איתי פת-יה | (8)

"אנחנו רוצים להנפיק בוול סטריט ולהגיע לנאסד"ק ב-12-24 החודשים הקרובים" – כך חושף בעל השליטה (48.73%) ומנכ"ל דלתא , אייזיק דבח, בשיחה עם ביזפורטל. את הדברים אמר דבח בריאיון שיתפרסם בקרוב במסגרת פרויקט אנשי השנה של ביזפורטל לשנת 2020, שהצבעת הגולשים בו יצאה לדרך הבוקר. צפו בקטע מתוך הריאיון:

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

 

דבח הסביר כי "כרגע זה לא הזמן לחברות כמונו, אבל אני חושב שברבעון השלישי או הרביעי של 2021 נגיע לנאסד"ק אם המצב ישתפר". לאחרונה פורסם כי החברה שנסחרת ב-2.1 מיליארד שקל מתכננת להנפיק בת"א את הפעילות של דלתא ישראל לפי שווי של 700 מיליון עד 1.2 מיליארד שקל, וגם לכך התייחס בריאיון בעל השליטה דבח. מדבריו עולה כי בדלתא עדיין שוקלים את המהלך וההחלטה טרם התקבלה סופית. "נראה אם זה ייצא לפועל. תלוי איך השוק יגיב, ואני חושב שבעוד כמה שבועות נראה אם ננפיק או לא".

דלתא הצליחה השנה להתגבר על משבר הקורונה ועברה ברבעונים האחרונים לרווח משמעותי. הסיבה - מכירות מוגברות באונליין, רה ארגון משמעותי לצד תמיכות ממשלתיות בחל"ת. מניית החברה ירדה ב-65% מתחילת השנה ועד לשפל של אפריל ומאז זינקה ב-150% לשווי הנוכחי, על רקע היציאה המרשימה מהמשבר.   

בריאיון המלא שיפורסם כאמור בקרוב, דבח מדבר על פעילות החברה בשנה האחרונה, התחושות שליוו אותו בשני הרבעונים הראשונים שהיו קשים עבור דלתא ולוו בהפסדים, מנועי הצמיחה שלה ל-2021 וכן על המהפך שעשה בחברה מאז שרכש את השליטה בה ב-2007 מידי דב לאוטמן.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דלתא תגיע לשווי 3.5 מליארד שקלים (ל"ת)
    אבי 29/12/2020 14:19
    הגב לתגובה זו
  • עוזז 30/12/2020 09:24
    הגב לתגובה זו
    כל מה שצריך, זה מעט יחסי ציבור, והנפקה בארהב או אפילו בישראל
  • 5.
    הבורסה בועה גדולה בגלל הקרונה לאחר הקרונה הכול יתפוצץ (ל"ת)
    אבי 29/12/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כולם רוצים כסף כל כסף לו גדל על העצים וגם לו בחממות (ל"ת)
    אבי 29/12/2020 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גד 29/12/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
    אין סיבה שלא תצליח.
  • 2.
    ריקו 29/12/2020 13:22
    הגב לתגובה זו
    גם חברות שרויחיהם נמוכים עושים קופון בבורסות גואות ללא סיבה כלכלית. נ.ב. מוצרי דלתא יקרים מאוד בהשוואה לחברות עם מוצרים דומים.
  • נשמרים לאורך זמן גם אחרי כביסה. בקיצור הטופ של הטו 29/12/2020 15:44
    הגב לתגובה זו
    נשמרים לאורך זמן גם אחרי כביסה. בקיצור הטופ של הטופ. בשביל איכות צריך לשלם
  • 1.
    ריקו 29/12/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    גם חברות שרויחיהם נמוכים עושים קופון בבורסות גואות ללא סיבה כלכלית. נ.ב. מוצרי דלתא יקרים מאוד בהשוואה לחברות עם מוצרים דומים.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.12% לאומי פועלים -0.35%