אייזיק דבח דלתא
צילום: ליאת מנדל

דלתא גליל רוכשת מותג אמריקאי ב-65 מיליון דולר - כמה זה עשוי לתרום לתוצאות?

הרכישה כוללת פוטנציאל לתשלומי בונוס עד 2029 המותג שפונה לדור הצעיר צפוי לרשום מכירות של כ-36 מיליון דולר - אבל הסיפור כאן הוא הצמיחה של המותג ושל דלתא גליל עצמה

מנדי הניג |

חברת דלתא גליל -1.57%   הודיעה על רכישת מותג האופנה האמריקאי Daily Drills, הפועל בתחום ה-Loungewear, תמורת 65 מיליון דולר במזומן, עם אפשרות לתשלומי Earn-Out (מנגנון תשלום מותנה, שבו חלק מהתמורה משולם רק אם החברה הנרכשת עומדת ביעדי רווחיות או ביצועים שנקבעו מראש) ובונוסים נוספים בהתאם לעמידה ביעדי רווחיות לשנים 2026-2029 תוספת התשלום מוערכת על ידי החברה בכ37 מיליון דולר כך שסך התמורה בתוספת ה-Out-Earn והבונוס מוערכת בכ102 מיליון דולר. מייסדות המותג ימשיכו לנהל את פעילותו מלוס אנג'לס וישולבו במסגרת פעילות הקבוצה.

המותג Daily Drills, שנוסד בשנת 2021 על ידי שתי יזמיות מלוס אנג'לס, מתמקד באופנת נוחות יומיומית הפונה לקהל צעיר - דור ה-Z והמילניאלס. הפעילות שלו מבוססת על השקות דו-שבועיות של קולקציות (שמכונות Drops) המייצרות ביקוש מיידי וקהילת לקוחות נאמנה. שיעור ההזמנות החוזרות בקרב לקוחותיו עומד על כ-67%, והוא רושם כ-140 אלף הזמנות בשנה.

בשנים האחרונות רשם המותג צמיחה משמעותית: בשנת 2023 הסתכמו הכנסותיו ב-9.3 מיליון דולר, ב-2024 זינקו ל-22 מיליון דולר (עלייה של 137%), ובשנת 2025 הוא צפוי להגיע להכנסות של כ-36 מיליון דולר - גידול נוסף של 66% - עם רווחיות תפעולית דו-ספרתית גבוהה.


Daily Drills - נתונים עיקריים (במליוני דולרים), מתוך הודעת החברה לבורסה


בדלתא גליל מציינים כי רכישת Daily Drills מהווה חלק מהאסטרטגיה להעמקת הפעילות בתחום בגדי הנוחות (Loungewear) בארצות הברית - שוק הצומח בקצב מהיר. החברה רואה במותג פלטפורמה מבוססת ואותנטית בקרב צרכנים צעירים, קהל יעד אסטרטגי עבורה.


המנכ"ל ובעל השליטה בדלתא גליל, אייזק דבח, מסר כי "רכישת Daily Drills מרחיבה את נוכחות החברה בתחום הלבוש היומיומי ותורמת לחיזוק הנוכחות שלנו בקרב צרכנים צעירים בארה"ב. למותג יש נוכחות דיגיטלית חזקה וקהל נאמן, ואנו רואים פוטנציאל גדול להמשך מסלול צמיחתו באמצעות הרחבת היצע המוצרים שלו ושימוש ביכולות חדשנות הבדים והמוצרים לצד מערך הלוגיסטיקה הגלובאלי של דלתא".


דלתא גליל, שיושבת בקיסריה, פועלת בזירה הגלובלית בתחום העיצוב, הייצור והשיווק של מוצרי טקסטיל ואופנה. החברה מפתחת ומייצרת מגוון רחב של מוצרים - מהלבשה תחתונה ועד בגדי ספורט, מחטבים וגרביים - עבור מותגים בינלאומיים כגון Calvin Klein, Nike, Victoria’s Secret, Lululemon ו-Walmart, וכן מחזיקה במותגים בבעלותה כמו Delta, Schiesser, Splendid ו-Eminence.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

המהלך האחרון משתלב במגמה רחבה יותר של חדירה לעולמות המותגים הצעירים והדיגיטליים, מתוך הבנה שהצמיחה העתידית בשוק האופנה תגיע מפלטפורמות שפונות ישירות לצרכן (D2C) ומבססות סביבן קהילת לקוחות. הרכישה של Daily Drills, תעזור לדלתא לדבר בשפה של הדור הצעיר ומבוססת כמעט לחלוטין על שיווק משפיעניות. לדלתא, יש כבר היסטוריה של ייצור ושיתופי פעולה עם מותגים בינלאומיים והמהלך הנוכחי עשוי לסמן עבורה מעבר הדרגתי לחיזוק החיבור הישיר עם הצרכנים ולבניית נכסים מותגיים עצמאיים.


פרק חדש בדלתא?

העסקה הזאת היא לא מהותית מבחינת ההיקף שלה. זה מותג קטן יחסית לדלתא עם הכנסות של 22 מיליון דולר ב-2024 וצפי ל-36 מיליון דולר השנה  אבל הוא נותן לדלתא את מה שחסר לה עכשיו: סיפור צמיחה. השוק מתגמל חברות עם פוטנציאל סקיילבילי ודלתא מבינה שהיא צריכה לרענן את הנרטיב שלה. כזה שיחזק את הצעת הערך ויסלול את הדרך לוול סטריט.

זה רענון הכרחי בשבילה. הצורך הזה בולט במיוחד על רקע התוצאות של רבעון השני, שהעידו על שחיקה ברווחיות: הרווח הנקי ירד ל-16.7 מיליון דולר לעומת 21 מיליון דולר ברבעון המקביל, והאביטדה במחצית הראשונה של השנה נחלש לכ-79.6 מיליון דולר לעומת 84.2 מיליון בשנה שעברה. השורה העליונה נשארה יציבה סביב 470 מיליון דולר, אבל עלייה בהוצאות השיווק, התייקרות הייצור והמשך מלחמת המכסים בארה"ב צמצמו את שולי הרווח. דלתא אמנם רשמה שיפור ברווחיות הגולמית, בעיקר בזכות התרחבות המכירות הישירות לצרכן, אבל התמונה הכוללת סיפרה שהיא חייבת מנוע/ים חדש/ים כדי לצמוח.

במובן הזה, הרכישה של Daily Drills מתיישבת היטב עם הכיוון שאליו דלתא מכוונת. העסקה מתבצעת במכפיל מכירות של כ-2 שזה רמה גבוהה יחסית לעסק בסדר גודל כזה מה שמעיד שבדלתא כנראה מייחסים פוטנציאל גדול לחיבור בין העסקים. אם תצליח ליצור סינרגיה סביב המותג, אפשר להעריך שב-2026 היקף המכירות עשוי אפילו להכפיל את עצמו ולהגיע לכ-70 מיליון דולר (אחרי צמיחה של 138% ב-2023, 137% ב-2024 והערכה ל-66% נוספים השנה, ובהנחה שהשילוב עם דלתא יאפשר קפיצה נוספת של לפחות כ-100% בשנה הבאה). דלתא אומרת שמרווחי האביטדה של העסק הם גדולים ואם נניח מרווח בטווח של 5%-7%, מדובר בתרומה פוטנציאלית של כ-5 מיליון דולר לשורה התפעולית תוספת שיכולה להגדיל את הרווח הנקי של דלתא בכ-7% על בסיס שנתי.

כך שבסופו של דבר, זה אולי עסקה קטנה במספרים אבל מאוד משמעותית בתזמון וכזאת שיכולה לתרום לא מעט גם לתוצאות בעתיד. זה גם נסיון של דלתא לכתוב פרק חדש במחזור החיים שלה - מחברת טקסטיל מסורתית לחברת לייף-סטייל שמדברת בשפה של הדור הצעיר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסףיאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף
הועידה הכלכלית

"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״

"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ילין לפידות

בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?

באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני,  יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע.  צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״

הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.

"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.

אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.

אדם בלומנברג, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות. קרדיט: שלומי יוסףאדם בלומנברג, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות. קרדיט: שלומי יוסף

"אנחנו בעיצומה של המהפכה, נצטרך חוזה חברתי חדש" - בלומנברג על שוק העבודה החדש

בוועידה הכלכלית של ביזפורטל בבורסה בתל אביב מתאר מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות מציאות שבה כ-20% משוק העבודה צפוי להשתנות, מזהיר מפני גל אבטלה אם המדינה לא תתערב, ומדבר על קיצור שבוע העבודה, מס על רווחים עודפים ושכר אוניברסלי בעידן הבינה המלאכותית

ליאור דנקנר |

במושב שעסק בבינה מלאכותית ושוק העבודה בוועידה הכלכלית של ביזפורטל בבורסה בתל אביב, עלה אדם בלומנברג, מנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי וסמנכ"ל כלכלה ומדיניות בהסתדרות הכללית,  לדבר על איך העבודה עצמה משתנה. הוא פתח בהלצה על הבריסטה שכולם מחכים לו בהפסקת הקפה, וקבע שאותו כנראה לא יחליפו בקרוב. משם הוא עבר לשאלה רחבה יותר: איך עובדים, מעסיקים והמדינה מסתגלים לעולם שבו AI כבר לא רעיון על לוח, אלא כלי עבודה שמקצר תהליכים, משנה מקצועות ודורש כישורים חדשים.


מהמהפכה התעשייתית לצ׳אט - איך ההסתדרות מסתכלת על טכנולוגיה

בלומנברג מזכיר שההסתדרות מלווה את שוק העבודה כבר יותר ממאה שנה. לדבריו, ההתארגנויות הראשונות של עובדים התחילו כבר במהפכה התעשייתית במאה ה-19, ומאז כמעט בכל גל טכנולוגי עלו שוב ושוב אותן תחזיות על אבטלה רחבה וכאוס בשוק העבודה. זה קרה עם קווי היצור, עם כניסת המחשב, ועם עליית האינטרנט.

הוא טוען שהניסיון ההיסטורי נראה אחרת: בכל פעם שטכנולוגיה נכנסת, הפריון עולה, וכשהמערכת יודעת לחלק את הפירות נכון - השכר עולה ושיעורי האבטלה לאורך זמן דווקא נוטים לרדת ולהתקצר. הוא מזכיר את ההחלטה ההיסטורית על 8 שעות עבודה ביום לפני יותר ממאה שנה, ומקשר אותה לעליית שכר ולשינוי מבני בשוק העבודה.

למרות שהוא מגדיר את עצמו סוציאליסט, בלומנברג מתייחס גם לרעיון של ״היד הנעלמה״ של אדם סמית׳. לדבריו, שוק העבודה יודע לייצר עיסוקים חדשים כשהישנים נעלמים: פעם לא היו מהנדסי תעשייה וניהול או כלכלנים בהיקפים של היום, והיום אלו מקצועות מרכזיים. ״איפה שנסגרים סנדלרים צומחים עיסוקים חדשים״, הוא מתאר.

עם זאת, הוא מדגיש שההתאמה הזו לא מתרחשת לבד. לדבריו, שינוי תמהיל העיסוקים בעולם של בינה מלאכותית מצריך מעורבות של המדינה, המעסיקים וההסתדרות. את המסר המרכזי שלו הוא מסכם במשפט חד: ״בסופו של דבר האדם לא יחליף את המכונה, האדם יוחלף על ידי מי שיודע לעבוד עם המכונה״. מבחינתו, זו תמצית המהפכה הנוכחית בשוק העבודה.