אנרגיות סולאריות: לנופר יש אפסייד
צילום: CC

מיטב דש ברוקראז' ממליץ על נופר אנרגיה; מחיר יעד עם 24.4% אפסייד

החברה הונפקה באמצע דצמבר אך הספיקה לרדת ב-14% מאז. האנליסט של מיטב ברוקראז' ערן יונגר: נופר יכולה "לעקוף" את מגבלות רשת ההולכה והחלוקה באזור האתר
אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה

חודש לאחר הנפקות נופר אנרג'י 0.1% , זוכות מניות החברה להמלצה של בית ההשקעות מיטב דש ברוקראז' ומחיר יעד של 112 שקל למניה. מחיר שמציג אפסייד של 24.4%. בית ההשקעות מציין על רקע ההמלצה כי נופר מחזיקה יתרון בדמות התקנות מערכות קטנות ובינוניות בשותפות הצרכן הסופי. יתרון זה מקטין את הרגישות שלה לתעריף שנקבע במכרז. 

תחום האנרגיה המתחדשת הוא אחד התחומים הלוהטים בחודשים האחרונים בבורסה בתל אביב ולמעשה, מוביל את ה"ייצוג הטכנולוגי" במדדים. על פי מיטב דש מדובר בתחום בוגר ובשל הן מבחינת החברות הפועלות בו והן מבחינת הרגולטור. מניית נופר אנרגיה הונפקה באמצע דצמבר כהנפקה הגדולה של השנה בשווי של כ-2 מיליארד שקל. המיינה נסחרה ביומה הראשון בשווי של 97 שקלים. את יום המסחר הנוכחי היא פתחה בשווי של כ-90 שקלים. כלומר, המשקיעים איבדו 14% על ההשקעה במניה מאז שהונפקה.

על פי האנליסט של מיטב ברוקראז' ערן יונגר, נופר יכולה "לעקוף" את מגבלות רשת ההולכה והחלוקה באזור האתר. בנוסף יש לה קשרים מצוינים עם תאגידים וגופים מוניציפליים המאפשרים לה זמינות גבוהה מאוד לנדל"ן ובכך קיצור משמעותי של זמן הקמת המערכות. זאת לצד הוספת יכולת אגירה למערכות הקיימות באתר הלקוח הנה הליך מהיר רגולטורית ויהווה תרומה משמעותית לתזרים הפרויקט. האסדרות הרלוונטיות לחברה מאפשרות ואף מעודדות הקמת מערכות PV בתעריף גבוה יחסית (תעריף גגות) ובהתאם ליעדי משרד האנרגיה גם בכמות עצומה בעשור הקרוב.

על פי הסקירה: "פעילות הקבוצה בתחום הפעילות מבוססת על אסטרטגיה עסקית במסגרתה החברה מתקשרת בהסכמים, עם קיבוצים, חברות תעשיתיות וגופים עסקיים עתירי נדל"ן להקמת תאגיד ייעודי משותף עם השותף, המוקם לצרכי הפרויקט, שהינו הבעלים של מערכת לייצור חשמל המוקמת בשטחי השותף. החברה מביאה לתאגיד הפרויקט המשותף את הידע, המומחיות, הניסיון, וכן את יכולות הייזום, הניהול, התכנון, וההקמה של מערכת הפוטו-וולטאית, בעוד השותף מעמיד לתאגיד הפרויקט המשותף את הגגות, מאגרי המים או הקרקעות עליהם יוקמו המערכות.

"כמו כן, לעתים החברה פונה לבעלי מקרקעין בהצעה כי החברה תשכור מהם את הגגות בבעלותם, תקים עליהם מערכות פוטו - וולטאיות ותמכור להם ו/או למחלק החשמל הרלוונטי את החשמל המיוצר במערכות אלו. בכך החברה נהנית מיתרון 'פנימי' – השותף להקמת המערכת הנו צרכן חשמל בעצמו, במרבית המקרים במרחק קצר מהמערכת עצמה, כך שהחברה מוכרת לאחד השותפים את החשמל, עוד לפני שהחשמל נמכר למנהל המערכת – 'לפני המונה'. תעריף מכירת החשמל לשותף הנו גבוה יותר מהתעריף המובטח ממנהל המערכת".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שטויות 06/01/2021 07:44
    הגב לתגובה זו
    חברה עם שווי מנופח לחלוטין מנותק מכל היגיון- עים 70 מגה פרויקטים חברה עם שווי של מעל 100-200 מיליון שקל זה נס
  • 2.
    ש.ק 05/01/2021 23:13
    הגב לתגובה זו
    קודם שיראו שמיטב דש יודעת להרוויח אחכ שיחקו עצות בינתיים הם האחרונים
  • 1.
    blond101209 05/01/2021 19:45
    הגב לתגובה זו
    לא משקיעות הון עצמי אלא מגוייס
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.