המבקר ביקש מרגב התייחסות לפרשת ה"קמפיין"; ערוץ 10 פרסם הבהרה לאחר איום בתביעה

מבקר המדינה נכנס לתמונה פחות מיממה לאחר חשיפת השיחות בערוץ 10 של שרת התרבות ואנשיה שניסו לגבש גרסה שתסביר מדוע יהושע TBWA נבחר לטפל בקמפיין "לא לדאוגוסט"
משה בנימין | (7)
פחות מיממה לאחר הפרסום בחדשות 10 על קמפיין הפרסום שניתן ליהושע TBWA "לא לדאוגוסט" וחשיפת שיחות ההכנה של מירי רגב ויעציה כדי להסביר את מתן התקציב למשרד הפרסום - מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא נכנס לתמונה ודורש את התייחסות השרה והמשרד לפרסומים בתקשורת. כזכור, שלשום (יום א') פורסם בחדשות 10 תחקיר של הכתב ספי עובדיה בו נחשפו הקלטות של שיחת ועידה בין השרה, דוברה ויועציה המשפטיים בה הם נשמעים משוחחים על קמפיין "לא לדאוגוסט" בנסיון לגבש גרסה אחידה שתסביר כיצד ניתן התקציב בגובה 2.5 מיליון שקלים למשרד הפרסום יהושע TBWA ללא מכרז. בפרסום של עובדיה וחדשות 10 נטען עוד כי בין רמי יהושע, בעלי המשרד ומירי רגב קיימת היכרות מוקדמת. אתמול (יום ב') הכחישה השרה כל היכרות מוקדמת עם יהושע, כמו גם יהושע עצמו שהכחיש כל קשר חברי או אחר לשרת התרבות והספורט. רגב הוסיפה עוד ואיימה בתביעת דיבה כנגד חדשות 10 במידה וזו לא תתנצל. השרה טענה כי הערוץ לא יוכל להוכיח שום קשר קודם בינה לבין יהושע מפני שזה אכן לא קיים, לדבריה.  בערוץ 10 לא נותרו אדישים אל מול האיום בתביעת דיבה של השרה רגב ואתמול (יום ב'), הבהירו במהדורת החדשות כי בינה לבין הפרסומאי רמי יהושע לא היה כל קשר קודם. לאחר החשיפה והסערה שנוצרה בעקבותיה - רגב רשמה נצחון ראשון על ערוץ 10 בפרשה זו והזדרזה להעלות בעמוד הפייסבוק שלה פוסט בנושא מלווה בצילום מסך של חדשות 10.   

ערוץ 10 חזר בו אחרי שהטעה את התקשורת כולה.אמש הם טענו שיש לי קשר קודם לפרסומאי רמי יהושע ושהיה לי אינטרס לכאורה לקדמו....

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Monday, August 31, 2015
כמו רגב, גם רמי יהושע העלה אמש (יום ב') את אותו צילום מסך ממהדורת חדשות 10 וליווה אותו במשפט: "שוב אמת מנצחת". כזכור, בתגובה לטענות חדשות 10 הסבירו אנשיה של רגב כי השיחה שהוקלטה היתה למעשה שיחת סימולציה שנערכת באופן שגרתי לפני מפגש עם עיתונאים. יהושע מצידו טען כי הוא הגיע לפגישה עם השרה במשרד התרבות והספורט מטעם הטוטו שתחתיות התנהל הקמפיין. לדברי יהושע משרדו נדרש להציג בפני משרד התבות והספורט רעיון לקמפיין שלבסוף נבחר וכך יצא לדרכו הקמפיין.   

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אסף 02/09/2015 08:21
    הגב לתגובה זו
    נשמעת כמו שיחה פלילית לחלוטין .. אחרי שבישלו קמפיין הציר התקלקל ויש לתקנו. השרה לכלא!
  • ראיס-פוטין-טיל 400S 03/09/2015 16:03
    הגב לתגובה זו
    • ועוד אימרת שפר מתוצרת רגב: "אני חברת כנסת. אני לא צריכה לחשוב פעמיים לפני כל מילה שאני אומרת".הסודנים הם סרטן בגוף שלנו...של 30% • על עצמה, במידת צניעות מסוימת: "אני חושבת שזו גאווה לליכוד ולחברה הישראלית שיש אנשים כמוני"...אידיוט!מה אתה צוחק?! רוצה תלונה? כינתה את המחאה "פיגוע חברתי"...מי פיגוע חברתי?גב' סיבוני? רגב (עם חברת הכנסת מישראל ביתנו פאינה קירשנבאום) הערימה לא אחת קשיים על העברת מסקנות ששינסקי. פעם היא דרשה לדחות את אישור המסקנות בשנתיים, ובפעם אחרת ביקשה להפחית משמעותית את ההיטל שישלמו חברות הגז.
  • דודינקה 02/09/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    מבחינתך כנראה כל מה שהיא תעשה יהיה מגעיל .כשערוץ 10 מקביל לערוץ החמס השמיץ והטעה זה לא מגעיל . זקוק לטיפול אולי ????
  • ראיס-פוטין-טיל 400S 03/09/2015 16:06
    מירי רגב ערכה משפט שדה לחושפת שחיתותו של גפסו מי עומד מאחורי מירי רגב? כך פועלת האשה מספר 1 בליכוד נגד הציבור?? • על יושבי האוהלים ברוטשילד בזמן מחאת האוהלים: "היו להם ראסטות. הם נהיו אלימים ושפכו עליי מים. לא יפה להתנהג ככה. כולם עם ריח של אלכוהול מהפה".
  • 2.
    חלומות של אתמול 01/09/2015 12:09
    הגב לתגובה זו
    אז באיזה יום אנחנו
  • חחח (ל"ת)
    תוקן, יפה 01/09/2015 22:18
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין תגובות? לא מתאים לתעשיה, יפה שממתינים לבירור... (ל"ת)
    המגיב 01/09/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.