יונית לוי תמר איש שלום חדשות 2 חדשות 10
צילום: יח"צ

לא מאוזנים: כנגד איזה ערוץ הופנו מרבית התלונות בתקופת הבחירות?

במהלך התקופה הגיעו כ-140 תלונות אל הרשות, מרביתן טענות לחוסר איזון בשידורי החדשות. ברשות אומרים כי נערכו במיוחד לתקופת הבחירות
ליאור נאור | (6)

הרשות השנייה מדווחת כי מההכרזה על הקדמת הבחירות ועד היום, הגיעו אל שולחנה 132 פניות ותלונות הקשורות אל שידורי הבחירות בערוצים השונים. למעלה ממחצית התלונות, 70 במספר, הופנו כנגד 'חדשות 2' ו-15 כנגד 'חדשות 10'. תלונות נוספות שהתקבלו הופנו אל ערוצי הרדיו האזורי. לאחר בדיקה של הרשות רק כ-10 אחוזים מהתלונות התבררו כמוצדקות. לאורך התקופה פסלה הרשות השנייה מספר פרסומות מטעם גופים ציבוריים, הקשורים באפן כזה או אחר אל משרדי הממשלה השונים. בין היתר פסלה הרשות תסריט העוסק בחברת 'עמידר', הכפופה למשרד הבינוי, תסריטים עבור 'מערך מעוף', המעניק שירותי אבחן, ליווי ויעוץ לעסקים קטנים וקשור למשרד הכלכלה וכן נפסל תשדיר של 'קרן מעגלים', הפועלת בשיתוף ההסתדרות ומשרד הכלכלה. ברשות השנייה מבהירים כי התשדירים נפסלו בשל חשש לתעמולת בחירות אסורה ומשלא הוכח הערך האינפורמטיבי של התשדירים. ברשות השנייה ביצעו הערכות מיוחדת לתקופת הבחירות, אשר כללה מעקב מלא בזמן אמת אחר תכניות האקטואליה בערוצי הטלוויזיה והרדיו, וכן הפיצה הרשות הנחיות מפורטות ודגשים בעניין שידור תעמולה לכלי התקשורת השונים.  

דוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה, אומר כי ניכר שהציבור ער לשידור האקטואליה ומגלה רגישות רבה בכל הקשור לאיזון ואובייקטיביות השידורים אותם הוא מקבל. רגב מדגיש שככלל, הקפידו הזכיינים השונים על שידור מאוזן ונתנו ביטוי לכלל המפלגות.

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה (צילום: יח"צ, אלכס קולומויסקי)

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה אמרה בעניין: "בתקופת בחירות מתבהר ביתר שאת תפקידה של הרשות השנייה בהגנה על האינטרס הציבורי בשידורים מאוזנים, מגוונים, המציגים מנעד רחב של דמויות ציבוריות ופוליטיות ונותנים ביטוי לכלל הציבורים והעמדות בחברה הישראלית. ניתן לראות כי פעולות הרשות, לרבות הפצת ההנחיות לזכייניות, מעקב צמוד אחר התכניות ושיח ישיר ורציף של כלל הגורמים ברשות סייעו רבות לקידום שיח מאוזן וטיפול מהיר ויעיל לתיקון ליקויים במידת הצורך".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קליפ 21/03/2015 09:51
    הגב לתגובה זו
    מזעזע ומחריד שכל העיתונאים. כל אנשי הטלוויזיה . כל המראיינים פועלים להשמדת הימין הישראלי יהודי....ונישוק ישבנם של ערביי ישראל. והשמאל הקיצוני ומטורף
  • 4.
    משה 20/03/2015 21:06
    הגב לתגובה זו
    התיקשורת שממשיכה להיות נישלטת ע"י אשכנזים קשה לה לקבל את השינוי הטיבעי שהמיזרחיים ויתר הסקטורים השונים מהם לא ניתן לעבוד עליהם יותר כמו בעבר וזה ממש מתסכל אותם כדאי שיראו מה קרה בדרום אפריקה ויסיקו מסקנות
  • 3.
    אורן 17/03/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
    השנאה של העיתונאים כמעט בלי יוצא מהכלל לימין היא אחד הדברים החשוכים שקורים במדינה והמדהים שהם לא שואלים את השאלות הבעייתיות לאנשי שמאל כמו למשל לבוזי למה שמרת על זכות השתיקה כאחרון העבריינים
  • 2.
    ראיתם את גלית גוטמן מראיינת את ביבי? (ל"ת)
    בושה לתוכנית 16/03/2015 12:43
    הגב לתגובה זו
  • שרה 17/03/2015 15:32
    הגב לתגובה זו
    מעניין איך הפישפשה עלתה למעלה! בחורה סתומה אפילו לא הייתי טורחת לראות אותה!!!
  • 1.
    רותי 16/03/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    אני ומשפחתי המורחבת הפסקנות לראות את כל התכניות וכולל חדשות 2 בגין חוסר איזון מוחלט בדיווח וראיונןת עם אנשים משמאל ומימין, והימניים מופלים לרעה תמיד.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.