הכוכב הבא 2
צילום: צילום מסך, קשת, ערוץ 2
רייטינג

גם בלי תחרות אמיתית מצד המתחרים: 'הכוכב הבא' נחלשת - ומקבלת 28.6%

התכנית ירדה ב-2 נקודות רייטינג ביחס ליום ראשון שעבר, למרות שמולה שודרו 'בייבי בום' בשידור חוזר ומשחק הכדורסל בין אשדוד להפועל ירושלים
אלכסנדר כץ | (1)

נראה כי הכוכב הבא לא מצליחה ליצור השבוע הייפ כפי שקרה בעונה הקודמת או בעונות מסוימות של כוכב נולד. הרייטינג נאה, אבל לא יותר מכך, והשיח בפינת הקפה כבר לא מתרכז במתמודדים, אלא סביב פרשיות בית ראש הממשלה.

וכך קרה גם אתמול. על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'הכוכב הבא' (קשת, ערוץ 2) קיבלה 28.6% מול 30.7% בראשון שעבר.

מנגד, התחרות לא הייתה משמעותית: שידור חוזר של בייבי בום (ערוץ 10) רשם 8.6% - התחזקות ביחס לשפל שנרשם בשבוע שעבר - 6.3%, והמשחק בין מכבי אשדוד להפועל ירושלים (ערוץ 1) במסגרת ליגת העל הכדורסל, שהסתפק ב-2.7%. בראשון שעבר שודר משחק הכדורגל בין עירוני קריית שמונה לבני סכנין שקיבל 6.7%.

'חי בלילה' (קשת, ערוץ 2) רשמה 15.1%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) זכתה ב-5.9%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) הניבה 6.8%, 'לילה כלכלי' (ערוץ 10) זכתה ב-7% , 'החדשות הלילה' (חדשות 2) הניבה 8.6% ו'צינור לילה' (ערוץ 10) עם 5.6%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'אנשים' (קשת, ערוץ 2) רשמה 11.8%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם נתון נאה של 16.1%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) קיבלה 7.8%, ואילו 'המוסף' (ערוץ 1) התייצבה על 3%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' קיבלה 24%, מול 'חדשות 10' עם 11.7%, ו'מבט' (ערוץ 1) עם 4.9%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דורה Xפלורה 02/02/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
    איך בקשת חושבים להשיג רייטינג גבוה + הזדהות של הצופים עם אחד המועמדים (בעיקר לאור העובדה שהמנצח אמור לייצג אותנו בתחרות זמר בינלאומית) אם לא נותנים לקהל להצביע??? גם ככה הפורמט של הכוכב הבא כשל נחרצות ברחבי העולם, אז קצת שינו את הפורמט, עשו לו מתיחת פנים ישראלית והשאירו את קהל המצביעים חסרי יכולת להשפיע. הכל מוקלט מראש, מה הטעם בכך בכלל? כנראה שקשה כבר למצוא רעיונות לתכנית כאשר כולה סובבת סביב אסי עזר והמודעות העצמית שלו לקשקשת מיותרת. נמתין לאקס פקטור :)
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.