יהושע TBWA. מודעת יום הזכרון
צילום: יהושע TBWA

עוד סערה בדרך? יהושע TBWA חוזר למודעת "משתמט מרכין ראש מבושה"

לאחר הפסקה של שנה, המשרד חוזר למודעה השנויה במחלוקת. יהושע: "שירות צבאי הכרחי על מנת לחזק את תחושת שותפות הגורל של כולנו"
משה בנימין | (8)

בשבוע יום הזכרון/יום העצמאות 2012, כשהמודעה הזו עלתה לראשונה לאוויר היא נתפסה כפרובוקטיבית וזכתה לביקורת רבה. לאחר שנה של הפסקה, עם מודעה בנימה ממלכתית ב-2013, משרד הפרסום יהושע TBWA חוזר לטקסט השנוי במחלוקת ויעלה בעיתונות ובאינטרנט עם מודעת "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה זה מבושה" כחלק מסדרת המודעות תחת הקונספט "ישראלי אמיתי לא משתמט".

עם פרסום המודעה באותה שנה, החלו לרוץ בפייסבוק גרסאות פארודיה שלה, שעוצבו באופן דומה עם כיתוב אחר. לדוגמה: "כשמשתמט מרכין את הראש בצפירה, קמפיין פופוליסטי ומתלהם מקבל כנפיים" ו"כשמשתמט לא מרכין את הראש בצפירה, זה בגלל שהוא שוחרר מהצבא על סעיף חירשות ובדיוק נגמרו לו הבטריות במכשיר השמיעה. ישראלי אמיתי לא יוצא מהבית בלי בטריות ספייר" ועוד.

רמי יהושע, סרבן ראיונות ותגובות ידוע, החליט להגיב לפרסום המודעה מתוקף העובדה שמדובר בפרויקט שהוא עומד מאחוריו באופן אישי. לדבריו "זו השנה השביעית בה אנו מובילים את קמפיין ישראלי אמיתי לא משתמט, יום הזכרון הוא יום המאחד את עם ישראל, אך דווקא ביום זה חשוב להזכיר כי לא היינו יכולים לחגוג את יום העצמאות אלמלא טובי בנינו הקריבו את חייהם למען הכלל, צה"ל משמש כור היתוך המאחד את כל חלקי החברה הישראלית, שירות צבאי הכרחי על מנת לחזק את תחושת שותפות הגורל של כולנו".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רואה אתכם כמו שאתם 07/05/2014 08:48
    הגב לתגובה זו
    מהמנכל"ית ועד אחרונת התקציבאיות המנוזלות
  • 7.
    המשרד הדוחה ביותר בארץ (ל"ת)
    מבפנים 05/05/2014 12:37
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קשקשן ילדותי. כולם גובניקים סביבך (ל"ת)
    אבי 04/05/2014 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אביב 04/05/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    לא מעניין ומרגיש כמו פעולה נואשת לתשומת לב.
  • 4.
    אותה מודעה של לפני שנתיים (ל"ת)
    תתבעו את עצמכם 04/05/2014 15:47
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיל 04/05/2014 15:28
    הגב לתגובה זו
    מגעיל
  • 2.
    ג׳יזס 04/05/2014 13:50
    הגב לתגובה זו
    לייצר היא על אותה מודעה של בורים. ועוד חוזר על קריאייטיב משנה שעברה.
  • 1.
    נגמר התקציב לקופירייטרים? (ל"ת)
    שון עטרי 04/05/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.