הרכש החדש ביהושע TBWA: מיה קרמן מונתה לסמנכ"ל קריאייטיב במשרד
חודשיים לאחר סיום תפקידו של עמית סטולר ביהושע TBWA, משרד הפרסום מסמן את היורש בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב עם מינויה של מיה קרמן - כך נודע לאייס. קרמן מונתה לתפקיד לאחר סבב ראיונות שכלל מעל לעשרה מועמדים.
בתפקידה האחרון בענף הפרסום, לפני מספר שנים, שימשה קרמן כמנהלת קריאייטיב במקאן אריקסון. הקדנציה של קרמן במקאן חוזרת אחורה עוד לתקופה בה אלדד ויינברגר, שטיפס עד לעמדת מנכ"ל מקאן דיגיטל, שימש כמנהל קריאייטיב ואילו טל רביב ויניב מלינרסקי היו סמנכ"לי הקריאייטיב.
קרמן החלה את דרכה בענף לפני כ-15 שנה בקבוצת מקאן. משם עברה לגלר נסיס (כיום פובליסיס) בו כארט דיירקטור בכירה ולאחר מכן עברה ל-JWT בו שימשה כמנהלת קריאייטיב עד לחזרתה למקאן. מאוחר יותר עזבה קרמן את מקאן בשנית כשמונתה למנכ"ל 'BBDO סוהו' לצד עדי כהן סברוב. קרמן היא בוגרת HIT וכן מחזיקה בתואר MBA מהמכללה האקדמית נתניה. בשנים האחרונות היא משמשת כמרצה ב-HIT ובנוסף שימשה כיועצת מקצועית לחברת המיתוג TALKING BRANDS.
תיק העבודות של קרמן כולל בין השאר קמפיינים של פריגת, תנובה, NOKIA, אלקטרה, טבעול, פלאפון, האגיס, הוניגמן ועוד. במקאן אריקסון היא טיפלה ב-YELLOW, אסם, אל-על ופנסוניק.
- הפרסומאי רמי יהושע רוכש מניות בסוכנות התוכן אינסייד
- מכה למירי רגב: הפסידה בתביעה שהגישה נגד חדשות 13
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל יהושע TBWA עינת יוזנט רביד אישרה את הפרטים ואמרה לאייס: "למיה יש מנעד רב של יכולות ורזומה עשיר ומגוון. אני צופה שיחד איתה נוכל לייצר קריאייטיב מצוין ומהלכים משמעותיים שיתנו ללקוחותינו ערך בעולם הפרסום המתחדש, שצריך להסתכל על התמונה הרחבה של כל נקודות הממשק של הצרכן עם המותג".
לעניין המינוי המפתיע, שכן בשנים האחרונות קרמן לא עבדה באחד ממשרדי הפרסום המובילים אומרת יוזנט-רביד: "גם אני לא הייתי בשנים האחרונות בענף, אבל יהושע הצליח לצמוח בשנתיים האחרונות. המינוי אמנם מפתיע אך מאוד מדויק. עולם הפרסום צריך לחזור ולהשתבח באנשים מצוינים וזו גאווה עבורי להחזיר אנשים כדוגמת מיה לענף".
- 19.דד 16/06/2015 20:46הגב לתגובה זושאת יושבת עכשיו וקוראת את הטוקבקים, ומעבר לחשיפה שהמשרד קיבל, נסי להתעמק רגע במה ששולה זקן ואולמרט עשו. מדובר בגזל ושוחד ודרדור של הערכים של המדינה. בהיותי בן אדם חד ממדי גם אני לא התעמקתי ככ במקרה אבל מכיוון שאת, או החבר'ה המסכנים של הקריאייטיב החלטתם להחצין את שולה, אולי כדאי שתקראי את מעלליה. ואז תיכנסי לחדר של הילדים שלך (במידה ויש), תיסתכלי עליהם ותשאלי את עצמך האם זו המדינה והערכים שאת הולכת להנחיל להם - כי תיהי בטוחה שזה מגיע לשם. ההתדרדרות של אהדה בציבור מתמצעת לאורך שנים והרף יורד. בדיוק כמו שהשעשועונים של אברי וארז הפכו לאח הגדול והגיל יורד והערכים יורדים. נסי לחשוב על זה ולצאת מהמגניבות וההיתממות. יש לך ולחברה שהביאה אותך השפעה ישירה על זה. אולי הדברים יחלחלו ועוד עשור תיזכרי שיהיה מאוחר מדי.
- 18.אורי גנות 21/03/2014 17:17הגב לתגובה זואני לא מכיר את מאיה אבל אם כ"כ הרבה אפסים בעילום שם מלכלכים היא כנראה מצויינת. מאיה שיהיה בהצלחה. אורי גנות.
- 17.אנונימי 19/03/2014 16:47הגב לתגובה זוהיא לא ניהלה לצד עדי, היא החליפה אותה בחופשת לידה
- 16.שמעון 19/03/2014 12:30הגב לתגובה זוהכל בסדר אבל למה עם התמונה של רמי? כנראה היא מאוד משמעותית..
- 15.אני דווקא מכירה אותה 19/03/2014 10:23הגב לתגובה זואנשים צרי עין, קטנוניים ורעי לב. מיה קרמן היא אישה מוכשרת בצורה יוצאת דופן, ומי שמדבר על יחסי אנוש - כנראה לא טרח להכיר אותה באמת. מזל טוב על המינוי, מיה, את תותחית-על!
- 14.עמית 19/03/2014 09:01הגב לתגובה זושהיא בלוף.
- 13.נחמיה 18/03/2014 21:51הגב לתגובה זומתאים ליהושע מכשפה שתנהל עם ברכץ את העניינים. גועל נפש
- 12.אבל הייתי חייבת 18/03/2014 18:25הגב לתגובה זומיה היא אחת הדמויות היחידות בענף שאני יכולה לומר בלב שלם שאני מתעבת. יחסי אנוש נוראיים, עם כולם, אשת מקצוע בינונית מאד וכזו שמשאירה אדמה חרוכה אחריה. מעניין תוך כמה זמן ישנאו אותה יותר מששנאו את איתי הרמן, וזה לא אתגר של מה בכך.
- 11.יורם 18/03/2014 18:14הגב לתגובה זוזה המשרד שאין בו מנהל קריאטיב כבר שלוש שנים? שאנשים באים והולכים כמו בתחנת רכבת? שלא הוציא קראיטיב ראוי כבר שנים? חנות המכולת של רמי
- בלאנקו 23/03/2014 09:45הגב לתגובה זוהעצוב הוא שהם ממשיכים לגדול
- 10.מיקו 18/03/2014 17:59הגב לתגובה זולא פייר לטנף אותה, היא לא הייתה שנים בתעשייה וגם אם זה נכון מה שהיה בעבר, אז תנו צ'נס להשתנות, התעשייה הנצלנית הזו מוציאה את הרוע מכל אחד מאיתנו מי יותר ומי פחות, תהיו בני אדם.
- 9.ק 18/03/2014 17:08הגב לתגובה זוהיתה בגיתם והיתה בדיחה עצובה, אדם גועלי, אין אחד שהסתדר איתה (כולל לקוחות שחיכו לרגע שתלך) והכי גרוע זה שעשתה נזקים במתכוון כשהבינה שלא רוצים שתישאר. לא אשת מקצוע איכותית וודאי לא אדם איכותי. תנחומי לעובדי יהושע ותראו שעוד מעט יהיו אנשים שמחפשים עבודה... מדברת מניסיון כי עבדתי איתה ואין מצב שהטוקבקים החיוביים נכתבו ע"י אנשים אמיתיים, היא כתבה אותם! לא הכרתי אחד שעבד איתה ויש לו דברים טובים לומר.
- סטיב ג'ובס 18/03/2014 22:02הגב לתגובה זועד כמה שקשה לי לכתוב את זה, אבל היא באמת דינוזאורית בעלת יחסי אנוש גרועים. מילא היתה מפצה על זה עם תכונות שאיש קריאייטיב צריך שיהיו לו בשנת 2014, אבל גם זה אין לה. רמי, המלצה חמה - תמשיך לחפש!!!
- 8.18/03/2014 16:02הגב לתגובה זוהחלטה מצוינת
- 7.מוכשרת קשוחה והגונה (ל"ת)18/03/2014 15:59הגב לתגובה זו
- 6.עבדה איתה פעם 18/03/2014 15:52הגב לתגובה זוהרבה בעיות ביחסי אנוש.
- 5.איום ונורא (ל"ת)מסכנים 18/03/2014 15:52הגב לתגובה זו
- 4.18/03/2014 15:35הגב לתגובה זושמחה מאד שהיא חוזרת לפרסום, אשת מקצוע מעולה ואחלה בן אדם
- 3.אני מרחם על מי שצריך לעבוד איתה (ל"ת)18/03/2014 15:04הגב לתגובה זו
- 2.עדיף מלחזור אחורה עם קריב הגרוע (ל"ת)רונן 18/03/2014 14:45הגב לתגובה זו
- 1.בבקשה לא להגיב (ל"ת)זה מספיק עצוב גם ככה 18/03/2014 14:03הגב לתגובה זו
- למה זה עצוב? (ל"ת)שני 18/03/2014 15:41הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.