פרסום ראשון

הרכש החדש ביהושע TBWA: מיה קרמן מונתה לסמנכ"ל קריאייטיב במשרד

קרמן תחליף את עמית סטולר שפרש מתפקידו לפני כחודשיים, לאחר 7 שנים במשרד. בתפקידה האחרון בענף הפרסום שימשה כמנכ"ל BBDO סוהו
משה בנימין | (22)
נושאים בכתבה רמי יהושע

חודשיים לאחר סיום תפקידו של עמית סטולר ביהושע TBWA, משרד הפרסום מסמן את היורש בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב עם מינויה של מיה קרמן - כך נודע לאייס. קרמן מונתה לתפקיד לאחר סבב ראיונות שכלל מעל לעשרה מועמדים.

בתפקידה האחרון בענף הפרסום, לפני מספר שנים, שימשה קרמן כמנהלת קריאייטיב במקאן אריקסון. הקדנציה של קרמן במקאן חוזרת אחורה עוד לתקופה בה אלדד ויינברגר, שטיפס עד לעמדת מנכ"ל מקאן דיגיטל, שימש כמנהל קריאייטיב ואילו טל רביב ויניב מלינרסקי היו סמנכ"לי הקריאייטיב.

קרמן החלה את דרכה בענף לפני כ-15 שנה בקבוצת מקאן. משם עברה לגלר נסיס (כיום פובליסיס) בו כארט דיירקטור בכירה ולאחר מכן עברה ל-JWT בו שימשה כמנהלת קריאייטיב עד לחזרתה למקאן. מאוחר יותר עזבה קרמן את מקאן בשנית כשמונתה למנכ"ל 'BBDO סוהו' לצד עדי כהן סברוב. קרמן היא בוגרת HIT וכן מחזיקה בתואר MBA מהמכללה האקדמית נתניה. בשנים האחרונות היא משמשת כמרצה ב-HIT ובנוסף שימשה כיועצת מקצועית לחברת המיתוג TALKING BRANDS.

תיק העבודות של קרמן כולל בין השאר קמפיינים של פריגת, תנובה, NOKIA, אלקטרה, טבעול, פלאפון, האגיס, הוניגמן ועוד. במקאן אריקסון היא טיפלה ב-YELLOW, אסם, אל-על ופנסוניק.

מנכ"ל יהושע TBWA עינת יוזנט רביד אישרה את הפרטים ואמרה לאייס: "למיה יש מנעד רב של יכולות ורזומה עשיר ומגוון. אני צופה שיחד איתה נוכל לייצר קריאייטיב מצוין ומהלכים משמעותיים שיתנו ללקוחותינו ערך בעולם הפרסום המתחדש, שצריך להסתכל על התמונה הרחבה של כל נקודות הממשק של הצרכן עם המותג".

לעניין המינוי המפתיע, שכן בשנים האחרונות קרמן לא עבדה באחד ממשרדי הפרסום המובילים אומרת יוזנט-רביד: "גם אני לא הייתי בשנים האחרונות בענף, אבל יהושע הצליח לצמוח בשנתיים האחרונות. המינוי אמנם מפתיע אך מאוד מדויק. עולם הפרסום צריך לחזור ולהשתבח באנשים מצוינים וזו גאווה עבורי להחזיר אנשים כדוגמת מיה לענף".

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    דד 16/06/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    שאת יושבת עכשיו וקוראת את הטוקבקים, ומעבר לחשיפה שהמשרד קיבל, נסי להתעמק רגע במה ששולה זקן ואולמרט עשו. מדובר בגזל ושוחד ודרדור של הערכים של המדינה. בהיותי בן אדם חד ממדי גם אני לא התעמקתי ככ במקרה אבל מכיוון שאת, או החבר'ה המסכנים של הקריאייטיב החלטתם להחצין את שולה, אולי כדאי שתקראי את מעלליה. ואז תיכנסי לחדר של הילדים שלך (במידה ויש), תיסתכלי עליהם ותשאלי את עצמך האם זו המדינה והערכים שאת הולכת להנחיל להם - כי תיהי בטוחה שזה מגיע לשם. ההתדרדרות של אהדה בציבור מתמצעת לאורך שנים והרף יורד. בדיוק כמו שהשעשועונים של אברי וארז הפכו לאח הגדול והגיל יורד והערכים יורדים. נסי לחשוב על זה ולצאת מהמגניבות וההיתממות. יש לך ולחברה שהביאה אותך השפעה ישירה על זה. אולי הדברים יחלחלו ועוד עשור תיזכרי שיהיה מאוחר מדי.
  • 18.
    אורי גנות 21/03/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    אני לא מכיר את מאיה אבל אם כ"כ הרבה אפסים בעילום שם מלכלכים היא כנראה מצויינת. מאיה שיהיה בהצלחה. אורי גנות.
  • 17.
    אנונימי 19/03/2014 16:47
    הגב לתגובה זו
    היא לא ניהלה לצד עדי, היא החליפה אותה בחופשת לידה
  • 16.
    שמעון 19/03/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    הכל בסדר אבל למה עם התמונה של רמי? כנראה היא מאוד משמעותית..
  • 15.
    אני דווקא מכירה אותה 19/03/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    אנשים צרי עין, קטנוניים ורעי לב. מיה קרמן היא אישה מוכשרת בצורה יוצאת דופן, ומי שמדבר על יחסי אנוש - כנראה לא טרח להכיר אותה באמת. מזל טוב על המינוי, מיה, את תותחית-על!
  • 14.
    עמית 19/03/2014 09:01
    הגב לתגובה זו
    שהיא בלוף.
  • 13.
    נחמיה 18/03/2014 21:51
    הגב לתגובה זו
    מתאים ליהושע מכשפה שתנהל עם ברכץ את העניינים. גועל נפש
  • 12.
    אבל הייתי חייבת 18/03/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    מיה היא אחת הדמויות היחידות בענף שאני יכולה לומר בלב שלם שאני מתעבת. יחסי אנוש נוראיים, עם כולם, אשת מקצוע בינונית מאד וכזו שמשאירה אדמה חרוכה אחריה. מעניין תוך כמה זמן ישנאו אותה יותר מששנאו את איתי הרמן, וזה לא אתגר של מה בכך.
  • 11.
    יורם 18/03/2014 18:14
    הגב לתגובה זו
    זה המשרד שאין בו מנהל קריאטיב כבר שלוש שנים? שאנשים באים והולכים כמו בתחנת רכבת? שלא הוציא קראיטיב ראוי כבר שנים? חנות המכולת של רמי
  • בלאנקו 23/03/2014 09:45
    הגב לתגובה זו
    העצוב הוא שהם ממשיכים לגדול
  • 10.
    מיקו 18/03/2014 17:59
    הגב לתגובה זו
    לא פייר לטנף אותה, היא לא הייתה שנים בתעשייה וגם אם זה נכון מה שהיה בעבר, אז תנו צ'נס להשתנות, התעשייה הנצלנית הזו מוציאה את הרוע מכל אחד מאיתנו מי יותר ומי פחות, תהיו בני אדם.
  • 9.
    ק 18/03/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
    היתה בגיתם והיתה בדיחה עצובה, אדם גועלי, אין אחד שהסתדר איתה (כולל לקוחות שחיכו לרגע שתלך) והכי גרוע זה שעשתה נזקים במתכוון כשהבינה שלא רוצים שתישאר. לא אשת מקצוע איכותית וודאי לא אדם איכותי. תנחומי לעובדי יהושע ותראו שעוד מעט יהיו אנשים שמחפשים עבודה... מדברת מניסיון כי עבדתי איתה ואין מצב שהטוקבקים החיוביים נכתבו ע"י אנשים אמיתיים, היא כתבה אותם! לא הכרתי אחד שעבד איתה ויש לו דברים טובים לומר.
  • סטיב ג'ובס 18/03/2014 22:02
    הגב לתגובה זו
    עד כמה שקשה לי לכתוב את זה, אבל היא באמת דינוזאורית בעלת יחסי אנוש גרועים. מילא היתה מפצה על זה עם תכונות שאיש קריאייטיב צריך שיהיו לו בשנת 2014, אבל גם זה אין לה. רמי, המלצה חמה - תמשיך לחפש!!!
  • 8.
    18/03/2014 16:02
    הגב לתגובה זו
    החלטה מצוינת
  • 7.
    מוכשרת קשוחה והגונה (ל"ת)
    18/03/2014 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עבדה איתה פעם 18/03/2014 15:52
    הגב לתגובה זו
    הרבה בעיות ביחסי אנוש.
  • 5.
    איום ונורא (ל"ת)
    מסכנים 18/03/2014 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    18/03/2014 15:35
    הגב לתגובה זו
    שמחה מאד שהיא חוזרת לפרסום, אשת מקצוע מעולה ואחלה בן אדם
  • 3.
    אני מרחם על מי שצריך לעבוד איתה (ל"ת)
    18/03/2014 15:04
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עדיף מלחזור אחורה עם קריב הגרוע (ל"ת)
    רונן 18/03/2014 14:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בבקשה לא להגיב (ל"ת)
    זה מספיק עצוב גם ככה 18/03/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • למה זה עצוב? (ל"ת)
    שני 18/03/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.