מכולות, אוניות ושילוט חוצות: נמל חיפה יצא במכרז לשיווק שטחי פרסום בתחומו
נמל חיפה, שבימים כתיקונם עוסק בפעילות השוטפת שכוללת שילוח וקבלת סחורות, החליט למצות את הפוטנציאל שטמון בשטחים עליהם הוא חולש. לראשונה מאז שיוסד, בשנת 1933, יוצא הנמל במכרז לשיווק השטחים שבתחומו על ידי זכיין למטרות פרסום.
בנמל חיפה מסבירים, כי הוא "חולש על חלק נכבד מחלקו הדרומי של מפרץ חיפה וכולל שטחים הניתנים לצפייה מאזורים שונים בעיר, העיר התחתית, הרכבת והר הכרמל". מטבע הדברים, התיירים והנוסעים בטרמינל הנוסעים שמופעל בנמל הם קהל יעד נוסף.
שירותי הפרסום שהנמל מעוניין שהזכיין יציע למפרסמים יכללו שיווק, ניהול והפעלה שוטפת של כל מערך הפרסום באותם אתרים, כמו גם הקמה על ידי המפעיל הזוכה של כל מתקני הפרסום באותם אתרים וכן גם שיווק ומכירת שטחי הפרסום באותם אתרים.
ניהול פעילות הפרסום באתרי הנמל תיעשה תמורת דמי הרשאה בסכום קבוע של 100 אלף שקל לשנה ודמי תמלוגים שישלם המפעיל הזוכה לחברה כאחוז מסכום ההכנסה השנתית ברוטו (מעל לשיעור תמלוגים שנתי מינימאלי).
- נופר זכתה במכרזי אגירה באיטליה; הכנסות ל-15 שנים - כ-15.5 מיליון אירו
- נתנאל מניבים: 140 מיליון שקל עבור מכירת זכויותיה בתל אביב
ההתקשרות בין הצדדים תהיה לתקופה של שנה ממועד החתימה על חוזה, כאשר הנמל שומר לעצמו את האפשרות להאריך את ההתקשרות עם הזכיין הנבחר מתום תקופת החוזה לתקופות נוספות של 4 שנים נוספות, ובסה"כ עד 5 שנים במצטבר.
תנאי הסף להשתתפות במכרז: קשר עסקי של המתמודדים במכרז, עם 2 גופים לפחות, החל משנת 2010, בהסכמים על פיהם הוא ביצע פרסום חוצות למשך תקופת התקשרות של לפחות 12 חודשים רצופים. בנוסף, מחזור הכנסות הנובע מפרסום חוצות של 2 מיליון שקלים לפחות.