מהלך דרסטי בסין - מדד שנחאי רשם תוך דקות את ההתרסקות הגדולה ביותר מאז 2007
לא יאמן. מדד שנחאי שוב עבר ניעור אולטרה חריף, ואחרי שבשעות הבוקר נסחר המדד הסיני בירידות יחסית "מינוריות" של 2.5%, לקראת הסיום צלל המדד להתרסקות של 8.5%, כלומר היום הגרוע ביותר בבורסה בסין מאז 2007 והיום השני הכי גרוע מאז שנת 2000. התנודה הפתאומית בבורסה הסינית מושכת חזק מטה בדקות אלו גם את המדדים המובילים בבורסות אירופה - לכתבה המלאה.
המפולת היום מגיעה לאחר ראלי של 22% שביצע מדד שנחאי (ראו גרף) ברקע להתערבות המאסיבית מצד הממשל בסין שכללה עצירת מסחר בחלק גדול מהמניות, איסור על ביצוע שורט, הזרמה של נזילות לשוק ועוד שורה ארוכה של צעדים שנועדו לתמוך בשוק המניות הסיני. עם זאת, ייתכן שהנפילה היום מאותתת כי הסוחרים סבורים שאין ביכולת הממשל הסיני לתמוך בשוק המניות בסין לאורך זמן.
לפני כשבועיים עדכן הממשל הסיני כי הצמיחה ברבעון השני עמדה נותרה ללא שינוי על קצב שנתי של 7%. מדובר בנתון שעקף את התחזיות אך בשוק הביעו סקפטיות גדולה לגבי אמינות הנתון. בעניין זה, הדו"חות הכספיים של החברות הגלובאליות בוול סטריט אולי חשפו בימים האחרונים את האמת, והדבר יצא לחץ גדול - לכתבה המלאה בעניין
מחיר הנפט מאבד כעת עוד 0.25% לרמה של 48 דולר לחבית, זאת אחרי שבשבוע החולף הנפט השלים נפילה של כ-5%.
שירה רוזנברג, אנליסטית מ'אופנהיימר' מוסרת כי: "הירידות שנרשמו בסין ביום שישי נמשכו גם היום. נתונים רשמיים שפורסמו היום מעידים על ירידה ברווחיות בסקטור התעשייה בסין בחודש יוני 2015. ירידה של 0.3% מעידה על המשך האטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. הנתון החודשי שעוקב אחר הכנסות ומאזנים של מספר לא ידוע של חברות, החל להראות על צמצום לקראת סוף שנה שעברה. בחודש מאי ואפריל הראה המדד עלייה של 0.6% ו-2.6% ברווחיות".
- האי הקטן שעלול להצית מלחמת עולם שלישית; כל התרחישים
- יפן מציבה טילים באי ליד טייוואן ומחריפה את ההיערכות מול סין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנחאי 0.87%
ניקיי 225 0.07%
קוספי
האנג סנג 0.69%
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
מדד שנחאי הסיני בשנה האחרונה:
- 3.אחיטופל 27/07/2015 18:33הגב לתגובה זוומי הממליץ הראשי מיטב
- 2.רוא נולד 27/07/2015 13:22הגב לתגובה זוהיכונו לשידור חוזר של שנת 2008 בבורסותהעולם , רק בעוצמה יותר גדולה בהרבה.
- 1.אשר 27/07/2015 10:28הגב לתגובה זוועכשיו כשאנחנו לפיתחה של נפילה כמו בשנים 2000 ו2008 . תראו מה קורה כשמקשיבים לאנליסטים. הפעם נשמרו הכתבות שלהם .
- בשוק הסיני 27/07/2015 11:23הגב לתגובה זושמונשם מלאכותית כך נראה וגם מנופח.

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
