כיל ודלק יקימו מתקן התפלת מים בסין ב-100 מ' ד'
חברת איי.די.אי. טכנולוגיות (IDE), המוחזקת בחלקים שווים על ידי כימיקלים לישראל (כיל ) מקבוצת החברה לישראל ועל ידי דלק (דלק קבוצה ), זכתה במכרז להקמת מתקן התפלת מי ים הגדול ביותר בסין, עבור חברת האנרגיה Tianjin SDIC.
החתימה על ההסכם נשוא המכרז התקיימה ביום ו', 08.06.07 בסין בטכס רב משתתפים במעמד נשיא SDIC, וואנג שוישנג (Wang Shuisheng); סגן נשיא SDIC, פנג שידונג (Feng Shidong); יו"ר SDIC, ג'ין פנג (Jin Feng); לו גוהנגאזי (Lu (Guangzhi, משנה מנכ"ל הועדה לפיתוח של עיריית טאינג'יאן, ובהשתתפות שגריר ישראל בסין, יהוידע חיים.
מתקן ההתפלה יספק מי הזנה לדוודי קיטור, מי שתייה לתושבים, ומי תמלחת אשר ישמשו להפקת מלח. המתקן יפעל בשיטת איוד מסוג זיקוק רב שלבי (זר"ש) ויספק כ- 100,000 מ"ק ביום לתחנת הכוח של Beijiang, אשר נמצאת כ-200 ק"מ מצפון מזרח לבירה בייג'ינג. חברת האנרגיה SDIC פועלת תחת רשות האנרגיה של ממשלת סין.
4 יחידות לאספקת 25,000 מ"ק ביום כל אחת, מיועדות להתחיל לפעול לקראת סוף 2008. בהקמת היחידות ישולבו מספר חידושים טכנולוגיים ייחודיים של איי.די. אי. טכנולוגיות, אשר יפחיתו את תצרוכת האנרגיה של המתקן, יסייעו לתפעול תחת תנאי קיטור משתנים, ויאפשרו שימוש בתמלחת לייצור מלח למאכל. היחידות יפעלו בהתאם לתקני איכות והנדסה קפדניים ביותר שהחברה מקיימת. בשנה שעברה חתמה איי.די.אי. על חוזה להרחבת מפעל התפלה עבור חברת זיקוק מהגדולות בעולם ובכך הפך מפעל התפלה שלה בהודו למפעל הגדול בעולם להתפלה בשיטת זר"ש.
עם מימוש הפרויקט הנוכחי, תיהפך גם סין לאחד ממוקדי ההתפלה המובילים בעולם בשיטת זר"ש. במהלך ה-40 שנה האחרונות, הקימה IDE מאות מתקני התפלה ברחבי העולם המספקים מים מותפלים באיכות גבוהה לשימוש בתעשיות, מכרות, בתי זיקוק, תחנות כוח ולשימוש עירוני וחקלאי. בארץ מובילה איי.די.אי. את מיזם מתקן ההתפלה בחדרה, שיפיק 100 מיליון קו"ב מים בשנה, המיועד להתחיל לפעול בשנת 2010, זאת לאחר שהשלימה את הקמת מתקן ההתפלה באשקלון, בהיקף דומה, שנחשב למתקן המוביל מסוגו בעולם.
אבשלום פלבר מנכ"ל איי.די. אי. טכנולוגיות מסר כי סין נחשבת ליעד משמעותי לחברה מבחינה אסטרטגית. לדבריו הפריצה לשוק הסיני מחזקת את מעמדה של איי.די.אי. כאחת מהחברות המובילות בתחום טכנולוגיות התפלת מים בשוק הבינלאומי ומהווה אבן דרך נוספת בהצלחתה של החברה, זאת לאחר שהקימה עד היום מעל 360 מתקני התפלה בעולם.
אודות איי.די.אי טכנולוגיות
איי.די.אי טכנולוגיות, בבעלות קבוצת דלק וקונצרן כימיקלים לישראל בחלקים שווים (50% כל אחת), הנה מהמובילות בתחום התפלת המים, נוסדה בשנת 1965 והתמחתה ביישומים מסחריים של טכנולוגיות תרמיות וממברניות להתפלת מי ים ומים מליחים והפיכתם למי שתייה ומי תהליך. מאז הקמתה, סיפקה החברה מעל 360 מתקני התפלה מסוגים ותפוקות שונים, הפרושים ב-40 ארצות בכל היבשות ומייצרים יחדיו מעל 1,200,000 מ"ק/יום.

ככה תקבלו ריבית טובה יותר בפיקדונות - מקרה מהשטח
"רציתי להפקיד בפיקדון לשנה - הציעו לי 2.7%; אמרתי שאני עוזב, קיבלתי 4.25%" - מקרה אמיתי שקרה בבנק הבינלאומי
הריבית התעריפית על הפיקדונות נמוכה. אם אתם מפקידים בפיקדון בלי להתמקח תקבלו את הריבית הנמוכה הזו. אם אתם תתמקחו תקבלו יותר. אם תאיימו לעזוב את הבנק, כי הריבית לא מספקת אתכם, ייתנו לכם לרוב יותר. ההמלצה הברורה היא להתמקח על הריבית ולזכור שהריבית תלויה באיזה סוג של לקוח אתם. אם אתם מכניסים שכר גבוה, יש לכם תנועה בחשבון, אתם יכולים להשיג ריבית ברף הגבוה. אם אין לכם כמעט כלום בחשבון ואין פעילות, אל תאיימו יותר מדי - אתם לא באמת נחוצים לבנק.
וזה עובד. הנה מקרה ספציפי שהגיע למערכת ביזפורטל, כשמדי יום יש כנראה עשרות ואפילו מאות מקרים דומים. "רציתי להפקיד בפיקדון לשנה סכום של 40 אלף שקל. הציעו לי 2.7%", מספר לנו קורא באתר, אמרתי - "איך זה יכול להיות , אני יודע שמקבלים בבנקים אחרים מעל 4% ואפילו 4.5%. אמרתי שאני עוזב. אני כבר 8 שנים בבנק, לקוח טוב, עם משכורת, עם תנועה בחשבון, תיק ניירות ערך, משכנתא. למה אני צריך לריב על ריבית לפיקדון?"
"ואז הפקיד בבנק אמר לי - 'אני יכול לבדוק, אני אנסה להשיג יותר'".
"למחרת הוא חזר אליי עם ריבית של 4.25% - '"בדקנו בשבילך הטבות מיוחדות, סידרתי לך ריבית של 4.25% ואם תפקיד 100 אלף אני יכול לתת לך אפילו יותר"'.
המקרה הזה היה בבנק הבינלאומי, אבל בכל הבנקים זה קורה. אם לא מתמקחים מקבלים את הריבית הנמוכה ביותר שהבנק יכול לתת. בשבוע שעבר בדקנו כמה ריבית אתם מקבלים בפועל - פיקדונות - איפה תקבלו את הריבית הטובה ביותר? בדיקה. חשוב להדגיש - הבנקים מציעים ריבית תעריפית שהיא נמוכה, לצד הנתונים הידועים על ריבית תעריפית, יש את הנתונים בפועל מבנק ישראל שתקפים לחודש שעבר. הם מספקים לכם מידע על הבנקים ההוגנים-הטובים לעומת אלו שלא. אבל הם לא מספקים לכם מידע על הריבית שתקבלו עכשיו.
- הקרנות הכספיות מעלות דמי ניהול: איך זה משפיע עליכם? והאם הן עדיין עדיפות על פיקדונות?
- השינוי בתוכנית "חיסכון לכל ילד": איך יושפעו החסכונות של ילדכם?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולכן, כדי לקבל תמונה מלאה, אתם צריכים עוד שני פרמטרים חשובים. אתם צריכים לדעת איפה אתם ביחס לממוצע. האם אתם לקוחות חזקים טובים שיכולים לקבל ברף הגבוה או דווקא הפוך. שנית, אתם צריכים להבין ולהכיר את הטווח - מה הריבית שאפשר לקבל. אז נכון להיום הטווח הוא דומה למה שהיה ביולי. 4.3%-4.5 זה המקסימום שתוכלו לקבל תחת תנאים סבירים. אם למשל תהיו מוכנים לעביר חשבון בנק וכו', תקבלו אפילו 5%, לא בטוח שזה שווה את המעבר, כל אחד והחשבון שלו

רפאל ו"לולב ספייס" ישתפו פעולה בפיתוח מערכת ליירוט רחפנים וכטב"מים
החברות יפתחו יחד פתרונות מבצעיים מתקדמים להתמודדות עם איומי רחפנים ברום נמוך, עם דגש על מחיר חדירה נמוך ויכולת הטמעה מהירה
רפאל מודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת ההזנק החיפאית "לולב ספייס", במטרה לפתח מערכת חדשנית ליירוט רחפנים וכלי טיס בלתי מאוישים. לפי ההסכם, שתי החברות יעבדו במשותף ובבלעדיות על פיתוח פתרונות ייחודיים להתמודדות עם איומים שטסים בגובה נמוך, עם דגש על מחיר נגיש, גמישות תפעולית ויכולת יישום מהירה בהתאם לצרכים הדינמיים של שדה הקרב.
במסגרת המאמצים של רפאל לתת מענה לאיומים מרום נמוך מאוד (Very Low Altitude - VLA), הוקמה לאחרונה בחברה מינהלת ייעודית לנושא, תחת חטיבת ההגנה האווירית. החטיבה אחראית בין היתר על פיתוח מערכות כמו כיפת ברזל, קלע דוד, ספיידר וטילי אוויר-אוויר מתקדמים, וכעת מרחיבה את פעילותה גם לאיומי רחפנים המתעצמים בשנים האחרונות.
יוסי מרגלית, ראש מנהלת ההגנה האווירית ברפאל, מסביר כי שיתוף הפעולה יוצר חיבור ייחודי בין הידע והניסיון של רפאל, שכבר הוכיחו עצמם מבצעית, לבין החדשנות והגמישות של חברת "לולב ספייס". “שיתוף הפעולה המדובר מייצר סינרגיה יוצאת דופן בין יכולות המו"פ, הידע והמערכות המוכחות מבצעית של רפאל – לבין הגמישות, היצירתיות והחדשנות הטכנולוגית של חברת ‘לולב ספייס’. השילוב הזה יאפשר לנו לפתח במהירות פתרונות יירוט עבור מנעד מתפתח של תרחישי אוייב, פתרונות זולים ויעילים ברמה שטרם נראתה בשוק העולמי. בזכות היתרונות ההדדיים שלנו, נוכל להציע ללקוחות מענה העומד בסטנדרטים הביטחוניים המחמירים ביותר מחד, ונותן מענה מבצעי גמיש בשדה הקרב, מבלי להכביד בעלויות מאידך", אמר מרגלית.
ד״ר נועם לייטר, מנכ״ל חברת "לולב ספייס", בירך על שיתוף הפעולה ואמר: "ההסכם עם רפאל מהווה עבורנו קפיצת מדרגה, הוא מאפשר לנו להביא לידי ביטוי את היכולות הייחודיות שפיתחנו – טכנולוגיה שתסייע בפריצה לשווקים חדשים ובצמצום חסמי הכניסה, בעיקר בהיבט המחיר. אנו עובדים בימים אלו עם מנהלת הגנ״א ברוק"ק, על שילוב מגוון יישומים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת ליירוט רחפנים וכטב"מים, החל מרמת האיום הבודד ועד הגנה בפני נחיל איומים"." שיתוף הפעולה עם “לולב ספייס” מהווה חלק מאסטרטגיית החדשנות של רפאל, המבוססת על שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ישראליות. במסגרת זו, רפאל פועלת להקמת רשת חדשנות דינמית המשלבת את הידע, הניסיון והיכולות ההנדסיות של רפאל לבין היצירתיות, הגמישות והטכנולוגיות המתקדמות של חברות ההזנק. המטרה היא לאפשר פיתוח מהיר והטמעה יעילה של פתרונות חדשניים בשדה הקרב, תוך מענה לאיומים מתפתחים והפחתת חסמים.
- מנכ"ל רפאל: "פרויקט הלייזר הוא העתיד"
- מערכת הגנה אווירית ישראלית תשמור על שמי נאט"ו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לולב ספייס היא חברת סטארט-אפ חיפאית שהוקמה בשנת 2021, ומאז מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ניווט אוטונומי מבוססות ראייה ממוחשבת. החברה פיתחה מערכות המשלבות מצלמות חכמות ואלגוריתמים מתקדמים, שמאפשרים לכלי טיס ורובוטים לזהות את הסביבה בה הם נמצאים, למפות אותה בזמן אמת ולקבל החלטות ניווט מדויקות. תחום התמחות זה מאפשר לה לספק פתרונות קלים, חסכוניים ומהירים.