ב-IBI לוהטים על אורמת: היא מכה בברזל החם
האנסליסט יובל זעירא מבית ההשקעות IBI מעלה את ההמלצה לאורמת תעשיות מ-"קנייה" ל-"קנייה חזקה". בית ההשקעות מעדכן את המלצתו הקודמת ומעניק לאורמת מחיר יעד של 27 שקל הגבוהה בכ-27% ממחירה הנוכחי בשוק 21.2 שקל.
בבית ההשקעות העריכו כי אורמת תכה בברזל כל עוד הוא חם, והוא חם - לדברי האנליסטים. אורמת צפוייה להשתתף במכרזים חדשים שנפתחים על ידי הלקוחות הפוטנציאליים הגדולים שלה במדינות נבאדה וקליפורניה. בתוך כך אורמת צפויה להציג תוצאות מצויינות ותזרים חזק שנותן אויר לנשימה, מעריכים ב-IBI.
המצב הבוער בשוק האנרגיה, החקיקה שדוחפת את חברות החשמל להגדיל את צריכת החשמל הירוק והמקורות הגיאוטרמיים הרבים בקליפורניה ומערב נבאדה, כל אלו יוצרים מרחב אפשרויות גדול עבור אורמת, מעריכים ב-IBI, בהמלצתם למניה.
שוק החשמל בארה"ב ממשיך להיות חם, סבור זעירא, והוא מציין כי לאחר שבשנת 2004 הגיע צריכת החשמל לשיא חדש, צפוי הביקוש לחשמל בארה"ב לצמוח ב-2.5% בשנת 2005 וב-2% נוספים במהלך שנת 2006.
עם הגידול בצריכת החשמל בארה"ב עיגנו המדינות בהן פועלת אורמת, בחקיקה את השימוש במקורות חשמל חלופיים. החוק החדש מחייב את המדינה לצרוך אחוז מסויים מהחשמל שלה דרך מקורות חשמל חלופיים, מציין זעירא, דבר שעשוי להגדיל את עתודת ההכנסות של החברה.
אורמת הוסיפה מתחילת השנה הזמנות בהיקף של 191.7 מיליון דולר מהן כ-125 מיליון דולר ממכירת חשמל. צמיחתה העיקרית של אורמת צפוייה להגיע משדרוג והגדלת הקיבולת של התחנות הקיימות, מעריך זעירא.
שלוש הזמנות בנושא החום השיורי כבר הגיעו לאורמת בהיקף כולל של כ-25 מיליון דולר. להערכת בית ההשקעות מדובר במנוע צמיחה משמעותי שלא היה קיים באורמת בשנים האחרונות ושצפוי להניב הכנסות עם השקעה יחסית מינורית.
אורמת צפוייה לסיים את הקמת תחנת הכח "אולקרייה ב" עד אמצע שנת 2007. להערכת IBI יעמדו ההשקעות באזור של כ-130 מיליון דולר וההכנסה השנתית צפוייה להיות כ-27 מיליון דולר. התחנה צפוייה להיות רווחית מהממוצע של אורמת כיום.

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים
שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.
השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.
בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.
ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- נסיעה במונית ב-300 שקל מנתניה לנתב"ג - ולמה אין אובר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.