שלט חוצות של קשת אדיר מילר חדשות
צילום: באדיבות דיל טוב
פרסום ראשון

הימים של שילוט החוצות: רשת וקשת שפכו כ-5.5 מיליון ש'

המלחמה בין קשת ורשת על הפיצול הזרימה מיליוני ש' לשוק שלטי החוצות - בפרק זמן קצר. ברשת שריינו לוקיישנים כבר לפני שנה, בקשת שמו מיליונים על משדר סוף ערוץ 2
אלכסנדר כץ | (3)

לפחות תחום אחד מרוויח באופן מידי מהפיצול בערוץ 2 והוא שילוט החוצות. אין קיר בנתיבי אילון, תחנת אוטובוס, מכוון שילוט או בילבורד ללא בר רפאלי ב-'X פקטור', יונית לוי ודני קושמרו או כוכבי 'מאסטר שף', עם קידום לתכנית ולערוצים החדשים - קשת 12 ורשת 13

 

במשחק הנוכחי משתתפות רשת וקשת, בלי ערוץ עשר שעושה פעילות קידומית רק על גבי המסך שלו. בשיחות לא לייחוס, טוענים בכירים בענף הפרסום כי רשת וקשת השקיעו יותר מ-5 מיליון שקלים כדי למשוך את הצופים אליהם לערוצים החדשים. מדובר במחיר ריאלי, שחלקו הוא בעסקאות בארטרים בין גופי השידור לחברות המדיה.

 

רשת השקיעה על פי הערכות כ-3 מיליון שקלים בפרסום חוצות בקמפיין שעלה ב-22 באוקטובר, 8 ימים לפני הפיצול. סכום זה לא כולל קמפיין לעליית תכניות חדשות בשבועות שלפני הפיצול, שמירב העניין בו התמקד בתכנית החדשה ולא בערוץ החדש. קמפיינים אלה מוערכים בכמה מיליוני שקלים בודדים נוספים.

 

בקשת השקיעו סכום נמוך במקצת מהתחרה רשת - כ-2.5 מיליון, ובפרק זמן ארוך קצת יותר, בכמה ימים.

את מירב המאמצים עשו השתיים בימים לפני הפיצול, כחלק מהאסטרטגיה שיווקית ופרסומית של 2 החברות, וכצעד משלים לקידום המסיבי שעשו על גבי המסך ובדיגיטל. ברשת שמו למטרה להגיע לשלטי חוצות אטרקטיביים - כשהבינו שם שהימים האחרונים של ערוץ 2 יהיו בידיעה של קשת, ולכן צריך אפיק נרחב להגיע לציבור עם המותגים של הזכיינית. גורמים בשוק הפרסומים אומרים שרשת שריינה את שלטי החוצות כבר לפני כ-10 חודשים. 

 

לצד שילוט החוצות, הערוצים פרסמו בצורה מאסיבית גם בפרינט, אבל שם אפשר להעריך שרוב רובן של העסקאות היו בבארטרים – כלומר פרסום בעיתון תמורת פרסום על המסך הקטן או עסקה אחרת, שכוללת תשלום מע"מ עבור שווי הפרסום המוערך.

שילוט של רשת (צילום: באדיבות חוצות זהב -  מרקעים)

 

בנוסף לכך, בשוק התקשורת מעריכים כי קשת השקיעה ב"משדר הפרידה מערוץ 2" כ-3 מיליון שקלים. במשדר ביום האחרון של ערוץ 2 ועם הפיצול לאפיקים החדשים, קיבלו הזמרים המופיעים כ-100 אלף שקלים כל אחד, עבור ביצוע של שיר או שירים בודדים - כך לדברי מקורות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

גם יפעת בקרת פרסום בדקה את הנושא, והמספרים הריאליים אליהם הגיעה דומים יחסית לאלו שמפורסמים כאן. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אף מעריך שבכל "בסל הכל עם הפרסום הצפוי להימשך גם בחצי הראשון של נובמבר, תעמוד ההשקעה של 2 הזכייניות על כ-19 מיליון שקלים".

 

יעקובי מסר עוד כי "סך הפרסום של הזכייניות בדיגיטל לקראת הפיצול עמד על כ-2 מיליון שקלים, כאשר קשת עלתה עם קמפיין באנרים גדול תחת הסלוגן 'ב-1.11 פותחים את הערוץ בערב שידורים חגיגי, ואילו רשת עלתה בגרסאות קרייאטיב".

 

מקשת ומרשת לא התקבלו תגובות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איציק 08/11/2017 06:41
    הגב לתגובה זו
    חבל שהם לא פנו גם לחברות שילוט אחרות המחזיקות שלטי פרסום יכלו לחסוך כסף רב morsigns.co.il
  • 2.
    נוסעת על אילון 07/11/2017 11:40
    הגב לתגובה זו
    השילוט של קשת יפה אבל עם קריאטיב גרוע
  • 1.
    אני 06/11/2017 16:51
    הגב לתגובה זו
    השילוט של קשת נראה הרבה הרבה יותר מושקע משל רשת!!!
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״