תקציב הפרסום של 'מיצובישי' בדרך לגיתם BBDO
זה לקח כמה חודשים, אך תופעות הלוואי של צמצום מותגי הפרסום הפועלים תחת פובליסיס ישראל, נותן את אותותיו גם בקבוצת כלמוביל. לאייס נודע כי תקציב הפרסום של מותג הרכב מיצובישי יעשה את דרכו מגליקמן שמיר סמסונוב לגיתם BBDO. בנוסף צפוי גיתם BBDO לקבל לידיו את הטיפול בתקציב הטרייד אין של כלמוביל.
תקציב הפרסום של מיצובישי טופל במשרד הפרסום פובליסיס שנסגר לפני כחצי שנה ותקציביו פוזרו בין ליאו ברנט וגליקמן שמיר סמסונוב שגם הוסיף לשמו את שם המותג פובליסיס. האחרון, שטיפל ביונדאי ומרצדס מקבוצת כלמוביל קיבל לידיו את מיצובישי אך מלכתחילה היה מדובר בפיקדון זמני שכן בכלמוביל מעדיפים שלא לשים את כל הביצים בסל אחד ולפצל את המותגים בין משרדים שונים. שאר משרדי הפרסום בקבוצה: ליאו ברנט ובאומן בר ריבנאי מטפלים בקיה ומאזדה ופורד בהתאמה, כך שמועמדותם לטיפול במותג היפני נפסלה וגיתם הוא הנהנה מהסיטואציה, וללא מכרז.
שוק הרכב הישראלי מאופיין בביקוש שעולה על ההיצע מבחינת תקציבי הפרסום והמשרדים. רוב משרדי הפרסום כבר "חסומים" בפני קבלת תקציבים חדשים שכן הם מטפלים בתקציבי רכב מתחרים. אפילו גיתם שמצרף אליו את מיצובישי אינו פנוי לגמרי ומטפל בימים אלו בתקציבי BMW ומיני. עם זאת תקציבים אלו אינם נחשבים למותגים המתמודדים בזירת המחיר והמיתוג במיצובישי, ובכל אופן צפויים להיות מטופלים במחלקות נפרדות במשרד.
על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב מותג מיצובישי ב-2016 עמד על כ-38 מיליון שקלים במחירי מחירון. בפועל, במחירים ריאליים מדובר בכ-8 עד 10 מיליון שקלים, כך שמדובר בתוספת לא מבוטלת בגיתם. בנוסף לפובליסיס (שנסגר) וגליקמן שמיר סמסונוב שטיפלו בו במהלך השנה האחרונה, חלק ניכר מהדיגיטל טופל על ידי MOBLIN המתחמה בזירות המובייל.
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגיתם BBDO לא נמסרה תגובה.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.