תקציב הפרסום של 'מיצובישי' בדרך לגיתם BBDO
זה לקח כמה חודשים, אך תופעות הלוואי של צמצום מותגי הפרסום הפועלים תחת פובליסיס ישראל, נותן את אותותיו גם בקבוצת כלמוביל. לאייס נודע כי תקציב הפרסום של מותג הרכב מיצובישי יעשה את דרכו מגליקמן שמיר סמסונוב לגיתם BBDO. בנוסף צפוי גיתם BBDO לקבל לידיו את הטיפול בתקציב הטרייד אין של כלמוביל.
תקציב הפרסום של מיצובישי טופל במשרד הפרסום פובליסיס שנסגר לפני כחצי שנה ותקציביו פוזרו בין ליאו ברנט וגליקמן שמיר סמסונוב שגם הוסיף לשמו את שם המותג פובליסיס. האחרון, שטיפל ביונדאי ומרצדס מקבוצת כלמוביל קיבל לידיו את מיצובישי אך מלכתחילה היה מדובר בפיקדון זמני שכן בכלמוביל מעדיפים שלא לשים את כל הביצים בסל אחד ולפצל את המותגים בין משרדים שונים. שאר משרדי הפרסום בקבוצה: ליאו ברנט ובאומן בר ריבנאי מטפלים בקיה ומאזדה ופורד בהתאמה, כך שמועמדותם לטיפול במותג היפני נפסלה וגיתם הוא הנהנה מהסיטואציה, וללא מכרז.
שוק הרכב הישראלי מאופיין בביקוש שעולה על ההיצע מבחינת תקציבי הפרסום והמשרדים. רוב משרדי הפרסום כבר "חסומים" בפני קבלת תקציבים חדשים שכן הם מטפלים בתקציבי רכב מתחרים. אפילו גיתם שמצרף אליו את מיצובישי אינו פנוי לגמרי ומטפל בימים אלו בתקציבי BMW ומיני. עם זאת תקציבים אלו אינם נחשבים למותגים המתמודדים בזירת המחיר והמיתוג במיצובישי, ובכל אופן צפויים להיות מטופלים במחלקות נפרדות במשרד.
על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב מותג מיצובישי ב-2016 עמד על כ-38 מיליון שקלים במחירי מחירון. בפועל, במחירים ריאליים מדובר בכ-8 עד 10 מיליון שקלים, כך שמדובר בתוספת לא מבוטלת בגיתם. בנוסף לפובליסיס (שנסגר) וגליקמן שמיר סמסונוב שטיפלו בו במהלך השנה האחרונה, חלק ניכר מהדיגיטל טופל על ידי MOBLIN המתחמה בזירות המובייל.
- איה בכור קוחניצקי מונתה לסמנכ"לית קריאייטיב בגיתם BBDO
- נערכים לחג: שופרסל גייסה את עמרי כספי לקמפיין לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגיתם BBDO לא נמסרה תגובה.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
