ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

בנק ישראל מתערב באגרסיביות בשוק המט"ח: הדולר מגיב

לאחר שהמטבע האמריקני הגיע לשפל של 8 חודשים - בנק ישראל התערב הבוקר בניסיון לחזקו מול השקל
שטרות דולר, צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון: בנק ישראל התערב אגרסיבית, אם כי שער הדולר דווקא נחלש: לאחר החלשותו המשמעותית של שער הדולר מול השקל לאורך התקופה האחרונה. בחר בנק ישראל להסיר את הכפפות ולהתערב הבוקר (ו') באופן אגרסיבי, כך נודע ל-Bizportal.

דולר רציף -0.02% דולר רציף 3.51 -0.02% דולר רציף בסיס:3.51 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.51 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:
רק אתמול נחלש הדולר אל שפל של 8 חודשים מול השקל - ונראה כי זה היה "הקש ששבר את גב הגמל מבחינת בנק ישראל, שבחר הבוקר, כאמור - לפעול באופן אגרסיבי בניסיון להעלות את שער הדולר: נזכיר כי רק בסוף חודש ינואר האחרון נסחר הדולר תמורת 3.98 שקל - אך מאז צנח ביותר מ-5.25% מול השקל, ובשוק החלו להעריך כי לבנק ישראל לא תהיה ברירה אלא להתערב.
כידוע, דולר חלש מדי מקשה על המשק הישראלי, בשל פגיעתו ביצואנים - ולכן ניסה בנק ישראל לחזקו מול השקל.
נציין כי כמובן, החלשותו של הדולר נובעת, בין היתר, מדחיית העלאת הריבית בארה"ב, כמו גם דחייתו של מתווה העלאת הריביות כולו: אם בתחילת 2016 הפד' ציין כי יעלה את הריבית כ-4 פעמים במהלך השנה, הדינמיקה בשווקים הביאה אותו להעריך כי הדבר יקרה פעמיים בלבד.
גרף יומי: רגע ההתערבות של בנק ישראל
 
תגובות לכתבה(32):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    הממשלה חייבת לשתף פעולה עם ב.י . אחרת היצוא מחוסל (ל"ת)
    פליקס 01/04/2016 22:43
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 23.
    כותרות זולות, טוקבקיסטים חסרי ידע
    מוטי 01/04/2016 19:10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תבינו כבר אלה ואלה זוהי מגמה עולמית וגם אם בנק ישראל ירכוש מיליארד במכה אחרי זמן קצר מאוד (עניין של שעות מקסימום מספר ימים) זה יחזור היכן שהיה וימשיך לתמוך במגמה העולמית קרי, לצלול. בכל זאת יש אור בקצה המנהרה כי, היעד של הדולר USD-INDEX לטווח הבינוני הינו 114-115 כלומר מול השקל הוא יגיע לאזור 4.05 ומשם ל-4.20. תרשמו עד סוך 2016 (גג מרץ 2017) הדולר יהיה ב-4.20 עד 4.3. שבת שלום!!!
    סגור
  • מבט אחר
    אמיר 02/04/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי ב׳י מעונין בשער דולר 3.75 - 3.9 , מה מקנה לו שקט תעשיתי , כי מרחפת מעליו בועת נדלן ורמות כפי שנקבת עלולים לפוצץ אותה . הנזק מפיצוץ בלתי מבוקר עלול להיות הרבה יותר גרוע מנזקי יצוא .
    סגור
  • מאיפה לקחת את זה שהדולר הולך ל115 ,פניו מטה לכיוון 92 (ל"ת)
    פיני 02/04/2016 01:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    פלוג תתפטרי!!!!!!!!!!!!
    YAYA 01/04/2016 15:34
    הגב לתגובה זו
    8 0
    שוק דיור בבועה והקריסה בדרך-לא יעזור לך כלום גלגלי הכלכלה חזקים ממך. חוסר מקצועיות במלחמת המטבעות העולמית-כל מדינה רוצה מטבע חלש על מנת לעזור לייצוא ומה את עושה-מחכה שהשקל יתחזק ל-3.75.ספקולנטים יהרסו אותך!!!!!!!
    סגור
  • 21.
    מסכן בנק ישראל קונה 100מיליון ב3.79 שעה אח"כ זה 3.75 (ל"ת)
    אינדיאני 01/04/2016 13:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    נגע ב3.79 וחזר ל3.75 ספקולנטים יהרגו את בנק ישראל (ל"ת)
    אינדיאני 01/04/2016 13:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 19.
    בנק ישראל הוא גוף עצל ומיותר..סתם אוכלים את כספי הציבור (ל"ת)
    בנק עאלק 01/04/2016 12:37
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    בנק שהוא קרן גידור
    מחקה את הגויים 01/04/2016 12:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סתם דולר שבגללו הביאו ריבית אפס וחנקו את כולם בנדלן
    סגור
  • 17.
    המגמה היא עולמית וישראל לא שוק נפרד (ל"ת)
    לא הצליח ולא יצליח 01/04/2016 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    פלוג הטיפשה סוף סוף התעוררה....... (ל"ת)
    אלי 01/04/2016 12:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 15.
    רק חקירות של הבנקים ומוסדיים שלוחצים על הדולר
    תומר 01/04/2016 12:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כול עוד נותנים להם להשתולל לא יעזור הרכישות הרי הרשות לניירות ערך יכולה לדעת מאיפה מגיעים המכירות האגרסיביות לחקור מה המניע שלהם האם הם מחזיקים באופציות או שהם מעונינים בהמשך ניפוח בועת הנדלן על ידי שהם מונעים מבנק ישראל להעלות ריבית כיוון שיש לחץ תמידי על הדולר.איך זה שכולם באותו ראש בכיוון אחד הרי הריבית בארץ מתחת לאמריקה. הורידו תחזית צמיחה למשק שהיורו היה 1.25 לדולר לפני שנה וחצי הדולר שקל היה יותר גבוה. בגלל הלחץ שלהם על הדולר אי אפשר להעלות ריבית בארץ וכנראה שלעולם לא יהיה אפשר אפילו שבאמריקה יעלו ריבית כי אם יעלו את הריבית הדולר עלול לקרוס ל3.2 כתוצאה מכך בועת הנדלן תמשיך לעלות הנזק למשק קשה ביותר כול עוד ימשיכו לתת להם להמשיך וללחוץ על הדולר
    סגור
  • 14.
    מלחמה נכנסת מי נשאר עם שקל ונדל"ן?
    תומר קלימרו הידוע 01/04/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    3 6
    מכרתי הכל טס לפלורידה ויחד איתי המשפחה.
    סגור
  • אל תחזור. תהנה מהאנטישמיות. שכח מהעברית
    קליפ 01/04/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ללא שורשים. ללא עבר יהודון קטן ונודד בין מוסלמים. הסתר את זהותך....תתחנף לגויים. תתפלל לשטן. רק אהבה מביאה עוד אהבה
    סגור
  • 13.
    כשהיורו יתחיל ללכת , אםוכאשר, הדולר יעלה (ל"ת)
    אינדיאני 01/04/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    היורו מפריע לדולר לעלות-אני לא הולך נגד בנק ישראל (ל"ת)
    אינדיאני 01/04/2016 11:50
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 11.
    מי שיכול לקנות היום שירוץ, לפניי הפסח נבקר שוב ב3.9 (ל"ת)
    אינדיאני 01/04/2016 11:47
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 10.
    כנראה דיבורים על הרחבה כמותית בקרוב (ל"ת)
    סוחר 01/04/2016 11:38
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 9.
    האמריקאים מדפיסים שנים דולרים, ופלוג קונה אותם
    אורן 01/04/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה את חכמה לא יאמן!!!!!
    סגור
  • גם על השוק האמריקאי. קניית דולרים זה בדיוק בזמן.
    אתה רוצה לשלוט 01/04/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה תחליף מצויין להרחבה דרך שוק ההון כדי לא ליצור בועות. וחשוב יותר מה קונים בדולרים האלה, ויש לנו הרבה על מה לבזבז.לדוגמא להלוות לנובל אנרג'י.
    סגור
  • 8.
    חוץ מלקנות דולרים , לא יודעת לעשות כלום (ל"ת)
    אורנה 01/04/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    הוזלת הגלם העומי
    שימי 01/04/2016 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל העולם מלא סחורו. הנפט הברזל הפלסטיק ירדו בעשרות אחוזים.היצוא מיבא גלם במחיר נמוך ב40 אחוז שלא יתלוננו.מדוע מחירי הרכב לא יורדים .זה חשוב לבריאות האזרח המשועבד להלוואות.ולשלום הבית שלו. כך הילדים גם רואים הורים פחות לחוצים.בקיצור אנחנו שקופים בעיני הפוליטיקאים עד לבחירות הבאות. כאשר ראש ממשלה יתנדב להיות ראש ממשלה וללא משכורת אולי אז נגאל כבר. שבת שלום.
    סגור
  • 6.
    דולר
    אודי 01/04/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הדולר הולך לרדת ל3.60 להתרחק מהדולר
    סגור
  • 5.
    תדפיסי גם כחולים כמה שיותר. תצרפי לקרקס של ילן
    אורן 01/04/2016 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ודאגי הליצנים
    סגור
  • 4.
    היה צמפוי לכן קניתי דולרים היום בבוקר. לפני שהשקל יפוחת (ל"ת)
    שמטוב 01/04/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • עדכוו
    שמטוב 01/04/2016 11:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ליתר דיוק. קניתי 150,000 $.
    סגור
  • עבדתי עליכם 15$. (ל"ת)
    שמטוב 01/04/2016 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • עדכוו
    שן-תוף 01/04/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1.5$
    סגור
  • 3.
    פגה השפעת הכדורים
    ריקי 01/04/2016 10:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה קרה.. התעוררה הגברת...אני מניח שהטייקון בדרך אליה עם כדורים נוספים...
    סגור
  • 2.
    תקיאת. בניה יש. גם. בבאר שבע
    יוסי 01/04/2016 10:56
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ראש. העיר. דנילוביץ לא נתן לבנות לחברת כ א א לבנות בתים במקום קניון לא רצה לתת אישור ל 2500 יחידות בעזרת שיכון ובינוי מכיון. שמוטי. הביסרור אמר לא שזה עלול להוריד את המחירים כי הוא קנה את השטים. בזול. רשע. המן
    סגור
  • 1.
    רכש כמות או קנות (ל"ת)
    לא 01/04/2016 10:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שישי על הבוקר...