ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

אין הפתעות: פלוג שוב מותירה את הריבית ללא שינוי - והצפי להעלאה רק מתרחק

בנק ישראל מסמן מתי צפויה הריבית לטפס. מסיבת עיתונאים הסתיימה. צפי הצמיחה ל-2017 הופחת
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%. מדובר בהחלטה שהייתה בהתאם לתחזיות ונציין כי מדובר בפעם ה-12 ברציפות שבנק ישראל מותיר את הריבית ללא שינוי - בהחלט רצף חריג מאוד. ושימו לה לזה, לפי תחזית בנק ישראל - הצפי הוא שהריבית תתחיל לטפס רק במהלך הרבעון השני של 2017. עוד בעניין התחזיות, צפי הצמיחה השנה עומד על 2.8% והצפי ל-2017 עומד על 3%, ירידה של 0.1% לעומת העדכון מחודש דצמבר - בעיקר עקב הפחתת התחזיות לגבי היבוא למדינות ה-OECD. 
משפט המפתח נותר גם הפעם בהודעה המצורפת, ולפיו - "הוועדה המוניטרית ממשיכה להעריך שהמדיניות המוניטרית תיוותר מרחיבה למשך זמן רב".
מבחינת הכלכלה המקומית, נכתב בהודעה המצורפת כי "תמונת הפעילות הריאלית, על פיה המשק ממשיך לצמוח בקצב המתון שאפיין את השנים האחרונות, לא השתנתה החודש". מצד שני, נכתב לגבי הכלכלה הגובאלית כי "מגמת ההתמתנות בפעילות הכלכלית העולמית נמשכה החודש, במיוחד במדינות המתפתחות וביפן. ה-ECB ומספר בנקים מרכזיים נוספים העמיקו החודש את ההרחבה המוניטרית". כלומר בנק ישראל סבור שהמצב בארץ סביר, אבל מסתכל בדאגה על המצב בחו"ל. 
לעניין מחירי הדירות, נכתב בהודעה המצורפת כי "נמשכת עליית מחירי הדירות, וב-12 החודשים האחרונים הם עלו ב-7.8%. היקף נטילת המשכנתאות ממשיך להיות גבוה, על אף עלייה שחלה בחודשים האחרונים בריבית על המשכנתאות. רמה גבוהה של פעילות בענף הבניה צפויה להמשיך ולתרום להגדלת ההיצע."
בשורה התחתונה, נכתב בהודעה כי "הוועדה המוניטרית סבורה שלמרות הסימנים לעלייה בסביבת האינפלציה, הסיכונים להשגת יעד האינפלציה ולצמיחה נותרו גבוהים. בנק ישראל ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות הכלכליות בישראל ובעולם, ובשווקים הפיננסיים. בנק ישראל ישתמש בכלים העומדים לרשותו, ויבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים, על מנת להשיג את מטרותיו - יציבות מחירים, עידוד התעסוקה והצמיחה, ותמיכה ביציבות המערכת הפיננסית – ובהיבט הזה, ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בשוקי הנכסים ובכלל זה שוק הדיור."
במסיבת העיתונאים נשאלה פלוג בין היתר גם לעניין הכרעת בג"צ, ואמרה כי "אני מקווה שיימצא פיתרון לקידום פיתוח לוויתן". בתשובה לשאלת Bizportal לגבי הסיטואציה בשווקים, אמרה פלוג כי "בתקופה האחרונה אנחנו רואים רגיעה בשווקים, ולשאלתך אנחנו בהחלט לא חושבים שהמצב כיום דומה או מזכיר את 2008". לעניין שכר הבכירים במיגזר הפיננסי והאפשרות כי המגבלה תורחב , אמרה פלוג כי "יש לכך השלכות לא מועטות, למשל חברות יכולות לבחור שלא להיות רשומות בישראל - צריך לשקול את הדברים". 
בגזרת המט"ח, ה- דולר רציף +0.17% דולר רציף 3.52 +0.17% דולר רציף בסיס:3.52 פתיחה:0 גבוה:3.52 נמוך:3.52 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: נסחר ביציבות מול השקל לאחר עדכון הריבית. המטבע נסחר סביב רמה של 3.838 שקל לדולר, לאחר שצלל בשיעור חד בתקופה האחרונה. שערו היציג נקבע היום על 3.8370.
 
תגובות לכתבה(19):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    בנק ישראל מתנהג כבת יענה שטומנת את ראשה בחול
    אזרח מודאג 28/03/2016 20:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנחנו בדפלציה כבר זמן רב, וזה למרות ניסיונות ההכחשה וההסתרה של בנק ישראל. השקל החזק שגורם לפגיעה בייצוא ובצמיחה ויוצר האטה ומיתון זוחל, לא ישאיר ברירה לבנק ישראל אלא להכריז על ריבית שלילית, ועל הרחבה מוניטרית משמעותית שתלווה בהתערבות מסיבית בשוק המט"ח. אם ניקח בחשבון גם את בועת הנדל"ן ואת החובות האדירים שמשקי הבית גוררים אחריהם כתוצאה ממנה, בנק ישראל יהיה חייב לנקוט בצעדי הרחבה מוניטרית, שאם לא ייצאו לפועל עד לסתיו, אנחנו צפויים למשבר פיננסי שכמוהו עוד לא היה.
    סגור
  • 14.
    הנגידה האפסית (ל"ת)
    לןלן 28/03/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    הריבית האפסית היא הבעיה
    לא מפנימים 28/03/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סתם ניפוח
    סגור
  • 12.
    זה מה שהולכים לקבל בעולם.
    סטגפלציה 28/03/2016 18:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ריבית שלילית ונזילות איוסופית אינה עובדת יותר כי כל אחד מבין שעוד אשראי פירושו חוב. הר החובות שבהם שקועות המדינות והאזרחים ימוטט את הפונזי העולמי הזה .
    סגור
  • 11.
    בנק ישראל שומר את הכלים למשבר שיגיע בהמשך.
    ' 28/03/2016 17:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי אפשר להשתמש בכדור האחרון מוקדם מדי אחרת לא יהיה איך להגן. מסעדות יוקרה נסגרות , תאגידים מדווחים על ירידה בהכנסות , רשתות מזון בקשיים , החוב ממשיך לזנק...זה רק הסיפתח.
    סגור
  • 10.
    מי שמחכה לריבית ולדירה יותר טוב שיחתום על אוהל (ל"ת)
    אפסנאות 28/03/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • קבל טיפ: שווה להרשם ללוטו הדירות של כחלון
    dw 28/03/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה זוג נשוי או רווק מבוגר אז יש לך אפשרות להשתתף בלוטו הדירות שיש עכשיו בלוד. דירת 4-5 חדרים חדשה, באזור המרכז, ב... 780 אלף שקל! דיל מעולה לנדלניסטים (למגורים או להשקעה) המחיר הנמוך זה רק בגלל שהמדינה מסבסדת. מחיר רגיל זה 400-500 אלף שקל יותר. ה catch הוא שכל משקיע נדלן מאזור המרכז ינסה לזכות בלוטו הזה, כך שסיכוייך נמוכים, אבל עדיין זה טוב בהרבה מהסיכוי לזכות בלוטו/טוטו. בהצלחה בהגרלה :-)
    סגור
  • אתה זה שתגור באוהל...הגלגל מסתובב...החיים מחזוריים...
    קלוקי 28/03/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יום עסאל יום בעסל..אס זוכה קינג בוכה.......בהצלחה.
    סגור
  • 9.
    בנק קרן גידור..הריבית ה0הורסת
    יהירה ושנואה 28/03/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר משנותנת.איפה החוסכים הפנסיות עליית הדיור...
    סגור
  • 8.
    מה שהיה הוא שיהיה שנה שלמה אני אומר זאת
    הכתום 28/03/2016 15:54
    הגב לתגובה זו
    16 1
    חבל על השכר שהיא מקבלת .האישה הכי מיותרת במערכת הבנקאית
    סגור
  • 7.
    כדאי שיהיה ברור
    ריקי 28/03/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    פיחות משמעותי בשקל ימוטט את מגדל הקלפים הרעוע שביבי יצר בכלכלה שלנו ולסיכון משמעותי ליציבותו הפוליטית. אין לי ספק שהנגידה תעשה הכל על מנת לשמר את חוזקו של השקל וזאת כנראה המחויבות שלה כלפי ביבי. לאור המצב המדיני והכלכלי הלא פשוט בו אנו נמצאים אין הסבר טוב יותר לחוזקו של השקל
    סגור
  • ספקולנטים
    ריקי 28/03/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שסבור שהספקולנטים הם אלה שעדיין בוחשים בשוק המט"ח שלנו, טועה ומטעה...הם האחרונים שניתן ליחס להם טפשות...
    סגור
  • 6.
    הורדת ריבית דחופה והורדת מיסים
    הרחבה כמותית עכשיו 28/03/2016 12:55
    הגב לתגובה זו
    11 3
    קדימה קומוניסטית, תצטרפי לשאר העולם ... אין גז ואין מטח ואין 1% מהתוצר שציפו לו.בנק ישראל יישן!!הבורסה מתה וכבר לא מגיבה לשווקים הבינל, השקל חזק מידי לעומת שאר המטבעות ב30%
    סגור
  • כבר מלאת דלק?
    dw 28/03/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אין שום סיבה להרחבה כמותית, שכן נגמרה החגיגה של מדדים שליליים והמדדים הבאים יהיו גבוהים. אתה הולך להרגיש את זה היטב בכיס הפרטי שלך ביום שישי הקרוב. מחיר הדלק ככל הנראה יעלה ב... שקל! משמעות הדבר היא מדד גבוה. קבל טיפ - סע השבוע למלא טנק דלק מלא לפני ההעלאה. זה יהיה שווה לך כמה עשרות שקלים בארנק! יש מצב שנראה תורי מכוניות בתחנות הדלק ביום חמישי בערב. הנפט עלה עשרות אחוזים בחודש האחרון, לא צחוק. אם הנפט ימשיך בנסיקה, ויתקן את הירידה מ 120 למתחת 30 שהיתה בשנה החולפת אז עליית מחיר הבנזין ביום שישי תהיה רק תחילתו של הסרט. עלייה דרמטית במחיר הדלק תאלץ את הממשלה להעלות חזרה את מחיר התח"צ, שהורד באופן חד פעמי. גם מחיר החשמל הולך לעלות. כדאי לשקול היטב אם להחזיק בתיק אגח שקלי ולא מדדי.
    סגור
  • 5.
    הנגידה
    דני 28/03/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    8 2
    שפוטה של ביבי. מאפשרת לגוף אינטרסנטי לחזק את השקל על חשבון היצור והיצוא
    סגור
  • 4.
    בניגוד להערכות בנק ישראל יוריד את הריבית ל0
    מנחם 28/03/2016 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 6
    הכלכלה הישראלית לקראת ריסוק טוטואלי, המצב הביטחוני ינחית את הכלכלה לחלוטין, נדל"ן אשליה זמנית. צה"ל ובתוכו חיל האוויר מתכוננים חזק למלחמה.
    סגור
  • 3.
    מלאתם דלק?
    dw 28/03/2016 11:40
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למי שבמקרה חושב שאין פה אינפלציה - השבוע מחירי הדלק הולכים לטוס. יש מצב לעלייה של שקל! כל מי שחושב שאין פה אינפלציה הולך להרגיש אותה טוב טוב בתחנת הדלק ביום חמישי. בשנה החולפת היו הורדות נדירות (כמו ירידת הנפט מ 120 ל 30). זהו, נגמרה החגיגה, מתחילים המדדים ואגחים שקליים ממשלתיים הולכים לחטוף.
    סגור
  • 2.
    פלוג הטיפשה תתפטרי הרסת את המשק (ל"ת)
    אלי 28/03/2016 08:16
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
  • 1.
    מתי פלוג תבין שהיא טיפשה ???? (ל"ת)
    אלי 28/03/2016 07:56
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור