הלמ"ס מעדכן: בינואר חלה ירידה של 9.9% במספר המשרות הפנויות במשק
מספר המשרות הפנויות שעמד בסוף דצמבר על 69,200 ירד לרמה של 62,300. במקביל חלה שחיקה קלה במספר משרות השכיר במשק לרמה של 2.208 מיליון
בחודש ינואר 2012 נרשמה ירידה של 9.9% במספר המשרות הפנויות במגזר העסקי, כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). מספר המשרות הפנויות שעמד בסוף דצמבר על 69,200 ירד לרמה של 62,300. במקביל חלה שחיקה קלה במספר משרות השכיר במשק לרמה של 2.208 מיליון.
בלמ"ס מסבירים שהשחיקה במספר המשרות הפנויות הגדולה ביותר הייתה בענף הדל"ן, פעילויות השכרה ושירותים עסקיים. במקביל, מציינת הלמ"ס כי שיעור המשרות הפנויות מסך המשרות המאוישות ירד ל-2.7%.
- 1.מיתון מיתון אבל קונים דירות במיליונים (ל"ת)אין שכל אין דאגות 15/02/2012 14:13הגב לתגובה זו
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
גיא ארז |
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
