מיסז'ניקוב: "הישראלים לא נופשים בארץ כי יקר; מחיר החבילות יופחת ב-20%"

כך אמר שר התיירות בכנס התאחדות בוני הארץ באילת. "המחאה תחזור הקיץ, אנחנו מעבירים למעמד הביניים היצרני מסר שלילי וחוק טל הוא אלגוריה לכך"
לירן סהר | (16)

"המחאה תחזור בקיץ, לא יודע אם באותה העוצמה כמו בקיץ שעבר ואיני יודע אם היא תובל על ידי אותם סטודנטים אנרכיסטים, אנחנו לא יודעים לתת מסר חיובי למעמד הביניים היצרני המחזיק את כלכלת ישראל על כתפיו וחוק טל הוא אלגוריה לכך", כך אמר שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בכנס התאחדות בוני הארץ במלון הרודס אילת.

מיסז'ניקוב התייחס לעלותן היקרה של חבילות נופש בארץ ואמר כי הקים ועדה ציבורית שתטפל בנושא "אנחנו יקרים ואזרחי ישראל גם נופשים בחוץ לארץ, 35% מהישראלים לא נופשים בארץ, יותר זול בחו"ל. יותר מדיי רגולציה מושטת על ענף המלונאות ארנונה גבוהה מאוד, תשלומי מים גבוהים ביותר, כשרות ספרדית וכשרות אשכנזית, הקמת מחלקה עם קב"ט, מזכירה לקב"ט ונהג וכו'. זה לא צודק שאזרחי מדינת ישראל ייברחו מארץ מחשש שמשלמים כאן המחירים יקרים, המטרה שלנו היא להוריד את המחירים ב-20% על ידי הורדת הרגולציה והגדלת היצע בתי המלון, אנו זקוקים לתוספת של 18 אלף חדרי מלון. אחת הבעיות היא שמינהל מקרקעי ישראל מהסס לשווק קרקעות לתיירות כי הוא עסוק בשיווק קרקעות למגורים, שיווק של קרקעות לתיירות צריך להיות על ידי משרד רגולטורי שיבין היכן יש ביקושים."

קודם לכן, צבי אורן, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר הארגונים הכלכליים, מתח ביקורת חריפה על סדר העדיפויות של הממשלה. "מדינת ישראל מצפה מהאירגונים היצרניים שייצרו מקומות עבודה, אך היא אינה מבינה שהתנאים לכך מאוד קשים - שם המשחק כיום הוא איך לשמר כמה שיותר מקומות עבודה במדינה ואיך לייצא אבטלה למדינות אחרות לא ערניות. בארצות הברית יציפו את השוק בכסף ויקשו על היבוא כדי לשמור את העבודה אצלם. חבל שאצלנו עושים הפוך מעלים את מחיר היצור באופן דרמטי על ידי העלאת הארנונה עולה והחשמל ובכך מקשים על כושר התחרות ולא מאפשרים לנו לייצר מקומות עבודה חדשים. לממשלה יותר חשוב לקבל ציונים טובים מה-OECD. דורשים כיום ממפעלים לעמוד בתקן מסויים של פליטת מזהמים, זהו דבר טוב, אך לא ניתן לעשות זאת בבת אחת. הממשלה אומרת מצטערים, ה-OECD דורש, מדובר בגוף טכנוקרטי של פקידים שלא נבחרו על ידי העם, איפה הסמכות והאחריות? איפה הדמוקרטיה?"

יצחק מאיר הלוי, ראש עיריית אילת, התייחס בכנס לנושא המסתננים - "אני צועק כבר 4 שנים על החדירה המטורפת של עשרות אלפי מסתננים למדינה ריבונית, כנראה כשהצעקה יוצאת מתל אביב היא בדציבל אחר. מדובר בסכנה אסטרטגית דמוגרפית המאיימת עלינו. מדינה מתוקנת ומסודרת תחליט את מי תרצה לקלוט לקרבה, מצב בו נקלטים למעלה מ-70 אלף איש הוא לא הגיוני. יש לפעול להקמת מחנה שהייה שיאפשר לאותם מסתננים לחיות בתנאים סבירים עד שיימצא הפתרון הדיפלומטי עבורם. עד היום התנועה לישראל קיימת, אני מאוד מקווה שעד נובמבר העבודה על הגדר תסתיים."

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    המרצע יצא מהשק 31/05/2012 09:09
    הגב לתגובה זו
    פופוליזם זול ומגעיל. איפה היית כל השנים? מה עשית בכלל יא טמבל, כשכל המלונאים כססו ציפורניים? הכה בחרדים והצלת את רוסיה!!!
  • 13.
    שון 31/05/2012 08:33
    הגב לתגובה זו
    אני כבר כמה שנים מעדיף חו"ל ולא טורקיה מאשר לנפוש בארץ
  • shvatvat 31/05/2012 09:19
    הגב לתגובה זו
    דירה באוסטריה 50 יורו ליום
  • 12.
    31/05/2012 07:06
    הגב לתגובה זו
    המטרה האמיתית של שר התירות היא לדחוף משקיעים(יהודים)מהעולם לבנות הרבה בתי מלון בארץ כי אנחנו הולכים לתהליך של שלום והכיוון הוא של הרבה תיירות .לפחות 7-10 מליון תיירים בשנה.רק תיירות מאזרחי מדינות ערב יכסו את הכמות הזאת.
  • 11.
    רותי 31/05/2012 00:53
    הגב לתגובה זו
    חבל שהמדינה מאפשרת לכסף להגיע למקומות אחרים בעולם זה טפשי ביותר לפרנס גויים בחול ולא להוריד את המחירים בארץ
  • 10.
    תומר אלוש 30/05/2012 23:59
    הגב לתגובה זו
    https://www.facebook.com/groups/229007850455004/421975061158281/?notif_t=group_activity
  • 9.
    אנרכיסטים זה לא קללה ודווקא הסטודנטים ממש לא (ל"ת)
    פוליטיקאים זה עונש 30/05/2012 21:38
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    gil_33 30/05/2012 21:22
    הגב לתגובה זו
    חזירות לשמה!
  • 7.
    נמאס 30/05/2012 21:20
    הגב לתגובה זו
    יופי. לזרוק ססמאות לאויר כל פוליטיקטי יכול. להתנגד לבעלי ההמון ולפעול לטובת הציבור - רק אדם ערכי/ הגון ומוכשר יכול. ככל הנראה סטס הוא לא קורץ מהחומר הזה - יש לו עוד כ 30 חברים שכמותו. לך הבייתה יא דברן בשקל!
  • 6.
    נמאס 30/05/2012 21:20
    הגב לתגובה זו
    יופי. לזרוק ססמאות לאויר כל פוליטיקטי יכול. להתנגד לבעלי ההמון ולפעול לטובת הציבור - רק אדם ערכי/ הגון ומוכשר יכול. ככל הנראה סטס הוא לא קורץ מהחומר הזה - יש לו עוד כ 30 חברים שכמותו. לך הבייתה יא דברן בשקל!
  • כל הכבוד לכחלון - עכשיו כולם רוצים להיות כמוהו !!! (ל"ת)
    איילת 31/05/2012 08:30
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אחמד 30/05/2012 21:13
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשלא משלמים מיסים,יש כסף לנופש.
  • 4.
    מחיר מנופח (ל"ת)
    יקר 30/05/2012 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טויחןו 30/05/2012 21:09
    הגב לתגובה זו
    תירוף
  • 2.
    ffggggg 30/05/2012 21:09
    הגב לתגובה זו
    לא רק ישראלים לא נופשים בארץ גם אין תיירים
  • 1.
    jimjim 30/05/2012 20:34
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה שבחגים המחירים ככל כך יקרים,משפחה לא יכולה לנפוש בארץ ישראל. די תורידו מחיר
מזרחי טפחות מנכל משה לארי
צילום: יחצ

המועצה לצרכנות מצטרפת לייצוגית נגד מזרחי; 101 ש' לקובץ הקלטת שיחה

החוק המיושן מתיר גבייה של 20 שקלים ישנים על קבלת הקלטת שיחה עם נציג הבנק. היום הסכום הזה שווה ל-2 אגורות בלבד. מדובר בקובץ אודיו שאפשר להעביר במייל או בענן. הפער בלתי נתפש. השיחות מוקלטות לשם "בקרה ושיפור השירות", ובטוח שלבנק לא עולה כ"כ הרבה לשחזרן עבור צרכיו שלו
איתי פת-יה |
המועצה הישראלית לצרכנות ביקשה להצטרף כידיד בית המשפט לתובענה ייצוגית נגד בנק מזרחי טפחות 0.48% שגובה 101 שקל עמלה על שליחת קובץ אודיו של הקלטת שיחה עם נציג - במקום 20 שקל ישן לפי נוסח החוק המיושן - סכום ששווה ל-2 אגורת בלבד כיום. מדובר באותן שיחות שהמענה הקולי נוהג ליידע את הלקוחות כי הן "מוקלטות לצורך בקרה ושיפור השירות".   "אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   בפברואר הוגשה תובענה ייצוגית לאחר שלקוח של הבנק ביקש לקבל את הקלטת השיחה לאחר שנוכח שתנאי החשבון שלו לא תואמים את ההסכם שהובטחו לו, ונדרש  לשלם  עמלה של 101 שקל. בבקשה לתביעה נטען כי גביית עמלה בגין "אחזור שיחה מוקלטת" (כפי שמכונה השירות בתעריפון של הבנק) היא בניגוד לחוק. הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה היא לקוחות הבנק שחויבו בעמלה בגין אחזור הקלטת שיחה עם הבנק בשבע השנים האחרונות. למועצה  הישראלית לצרכנות מעמד מיוחד בחוק תובענות ייצוגיות ובהתאם לסעיף 4(א)(3) לחוק תובענות ייצוגיות, והמועצה מוסמכת להגיש חוות דעת מטעמה לבתי המשפט בנושאים צרכניים. במועצה לצרכנות מציינים כי דרישת העמלה הגבוהה היא בניגוד לחוק  ולציבור יש זכות לעיין במידע אודותיו לרבות שיחות טלפוניות מוקלטות, תכתובות, צ'אט וכל מידע שנשמר באופן דיגיטלי.  בחוק הבנקאות מצוינת זכות זו. מדיניות הבנק לגבות מהצרכנים עמלה מופרזת עבור עיון במידע על עצמם מרתיעה אותם ממישוש זכויותיהם ומונעת מהם למעשה לשלם עבור שירות שאמור להינתן כמעט בחינם.   במועצה לצרכנות ואומרים כי הם סבורים שלתובענה חשיבות ציבורית רבה, ולתוצאותיה עשויות להיות השפעות רוחב על כלל הציבור ועל כלל המשק – הן על עוסק שאינו תאגיד בנקאי, או תאגיד מפוקח, והן על תאגיד בנקאי, ולכן מבקשת להצטרף בשם הצרכנים לתובענה.   עוד נאמר מטעמם כי "מדיניות זו פוגעת  קשות בצרכנים, המתקשים להוכיח את טענותיהם העובדתיות כלפי בתי עסק לגביית יתר, להטעיה, להפעלת השפעה בלתי הוגנת, לביטול עסקה וכו'. אין כל הצדקה למדיניות מפרה זו כאשר האמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום מאפשרים לבית העסק לשמור את המידע ולאתרו בקלות ובעלות נמוכה, ולהעבירו לצרכן באופן מאובטח ומהיר לרבות באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים דיגיטליים".   מתלונת שמתקבלות במועצה לצרכנות עולה כי בשנה וחצי האחרונות התקבלו מעל 10,000 תלונות מצרכנים שביצעו עסקה טלפונית. עיקר הנפגעים הם צרכנים מוחלשים  אזרחים ותיקים, או עולים חדשים המתקשים להוכיח טענותיהם להטעיה או לביטול עסקה, או חיילים משוחררים שחשופים לשיווק אגרסיבי מצד עוסקים שמציעים קורסים תמורת כספי הפיקדון ולא עומדים בהבטחות שנמסרו בעל פה.   המועצה לצרכנות מבקשת מבית המשפט שיקבע פיצוי לא רק לצרכנים ששילמו לבנק את סכום העמלה שנדרש, אלא גם לכל לקוחות הבנק שנרתעו מהעמלה וויתרו על בקשתם לקבלת המידע. עוד היא מתנגדת לפיצוי הניתן בדרך של תרומה לציבור וגורסת כי "לבנק יש את כל האמצעים והמידע לאתר את כל מי שפנה בבקשה לאיחזור וסורבו, ובדיקה כמה מהם זנחו את הבקשה לאחר שנדרשו לשלם עבורה".   עוד נמסר מצדם כי "האזנה לשיחה טלפונית היא זכות צרכנית המאפשרת  לצרכן ליישב מחלוקת שנוצרה בינו לבין העוסק בקלות וביעילות. אין כל סיבה שעוסק, בניגוד לדין ולכללים שבהם הוא מחויב, יגבה עמלה הגבוהה במאות אחוזים, וימנע מצרכנים הנרתעים מגובה העמלה לממש את זכותם לשקיפות ושירות הוגן".