אפל מציעה "בינה מלאכותית אישית": בידול מהמתחרות או הכרה בחולשה?
כנס המפתחים של אפל, שיצא לדרך אתמול בערב, היה גדוש בשלל הצהרות ופיתוחים חדשים, שיגיעו בקרוב למוצרי החברה. במרכז האירוע החגיגי עמדה פלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה שלה, Apple Intelligence, אשר תוטמע במוצריה השונים ובמערכות ההפעלה שלה. בכך, מנסה החברה לבדל את עצמה משחקניות הבינה המלאכותיות האחרות, ולדבוק לאסטרטגיה המסורתית, שהובילה אותה בעשורים האחרונים.
קשה לומר שההכרזות של החברה שמטו את הלסת או הפתיעו את מי שעקבו בדריכות אחרי שלל השמועות והדיווחים לקראת הכנס. בהתאם, מניית החברה הגיבה תחילה באדישות לדיווחים מהכנס ואף ננעלה בירידות של כ-2%. אך אם לשפוט על פי הלך הרוח ששידרו מנהלי אפל, זה כלל לא אכפת להם. הם מבחינתם רק ממשיכים את הדרך שהביאה אותם עד הלום ומסרבים לצאת בהצהרות או חידושים מרחיקי לכת כמו יתר ענקיות הטק, שמיהרו לצאת עם פלטפורמות פורצות דרך שהסעירו את הדמיון של המשתמשים. אבל אפל, לפחות על פי התדמית שהיא מנסה לשדר, היא ממש לא כזו, אלא מחושבת יותר ובעיקר מכוונת אל קהל הלקוחות הנאמן שלה.
בהתאם, אפל בחרה למתג את הפלטפורמה החדשה, כבינה מלאכותית עבור האדם הפשוט, או במילים שלהם "AI for the rest of us". מנכ"ל החברה טים קוק, ניסה להסביר זאת, במהלך דבריו, ואמר כי "רצינו לוודא שהתוצאה משקפת את הערכים שבלב המוצרים שלנו. הם צריכים להיות עוצמתיים על מנת לאפשר לכם לעשות את מה שחשוב לכם, להיות אינטואיטיביים לשימוש, משולבים ביישומים השונים, להבין את המשתמש, את הצרכים וצורות השימוש שלו, ולהיות בנויים מהיסוד על בסיס פרטיות. זו לא בינה מלאכותית, זו בינה אישית וזה הצעד הבא של אפל".
- אפל במבחן: תחשוף בספטמבר את האייפון 17 ועדכוני הבינה המלאכותית
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה זה בעצם אומר?
"פשוט יכול להיות קשה יותר ממורכב: אתה צריך לעבוד קשה כדי להפוך את החשיבה שלך לפשוטה. אבל זה שווה את זה בסופו של דבר כי ברגע שאתה מגיע לשם, אתה יכול להזיז הרים". הציטוט הזה שייך למייסד אפל, סטיב ג'ובס, שניווט את החברה מאז היווסדה ועד למותו לפני קצת יותר מעשור. ואכן נדמה שהמוטו של ג'ובס ממשיך לחלחל ולהוביל את האסטרטגיה של החברה גם בכל מה שקשור לבינה מלאכותית.
בזמן שגוגל, מטא, אמזון ומיקרוסופט מיהרו להשיק בשנה וחצי האחרונות פלטפורמות חדשניות שמאפשרות למשתמשים אינסוף אפשרויות, אפל לקחה את הזמן, ובחרה להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית יכולה לשדרג את מוצריה הקיימים ולסייע למשתמשים בפעולותיהם היומיומיות. התוצאה היא פלטפורמה, שלא עולה במאום על אלו של מתחרותיה, אך מכוונת אך ורק למשתמשי אפל. בהתאם, Apple Intelligence, תפעל באופן מקומי על המוצרים המתקדמים של החברה כמו האייפון 15 פרו, האייפדים החדשים ומחשבי המק בעלי מעבדי M1.
העובדה שתוכנות הבינה המלאכותית יפעלו באופן מקומי, מאפשרת לחברה לענות על אחד החששות הגדולים ביותר שנוגעים לבינה מלאכותית - הפרטיות. על אף, שבחברה מדגישים שלעיתים תידרש לעשות שימוש בענן לצורך חישובים מורכבים יותר, היא שבה ומדגישה שזה יעשה באמצעות שרתי הענן שלה, כאשר היא מבטיחה שלחברה אין גישה לנתונים האישים של המשתמשים והיא לא עושה בהם שימוש. הבטחה שחברות כמו גוגול או OpenAI לא יכולות לתת למשתמשים.
- ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש
- סין מבטלת את חקירת ההגבלים העסקיים נגד גוגל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
בכדי לצמצם את הפערים מול ענקיות הטק, החברה תאפשר למשתמשים לעשות שימוש בפלטפורמות בינה מלאכותית מתקדמות. בשלב זה, החברה הכריזה תשתף פעולה עם ChatGPT של OpenAI, אך מיהרה להדגיש שהיא עשויה להכריז על שיתופי פעולה דומים גם המתחרה ג'מיני של גוגל. כך למשל, העוזרת האישית הוותיקה סירי, תזכה לשלל שדרוגים מבוססי בינה מלאכותית, אך ברגעים בהם היא תתקשה לספק תשובות, היא תשאל את המשתמש אם זה בסדר להתחבר ל-ChatGPT.
חלק מאסטרטגיה ארוכת שנים
בשנה וחצי האחרונות ספגה אפל לא מעט ביקורת על העובדה שהיא משתרכת מאחור בכל הקשור לאימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית פורצת דרך. במקום לנסות לעמוד בחזית הפיתוחים בתחום, היא בחרה פעם אחרי פעם להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית תסייע לה לשפר את מוצריה, כיאה לחברה שמתמקדת במוצרים. זאת בנגוד למיקרוסופט וגוגל שהבינה המלאכותית מאיימת במידה מסוימת על חלק מהמרכיבים היסודיים של תחומי פעילותן. המטרה העליונה של אפל היא למכור מוצרים ולא שירותים, ולכן על פניו כל מה שעליה לעשות הוא לעשות הכל כדי למכור כמה שיותר מוצרים.
העובדה שהחברה בחרה לבכר את יכולות העיבוד, זמני התגובה והפרטיות, ביחס לפתרונות מבוססי ענן, מתחברת לעמדה המסורתית של החברה בכל הקשור לחשיבות שהיא מעניקה לפשטות ולאבטחה. גישה שהביאה אותה ואת המכשירים שפתחה למעמד הנוכחי שלה, אך גם עוררה את זעמם של לא מעט משתמשים ומחוקקים.
האסטרטגיה השמרנית של החברה, קשורה גם לתדמית שהיא מנסה לפתח בעשורים האחרונים. עבור החברה שמשתדלת לייצר מצג של שלמות ולהימנע מטעויות, לפחות כלפי חוץ, ביקורות כמו אלו שהושמעו על מנועי החיפוש של גוגל ומיקרוסופט הם לא פחות מאסון. זאת בזמן שגוגל הוכיחה בעבר שהיא יודעת לספוג ביקורת במקרים של השקה של מוצרים שנתפסו כגולמיים אך הפכו ברבות השנים למוצרים "שלמים", דוגמת מנוע התרגום שלה.
- 1.בועת הבועות 12/06/2024 00:11הגב לתגובה זוהיא לעולם לא תתן למישהוא גישה והיות והיא נותנת היא לא תדע מה יזלוג החוצה כי היא מפגרת.רק מה האידיוטים קונים.

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?
הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים
בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.
הפדרל ריזרב הוריד את הריבית
לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96%
שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.
בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית
מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש
הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.
- הפד' המפולג: הורדת ריבית בצל דרמה פוליטית, ואיך יגיב שוק המניות?
- האם הפד יוריד את הריבית ב-0.5% ומה יקבע את הכיוון של וול סטריט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק העבודה
למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.

אינטל מזנקת ב-29%, קאמטק קופצת ב-13%; הנאסד״ק עולה ב-1.2%
מגזר הטכנולוגיה ממשיך להוביל את העליות בבורסות ניו יורק. הנאסד״ק מטפס ב־1.2% ומתקרב לשיא כל הזמנים, כשהשקעה של 5 מיליארד דולר מצד אנבידיה באינטל הקפיצה את מניית אינטל ב־30% – העלייה היומית החדה ביותר של החברה מזה ארבעה עשורים. גם מניות של חברות קטנות יותר, שנהנות לרוב מסביבת ריבית יורדת, מתקרבות לשיאים היסטוריים. ה-S&P עולה ב-0.7%, הדאו עם 0.5%. הראסל מזנק ב-2%.
הראלי מגיע על רקע החלטת הפדרל ריזרב להוריד את הריבית ברבע אחוז ולהותיר תחזית לשתי הפחתות נוספות עד סוף השנה. מהלך זה נועד לתמוך בשוק העבודה ומחזק את ההערכה כי תנאי המימון ימשיכו להיות נוחים לעסקים. נתוני תעסוקה עדכניים הראו ירידה חדה במספר דורשי העבודה – הסימן החד ביותר מזה כמעט ארבע שנים – והוסיפו ביטחון לשווקים.
אנליסטים מסבירים כי סביבת הריבית הנמוכה במיוחד תורמת לצמיחה במניות טכנולוגיה ובמגזר הפיננסים. רוברט שיין, מ־Blanke Schein Wealth Management, ציין כי הורדות ריבית נוספות עשויות להגביר פעילות מיזוגים ורכישות ולהניע את שוקי המשכנתאות, מה שיכול להיטיב עם מניות פיננסים לצד ענקיות הטכנולוגיה. עם זאת, גוברים קולות הזהירות. מדד S&P 500 כבר רשם שיאים רבים השנה, וחלק מהפרשנים מזהירים כי העליות נשענות על מספר קטן של מניות טכנולוגיה גדולות שמספקות את עיקר הצמיחה. למרות שהתוצאות הכספיות של החברות הללו מצדיקות חלק מהשווי הגבוה, מומחים מזהירים כי כל האטה במומנטום של מגזר הטכנולוגיה עלולה לערער את אמון המשקיעים ולבלום את המשך הראלי.
- הנאסד״ק ירד ב-0.3%; אנבידיה איבדה 3%, אלביט נפלה ב-6%
- אנבידיה יורדת ורקדיי מזנקת - על המניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקעה המוצלחת של טראמפ: 5 מיליארד דולר בפחות מחודש - הממשל האמריקני גרף רווח של כ־5
מיליארד דולר בתוך פחות מחודש מהשקעתו באינטל, לאחר שרכש כ־10% מהחברה ב־9 מיליארד דולר והרוויח מהזינוק במניה בעקבות הצטרפות אנבידיה כמשקיעה.