הצצה לתיק של האורקל: 10 המניות האהובות ביותר על באפט - צפו ברשימה

הדיווח לרשות ני"ע האמריקנית מאפשר לסוחרים לעקוב אחר ההשקעות של הגדולים ביותר. באיזה בנק מחזיק הגורו לא פחות מ-463 מ' מניות?
סהר אביב | (2)

הוא כידוע אחד האנשים העשירים ביותר בעולם. המנכ"ל ובעל השליטה בחברת ברקשייר הת'אווי (סימול: BRK-A) הפך לאחד האנשים המעניינים ביותר בשוק ההון ובכלל ורבים תרים ללא הרף אחר השקעותיו ופעולותיו בשוק המניות. החובה לדווח לרשות ניירות הערך האמריקנית באמצעות טפסי ה-13F מספקת הצצה מרתקת להשקעותיהם של הגדולים ביותר. ההגשה האחרונה איפשרה למשקיעים להציץ בעסקאות החמות ביותר של באפט.

הגשת הטפסים נדרשת ממנהלים הממונים על יותר מ-100 מיליון דולר, כאשר עליהם להעביר את הטפסים תוך 45 ימים מהיום האחרון של כל רבעון. הנה 10 המניות האהובות ביותר על אחד הגורואים הגדולים בעולם נכון לסוף חודש יוני (בסדר יורד):

10. מודי'ס (סימול: MCO). ברקשייר צימצמה את החזקותיה בסוכנות הדירוג במהלך הרבעון השני, אך עדיין החזיקה 24.9 מיליון מניות בשווי של 1.52 מיליארד דולר בסוף יוני. מודי'ס עלתה 28.3% מתחילת השנה.

9. DaVita HealthCare Partners (סימול: DVA). הנתח בחברת שירותי הבריאות עמד על כמעט 15 מיליון מניות בשווי של 1.81 מיליארד דולר בסוף יוני. מתחילת השנה הוסיפה החברה 1.5% לערכה.

8. DIRECTV (סימול: DTV). בסוף הרבעון השני החזיקה ברקשייר 37.3 מיליון מניות של ספקית הלווין בהיקף של 2.3 מיליארד דולר. החברה זינקה 18.9% מתחילת השנה.

7. U.S. Bancorp (סימול: USB). הבנק ממינסוטה נתקל בעלייה בביקוש מצד ברקשייר כאשר זו הגדילה את החזקותיה בכמעט 17 מיליון מניות ל-78.3 מיליון במהלך הרבעון השני - החזקה המשקפת שווי של 2.83 מיליארד דולר. המניה הוסיפה 15.7% לערכה מתחילת השנה.

6. וול מארט (סימול: WMT). ברקשייר מחזיקה ב-49.2 מיליון מניות של הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם בסוף הרבעון השני המשקפות שווי של 3.67 מיליארד דולר. המניה הוסיפה 8.6% לערכה מתחילת 2013.

5. פרוקטר אנד גמבל (סימול: PG). במהלך הרבעון השני ברקשייר שמרה את החזקותיה בחברה על 52.8 מיליון מניות בשווי של 4.06 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה המניה 17.7%.

4. אמריקן אקספרס (סימול: AXP). בסוף הרבעון השני החזיקה ברקשייר 151.6 מיליון מניות המשקפות שווי של 11.33 מיליארד דולר. מניית אמריקן אקספרס זינקה 30.9% מתחילת 2013.

3. IBM (סימול: IBM). ענקית הטכנולוגיה הינה אחת מההחזקות הגדולות ביותר של באפט, בסוף הרבעון השני החזיקה ברקשייר 68.1 מיליון מניות המשקפות ערך של 13.02 מיליארד דולר. מתחילת השנה ירדה מניית IBM ב-3.1%.

2. קוקה קולה (סימול: KO). בסוף הרבעון השני החזיקה ברקשייר לא פחות מ-400 מיליון מניות של יצרנית המשקאות הידועה בעולם, השוות 16.04 מיליארד דולר. מתחילת השנה קפצה המניה 7.6%.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ליאור 18/08/2013 22:21
    הגב לתגובה זו
    סה"כ ה10 המוזכרות : 4 בתשואת חסר (5.2 בממוצע, כ13 מתחת לשוק) 3 בתשואת יתר (28.1 בממוצע כ10 אחוזים מעל) 3 בתשואת שוק (17.5 בממוצע) נראה ברבעון הבא, שכרגע נראה הולך לירידות, בדר"כ יש הרגשה ששם הוא מנצח את השוק, וגם במניות הקטנות יותר...
  • 1.
    וורן באפט הישראלי 18/08/2013 19:54
    הגב לתגובה זו
    מומלץ בחום brk.b
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


גיימינג משחקים וידאו
צילום: Istock

הדור הבא של משחקי הווידאו נבנה באמצעות בינה מלאכותית

מודלי עולם מבוססי AI חודרים לליבת תעשיית הגיימינג, מקצרים תהליכי פיתוח, משנים את עבודת המפתחים ומציבים אתגרים חדשים לענף של 190 מיליארד דולר
אדיר בן עמי |

ההתקדמות הטכנולוגית בתחום הבינה המלאכותית מתחילה לחדור לעומק תעשיית משחקי הווידאו, עם הופעתם של מודלים חדשים המסוגלים לייצר סביבות תלת־ממד אינטראקטיביות. במוקד השינוי עומדים מה שמכונים “מודלי עולם” - מערכות AI שנועדו לדמות את המציאות הפיזית ולפעול בתוכה. בניגוד לכלי בינה מלאכותית קודמים, שהתמקדו בטקסט, תמונה או וידאו, המודלים החדשים מייצרים מרחבים דינמיים שבהם ניתן לנוע, לפעול ולהגיב בזמן אמת.


חברות מחקר ופיתוח מובילות, ובהן DeepMind של גוגל, לצד יזמים פרטיים וסטארט־אפים עתירי הון, רואים במשחקי הווידאו קרקע ניסוי אידיאלית. הסיבה לכך היא השילוב בין מורכבות טכנולוגית גבוהה לבין סביבה מבוקרת יחסית, שבה ניתן לבדוק יכולות מתקדמות מבלי להתמודד עם רגולציה כבדה.


תעשייה של 190 מיליארד דולר בשנה

לפי הערכות, מדובר בתעשייה שמגלגלת קרוב ל־190 מיליארד דולר בשנה, עם קהל גלובלי רחב וצמא לחדשנות. עבור חברות AI, מדובר בהזדמנות להטמעה מהירה של טכנולוגיות חדשות בקנה מידה מסחרי. כבר כיום נעשה שימוש בבינה מלאכותית ליצירת רכיבים שונים במשחקים, כגון דמויות, טקסטורות ונופים. אולם מודלי העולם מרחיבים את השימוש הזה ומאפשרים יצירה שלמה של סביבות משחק, ולא רק של אלמנטים בודדים בתוך עולם קיים.


מנהלים באולפני משחקים מדווחים כי השימוש בכלים מבוססי AI האיץ משמעותית את קצב הפיתוח. לדבריהם, תהליכים שארכו חודשים התקצרו לשבועות, ולעיתים אף ימים, מה שמאפשר להוציא לשוק משחקים מהר יותר או לבצע יותר ניסויים בשלב הפיתוח.


הטכנולוגיה מחלחלת גם לשיתופי פעולה בין תעשיית המשחקים לעולמות תוכן אחרים. דמויות מוכרות מזיכיונות קולנועיים וטלוויזיוניים הופכות לדמויות אינטראקטיביות בתוך משחקים, המסוגלות להגיב לשחקן בשיחה חיה ולא לפעול רק לפי תסריט קבוע מראש. במקביל, חברות AI משקיעות בפיתוח מודלים שיוכלו להשתלב ישירות במנועי המשחק המרכזיים, כמו Unity ו־Unreal. גורמים בתעשייה מעריכים כי מנועי המשחק עצמם יידרשו לעבור התאמות משמעותיות, כדי לתמוך בתוכן שנוצר בזמן אמת ולא רק בקבצים מוכנים מראש.


ההשפעה על שוק העבודה בענף המשחקים