מנפאואר: עלייה של 11% בביקוש לעובדים בחודש מאי

בהשוואה לחודש הקודם חלה עליה של 3%. עיקר העליות חלו בענפי המחשבים והתקשורת, ומסחר ושרותים. מנגד, חלו ירידות בשיווק ומכירות, וייצור תעשייה ומתכת
דרור איטח |

חברת מנפאואר ישראל מדווחת על עלייה של 11% בביקוש לעובדים בחודש מאי 2005 לעומת מאי אשתקד, ועליה של 3% בביקושים בהשוואה לחודש הקודם. כך עולה מסקר שערכה החברה המתבסס על מודעות דרושים (מילים ושטח) המתפרסמות בלוחות העיתונים הגדולים.

לדברי מנכ"ל מנפאואר ישראל, דליה נרקיס: "נתוני חודש מאי מצביעים על המשך מגמת האטה בקצב הגידול במשק בחודשים הראשונים של השנה. אנו מעריכים כי מגמת הצמיחה האיטית תמשך גם בחודשים הקרובים".

בהשוואה לחודש המקביל אשתקד עיקר העליות חלו בענפי המחשבים והתקשורת (37%) ומסחר ושרותים (19%), וירידות חלו בשיווק ומכירות (12%-) וייצור תעשייה ומתכת (7%-). בהשוואה לחודש הקודם עיקר העליות חלו בשרותי משרד (11%) ואקדמאים וניהול (8%).

השוואה לפי ענפים, לחודש מאי אשתקד ולחודש אפריל 2005.

בענף מחשבים ותקשורת ? חלה עלייה של 37% לעומת החודש המקביל אשתקד ועלייה של 4% לעומת החודש הקודם.

בענף מסחר ושרותים חלה עלייה של 19% לעומת החודש המקביל אשתקד ויציבות לעומת החודש הקודם. העליות המשמעותיות לעומת החודש המקביל אשתקד חלו בביקוש לעובדים לתיירות, אמנים, זבנים, עובדי מסעדות, נהגים. לעומת חודש קודם ראויה לציון העליות בביקוש לעובדי תיירות, זבנים, קופאים ויועצות יופי.

בענף שירותי משרד - חלה עלייה של 15% לעומת החודש המקביל אשתקד. ועלייה של 11% לעומת החודש הקודם. לעומת החודש המקביל אשתקד העליות הבולטות חלו בביקוש לעובדי שרות לקוחות, ביצועיסטים וגרפיקאים,למרכזניות, לרכזי כ"א ולפקידים. לעומת חודש קודם, עיקר העליות לעובדי ביטוח, מזכירות, מנהח"ש, מרכזניות, עובדי שרות לקוחות ורכזי כח אדם.

בענף מקצועות הנדסיים חלה עלייה של 12% לעומת החודש המקביל אשתקד. ועלייה של 5% לעומת חודש קודם.

בענף אקדמאים וניהול - חלה עלייה של 7% לעומת החודש המקביל אשתקד. ועלייה של 8% לעומת החודש הקודם. לעומת החודש המקביל אשתקד העלייה בשעור נמוך בענף זה, מוסברת בעיקרה עקב הירידה המשמעותית בביקוש לעובדי ביוטכנולוגיה ופרמצבטיקה. לעומת זו, יש ראויות לציון העליות בביקוש לעובדים סוציאליים, לעו"ד, ורו"ח.

בענף ייצור תעשייה ומתכת חלה ירידה של 7% לעומת החודש המקביל אשתקד, ועלייה של 7% לעומת חודש אפריל 05. לעומת החודש המקביל אשתקד ראויה לציון הירידה לעובדים בתחום המתכת, ולמלחימות ומחוותות אלקטרוניקה ועלייה משמעותית בביקוש למחסנאים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.