בזק מושכת את חברות הסלולר להיערך מחדש בנושא התמחור
ההודעה של בזק בשבוע האחרון על הורדת תעריפי השיחות, הביאה להתעוררות מחודשת בענף התקשורת, כאשר הדגש מצד כל חברות הסלולר הוא בקיצוץ העלויות לצרכן.
הראשונה שהניעה לפעולה היתה סלקום שהודיעה שלשום (ג') על השקת מבצע 1+1 במכשירי הדור השלישי. זאת, בנוסף להכרזה על השקת אתר HEEP, המאפשר יצירת תוכן באופן עצמי על ידי הקהילה ואשר ישודר גם במכשיר הסלולרי.
לדברי עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום: "סלקום מחפשת תמיד את הדרך לענות על צרכי הלקוחות, לשפר את השירות, ללכת לקראת המנויים ולהתחדש".
חברת הסלולר השנייה שיוצאת עם תמריץ לצרכן, הינה פרטנר תקשורת, שהודיעה היום (ה') על השקת תוכניות תעריפים חדשות, שיאפשרו ללקוחות אורנג' לבחור לעצמם את מסגרת ההוצאה החודשית בהתאם לדפוסי השימוש שלהם.
איריס בק, סמנכ"לית השיווק והתוכן של פרטנר תקשורת מסרה, "אנחנו חושבים שפילוח לקוחות לפי שימושים ולא לפי שיוך מגזרי היא אסטרטגיה שיווקית נכונה יותר שבסופו של יום גם מעניקה ללקוח ערך גדול יותר". בק מסתמכת בדבריה על מחקר שערכה החברה בקרב לקוחותיה, אשר מצא כי נושא המחיר הוא המטריד ביותר את הצרכן ובעיקר- אובדן השליטה על רמת ההוצאה החודשית.
פלאפון לא נשארת חייבת ומדברת ישירות אל כיסו של הצרכן הישראלי באמצעות מבצע על רכישת שני מכשירים סלולריים ב-9.90 שקל. כמו כן, ממשיכה החברה לפנות לבני הנוער עם השקת ארועי 'העיר האדומה' בחופים והענקת חסות להופעה של להקת 'דפש מוד' שתתקיים בחודש אוגוסט הקרוב.
עולם התוכן יצור את הבידול
שוק הסלולר הישראלי רווי ומתאפיין ברמה גבוהה של תחרותיות. פרטנר, סלקום ופלאפון מנסות כל אחת בדרכה למשוך את הלקוחות אליה, אולם המבצעים המוצעים לא מחדשים הרבה ובסופו של דבר, מחיר אטרקטיבי הוא השחקן העיקרי. אחריו מגיע נושא השרות והתוכן, המהווים ערך מוסך הנותן תמורה לכסף.
משיחות רקע עם בכירים בענף נראה, כי הכיוון בשוק הוא של התמקדות בפיתוח תוכן ושירותים. בין הבכירים בשוק זה אין תמימות דעים סביב שאלת סיבסוד המכשירים. בכיר מאוד באחת החברות אומר שלא לציטוט בשיחה עם Bizportal, כי השוק עבר שינויים החל מתשלום מלא על המכשיר ועד חלוקת מכשירים חינם עם תנאי התחייבות לשלוש שנים ולכן קשה לעמוד על העדפותיו של הצרכן. לטענתו, נכון יותר להמשיך לגבות תשלום על המכשיר לצד מתן הטבות ומבצעים.
אסף עופר, מנהל השיווק של פלאפון אמר היום ל-Bizportal, "מחיר ושירות הפכו שניהם לפונקציה בסיסית בשיווק בתעשייה. כולנו נמצאים באותו מגרש וכל פעם יוצא מתחרה אחר עם מבצע לדור השלישי וחבילות מחיר מיוחדות, אולם בסופו של דבר כולם מתיישרים לפי אותו קו". עופר דווקא מאמין, כי בעתיד ירדו עלויות המכשירים והמוצר ישתכלל.
חברות הסלולר מחזיקות ברובן מגוון דומה של מכשירים. מאחר וכל החברות עובדות עם אותם יצרנים, קיים קושי בהשגת יתרון יחסי לטווח ארוך. התחום שעשוי ליצור בידול הוא עולם התוכן.
כיום, צועדות חברות הסלולר קדימה עם תחום התוכן: סלקום השתלטה על תחום המוסיקה הישראלית, פלאפון מתמקדת בעולם הספורט ואילו פרטנר מאמצת את תחום המוסיקה העולמית.
היסטורית, בעוד שפרטנר היתה החלוצה בתחום השרות המוסף של הודעות כתובות (SMS), שירות שנראה כיום בסיסי למדיי ותפס תאוצה מהירה מאוד בשוק, סלקום הנהיגה את שירותי ה-PREPAY באמצעות מכשירי הטוקמן, ופלאפון זיהתה מוקדם את עולם הצעירים עם המותג אסקייפ, נותר להמתין ולראות מי מבין השלוש תצליח לחדש בעתיד.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
רפאל בתוצאות שיא; יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה: חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים"
תוצאות טובות לרפאל ברבעון השלישי. רפאל שוברת מדי רבעון שיא, וזה לא צפוי להשתנות. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל, עליה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות עומד על 72.3 מיליארד שקל.
הרווח הנקי ברבעון עומד על סך של 311 מיליון שקל, לעומת 189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2024. היקף המכירות בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של השנה עומד על סך של 14,550 מיליון שקל עלייה של 17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההזמנות בתקופה הגיעו לסך של 23 מיליארד שקל עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה וצבר ההזמנות עומד על כ- 72.3 מיליארד שקל לעומת 60 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של 2025 עומד על 922 מיליון שקל , כלומר עלייה של כ- 67% לעומת הרווח בתקופה המקבילה בשנת 2024.
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, אמר על רקע הדוחות: ״רפאל ממשיכה לצמוח ומסכמת רבעון נוסף עם התוצאות הטובות בהיסטוריה, עם עלייה משמעותית במכירות, וביקושים גוברים למערכות שלה בארץ ובעולם. העולם כולו נחשף לעליונות הטכנולוגית שרפאל מביאה לשדה הקרב המודרני. ברבעון האחרון סיכמנו גם סדרת ניסויים מבצעית מוצלחת ביותר במערכת הלייזר "אור איתן" שהנה הראשונה מסוגה בעולם. התוצאות הביטחוניות והכלכליות המדהימות הם פרי עמלם של עובדי ועובדות רפאל, הפועלים במקצועיות ובנחישות כדי לשרת את מדינת ישראל ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשמי ובשם הדירקטוריון אני רוצה להודות לעובדות ולעובדים על כך שעשייתם הביטחונית והמבצעית באה לידי ביטוי גם בצמיחה עסקית וכלכלית חסרת תקדים".
מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "שנת 2025 מסתמנת כשנה המוצלחת ביותר בביצועיה של רפאל- גם בתרומת מערכות רפאל בשדה הקרב וגם בהיבטים העסקיים ובצמיחה. לצד הצמיחה העסקית המתמשכת המשכנו ברבעון האחרון ביתר שאת לתמוך את מערכת הביטחון בשלל מערכות ואמצעים מתקדמים, ואנו נערכים למסירה סופית של מערכת הלייזר בסוף חודש דצמבר. השבוע חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים. רפאל ממשיכה במגמת ההתרחבות ומאז תחילת השנה קלטנו כ- 1100 עובדים חדשים באתרים השונים ברחבי המדינה. אני מבקש להודות ולהביע הערכה עמוקה לעובדות ועובדי רפאל, מקצוענותם, התגייסותם ומסירותם אפשרו לרפאל לספק למערכת הבטחון יתרון איכותי ולאפשר צמיחה משמעותית גם בשעת מלחמה. אני מבקש להודות גם לכל החברות הבנות בקבוצת רפאל, בארץ ובעולם, על שגשוג וצמיחה יוצאי דופן".
- חברת רפאל וריית'און האמריקאית חנכו מפעל לייצור מיירטים בארקנסו
- רפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלות ותשובות על רפאל
מה תחום עיסוקה העיקרי של רפאל?
רפאל היא חברה ממשלתית ישראלית לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות. היא עוסקת בין היתר בפיתוח וייצור של מערכות הגנה אווירית, טילים, מערכות לוחמה אלקטרונית, פתרונות סייבר ואמצעים אלקטרו-אופטיים לצרכים ביטחוניים.
כמה עובדים מועסקים ברפאל?
