עליה של 11% ביבוא חלפים לרכב בשנת 2004

הסתכם בכ-177 מיליון דולר, זאת בהשוואה לכ-160 מיליון דולר בשנת 2003. לדברי כלכלני ביזנס דאטה ישראל, כי עליה זו ממשיכה מגמה של גידול בשנים האחרונות
דרור איטח |

ממחקר שערכה קבוצת ביזנס דאטה ישראל על אביזרי רכב ומוסכים בישראל עולה, כי בשנת 2004 נרשם גידול מרשים בהיקף יבוא החלפים לישראל. ב-2004 גדל ערך היבוא של חלפים לישראל בשיעור ניכר של כ-11% והסתכם בכ-177 מיליון דולר, זאת בהשוואה לכ-160 מיליון דולר בשנת 2003. כלכלני ביזנס דאטה ישראל מציינים, כי עליה זו ממשיכה מגמה של גידול בשנים האחרונות.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שגם מספר המועסקים בענף נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. בשנת 2004 גדל מספר המועסקים בענף בשיעור מתון של כ-3% בלבד. בשנת 2004 עמד מספר המועסקים בענף על כ-325 אלף, זאת בהשוואה לכ-316 אלף מועסקים בשנת 2003.

כלכלני ביזנס דאטה ישראל בדקו ומצאו, כי החלפים בשוק המקומי מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: המקוריים- בעלי תווית החברה היצרנית, מקוריים תואמים- שברוב המקרים זהים למקוריים, אך בעלי תווית יצרן החלף, ולא יצרן הרכב וחלפים חלופיים - שאינם זהים למקוריים אך בד"כ מתאימים לרכב באופן מספק ועומדים בדרישות התקן.

על פי הערכה, החלפים המקוריים והתואמים אוחזים בנתח של כ- 70%-60% מכלל החלפים הנמכרים בישראל. ייתרת החלפים הנמכרים בשוק המקומי הם חלופיים. עוד מוסיפים כלכלני ביזנס דאטה ישראל כי מחירם של החלפים המקוריים התואמים זול בשיעור ממוצע של עד 20%, בהשוואה למחירם של החלפים המקוריים.

עוד עולה מהמחקר, כי כ-70%-60% ממכירות חלקי החילוף לרכב של הסיטונאים בענף, הנן מכירות למוסכים. ייתרת המכירות הן לחברות הביטוח, לחברות השכרת הרכב ולחנויות החלפים.

רוב החלפים הנמכרים למוסכים משמשים לתיקונים בעקבות תאונות. כלכלני ביזנס דאטה ישראל מעריכים כי כ- 70%-65% מהחלפים הנמכרים למוסכים משמשים לטיפול לאחר תאונה, בעוד תיקוני רכב בעקבות קלקולים שונים אוחזים בנתח של כ- 30%-25% בלבד. בביזנס דאטה ישראל מוסיפים, כי השימוש בחלפים לטיפולים שוטפים הוא מוגבל והיקפו הכמותי זניח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה