מרכז לוגיסטי של ריט 1
צילום: יח"צ
ראיון

אלמור: "אנחנו מכוונים לפרויקטים של מאות מיליונים"

החברה חתמה על הסכם קבלנות עם שפיר הנדסה עבור פרויקט "מכרז הספקה אחוד" של צה"ל בתמורה ל-130 מיליון שקל; גיא גרשון משנה למנכ"ל אלמור לביזפורטל: "יהיו פרויקטים נוספים"
סתיו קורן | (1)

אלמור חשמל -0.36% , העוסקת בהקמת פרויקטים ואחזקת מתקני חשמל ואנרגיה, חתמה על הסכם קבלנות עם שפיר הנדסה -1.11%  עבור פרויקט "מכרז הספקה אחוד" של צה"ל. מדובר בפרויקט להקמה של מרכזים לוגיסטיים בשלושה בסיסי צה"ל (מרכז, צפון ודרום), שבו משמשת שפיר הנדסה אזרחית וימית כקבלן ההקמה.

בתמורה לעבודות, תהיה זכאית אלמור לתמורה בסך של כ-130 מיליון שקל. התמורה תשולם בהתאם לקצב התקדמות העבודות, על בסיס חודשי. משך העבודות הינו עד כ-36 חודשים ממועד החתימה על ההסכם.

בהתאם להסכם, אלמור תשמש קבלן משנה לביצוע עבודות החשמל ולביצוע עבודות ההקמה של מערכות אנרגיה ומערכות סולאריות. עבודות החשמל כוללות, בין היתר, תכנון המפורט של מערכות החשמל, הקמת לוחות מתח גבוה, מערכות גנרטורים, מערכות שנאים, מערכות תאורה ועוד.

עבודות האנרגיה המתחדשת כוללות, בין היתר, תכנון מפורט והתקנת מערכות סולאריות פוטו וולטאיות (PV). החברה תבצע את מרבית עבודות החשמל ועבודות האנרגיה המתחדשת בתנאי "גב אל גב" לתנאי שפיר קבלן ההקמה.

גיא גרשון משנה למנכ"ל אלמור בשיחה לביזפורטל: "משרד הביטחון בחבר בשפיר ובאוריין כזכייניות של הקמת  מרכזים לוגיסטיים גדולים,  בצפון במרכז ובדרום עבור הצבא. מדובר במחסני ענק מתקדמים, בדומה למחסנים של אמזון - הכל מנוהל בצורה חכמה ומרוכזת, מחסנים אוטומטיים וכו', ואנחנו מצפים להיכנס לפרויקטים נוספים".

מה היתרונות שלכם על מתחרים כמו  אפקון החזקות -0.4%  ואלקטרה תשתיות?

"אפקון ואלקטרה הן חברות גדולות שמתמודדות על מכרזים, אנחנו חברה פרויקטליות ואנחנו גוף ניטרלי - אנחנו לא צבועים בצבע של יזם כזה או אחר, ולכן לעיתים חברות מעדיפות לקחת אותנו כקבלנים. יש לנו לקוחות בעולמות הייטק והדתא סנטר, משרד הביטחון, רכבת ישראל, חברות מעולם התקשורת והסלולר ועוד. אנחנו חברה שלקוחות אוהבים, לקוחות נשארים איתנו ל-20 שנה ויותר".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מה מנועי הצמיחה שלכם?

"יש מספר פרויקטים גדולים שאנחנו שואפים אליהם, כמו למשל פרויקטי תחבורה מאוד גדולים, גם של הרכבת כדוגמת המסילה המזרחית, הפרויקט של הרכבת הקלה של ירושלים ותל אביב – מדובר בפרויקטים בהיקפים של מיליארדרים. בדרך כלל החלק שלנו הוא עד 20%, כלומר זה יכול להגיע למאות מיליונים.יש גם כמה תחנות כוח שהולכות לקום בישראל, מתקני התפלה ועוד".

"מנוע צמיחה נוסף הוא תחום האנרגיה המתחדשת, השוק הזה צפוי לגדול בישראל בצורה מטורפת, ויעדי הממשלה מקדמים לשם. מנוע הצמיחה השלישי הוא תחום הדתא סנטר, אנחנו מקימים חברת שרתים מאוד גדולה בירושלים ועוד מספר חברות שרתים ליזמיות ישראליות ובינלאומית. היום אנחנו מקימים במקביל 5 חברות שרתים, וזה תחום שנמשיך להשתלב בו גם בעתיד".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חזי 31/12/2021 15:46
    הגב לתגובה זו
    קבוצה של נצלנים
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.