סאני תקשורת: ההכנסות צמחו ב-5.8% בשנת 2018

השינויים בשער החליפין הקטינו את הרווחיות הגולמית, השפעה שקוזזה באמצעות הכנסות מעסקאות גידור. הרווח הנקי זינק ב-56%
|
יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, צילום: אבי שאולי
חברת סאני תקשורת +0.4% סאני תקשורת 175.9 +0.4% סאני תקשורת בסיס:175.2 פתיחה:178 גבוה:178 נמוך:175.2 תמורה:140,436 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: סלולרית מקבוצת לפידות קפיטל +0.75% לפידות קפיטל 1,616 +0.75% לפידות קפיטל בסיס:1,604 פתיחה:1,604 גבוה:1,616 נמוך:1,590 תמורה:43,620 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (45.92%), הפועלת בתחום הטלפונים והאביזרים הסלולריים מתוצרת סמסונג דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה לשנת 2018 עם צמיחה של 5.8% בהכנסות. השינויים בשער החליפין הקטינו את הרווחיות הגולמית, השפעה שקוזזה באמצעות הכנסות מעסקאות גידור. הרווח הנקי זינק ב-56%. מניית החברה ירדה בכ-9% בשנה האחרונה והחברה נסחרת במכפיל 7 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות סאני תקשורת הסתכמו בכ-1.13 מיליארד שקל בשנת 2018, עלייה של כ-5.8% לעומת הכנסות של כ-1.07 מיליארד שקל אשתקד. הגידול בהכנסות מיוחס בעיקר לגידול במכירת המכשירים כתוצאה מהגדלת מגוון המכשירים המוצעים ללקוחות ומהשקת סדרות ה-9 Note וה-A.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-65.2 מיליון שקל, עלייה של כ-56% לעומת הרווח הנקי אשתקד אשר הסתכם בכ-41.7 מיליון שקל. 
ירידה ברווחיות הגולמית כנגד הכנסות מעסקאות גידור
הרווח הגולמי בשנת 2018 הסתכם בכ-146.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-12.9%. מדובר בירידה של כ-8.7% לעומת הרווח הגולמי אשתקד אשר הסתכם בכ-160.3 מיליון שקל, על שולי רווחיות גולמית של כ-15%. החברה מציינת כי הקיטון ברווח הגולמי נובע בעיקר משינויים בשער החליפין של הדולר ו"תמחור אטרקטיבי" שביצעה החברה לצורך הגדלת נתחי שוק.
ברמה התפעולית החברה הציגה שיפור יחסי, עם שולי הוצאות תפעול של כ-5.6% בשנת 2018, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-6.4% אשתקד. עם זאת, הירידה ברווחיות הגולמית כאמור, הובילה לירידה של כ-9.3% ברווח התפעולי אשר הסתכם בכ-83.3 מיליון שקל בשנת 2018, לעומת כ-91.9 מיליון שקל אשתקד.
הכנסות המימון סידרו את השורה התחתונה
הגורם המרכזי לעלייה ברווח הנקי, למרות שחיקת הרווחיות הגולמית כאמור, נעוץ בהפרש של כ-39 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו אשר הסתכמו בהכנסות של כ-1.5 מיליון שקל בשנת 2018, לעומת הוצאות של כ-37.6 מיליון שקל אשתקד. החברה מסבירה כי השינוי בהוצאות המימון נובע בעיקר כתוצאה מרווחים מעסקאות אקדמה שמבצעת החברה לניהול וצמצום השפעות השינויים בשער החליפין של הדולר על תוצאות הפעילות ובנוסף, מקיטון בהוצאות המימון התפעולי בסך של כ-2.7 מיליון שקל.
משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת סלולרית: "אנו חותמים את שנת 2018 עם גידול נאה ועקבי בהכנסות ורווח נקי שהסתכם לשיא של 65 מיליון שקל. במהלך השנה השקנו מגוון רחב של מכשירים הפונים לכלל פלחי השוק והגדלנו את בסיס הלקוחות שלנו באמצעות התרחבות למגזרים חדשים, מהלכים אשר תרמו לגידול בהכנסות. בנוסף, צמצמנו הוצאות, זכינו בפעם הרביעית ברציפות במכרז החשב הכללי לאספקת מכשירי סלולר עבור משרדי ממשלה, והוספנו מוצרים חדשים לפורטפוליו המוצרים המוצעים ללקוחותינו. הקשר עם סמסונג ממשיך להיות איתן ויציב ואנו מצפים כי קשר זה ימשיך להתחזק גם בעתיד בהתרחבות לתחומים נוספים. השקת סדרת מכשירי ה-Galaxy 10 והביקושים הגבוהים במכירות המוקדמות מוכיחים כי הצרכן הישראלי יודע להעריך מוצר איכותי וכן את סאני כמותג המוביל בשיווק סלולר בישראל."
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות