פינוי בינוי בקריית אונו: מצלאוי תקים 366 יח"ד ב-5 מגדלים
קריית אונו ממשיכה להוביל בתחום ההתחדשות העירונית - היום הודיעה חברת מצלאוי כי הוועדה המחוזית אישרה פרויקט פינוי בינוי נוסף בעיר בשכונת אונו ב'.
הפרויקט ממוקם בסמוך לקניון בעיר, בין הרחובות הרוגי מלכות בבל, לוי אשכול ורחוב הכלנית. במסגרת הפרויקט יפונו 92 דיירים מ- 5 בניינים ישנים שניבנו בשנות ה- 60, במקומם ייבנו 5 מגדלים בני 13-16 קומות, וסך הכול יבנו 366 יח"ד חדשות. הפרויקט משלב בנוסף להריסה ולפינוי, גם שיפוץ של אחד המבנים וחיזוקו מפני רעידות אדמה, במסגרתו תתווסף גם קומת מגורים לאחד המבנים הצמודים לקניון, לאחר שהוא יחוזק במסגרת תמ"א 38. בפרויקט ישווקו דירות 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים שיווק הדירות צפוי להתחיל בעוד כחודשיים.
לדברי שוקי דוידוביץ' מנכ"ל חברת מצלאוי, "אנו רואים בעיר קריית אונו יישוב אסטרטגי להתחדשות עירונית הן בשל הביקושים הגדולים לדירות, והן בשל נכונות גורמי העירייה לסייע בקידום פרויקטים במקומות שהיא מאמינה בנחיצותם. קריית אונו מובילה כיום בביצוע פינוי בינוי מבין כל הערים בארץ בשל העובדה שקברניטי העיר מאמינים ששיטת פינוי בינוי הינה הדרך לחידוש פני הערים ומיגון מפני רעידות אדמה וממ"דים לתושבים הגרים בבניינים ישנים שניבנו בשנות ה-60."
- 8.שלומי 14/04/2013 21:07הגב לתגובה זוהמדינה מחלקת מתנות לעשירי מרכז הארץ . אלה שבוכים עם 20 אלף שלא משיגים דירה . רובם לא עושים צבא או צבא של כאילו . רעידת אדמה רצינית בשבר הסורי אפריקני והבניינים יקרסו אחד אחר השני על תושביהם !!1 . צביעות + שחיתות
- 7.לימבו 14/04/2013 20:55הגב לתגובה זומכמיסים משפחות למגדלים סטרילים. הוראות ואיסורים מכאן ועד עפולה, ובלי להזיז את האוטו לא מתפקדים. ילדים יש לגדל בבתים נמוכים עם הוואי של שכנים, שיוכלו לרדת לחצר קטנה קרובה, ולא פארק ענק רחוק שגם, מקום שם המכולת נמצא בפינת הרחוב, והירקן בפינה השניה, ולבתצפר הולכים רגל, לא שיש ולא קרמיקה - זה בשביל בתי מלון, עם שליכט ושפריץ.
- 6.תושב קרית אונו 14/04/2013 20:51הגב לתגובה זובמסווה של חיזוק מבנים הגנה מפני רעידות אדמה ( שאם יפגע במרכז רוב המדינה תהייה חרבה) נעשה פנוי בנוי בכול השמות הנרדפים שלו . המדינה לא מקבלת את המגיע לה . קבלנים ,עיריות וכמה אזרחים עושים קופה ץ רוב העיר מועמסת על התשתיות הישנות . עריית קריית אונו נלחמה שלא תהייה תנועה בלוי אשכול . מנעה גישה מתושבי פ"ת . לא אפשרה לפתוח את כביש מכבית ,אבל בונה בלי הכרה . גני תקווה הצטרפה לחגיגה וכבר כיום לוי אשכול פקוק בשעות העומס
- 5.לדאוג שבכל בניין יהיה מקור הכנסה שממנו יתוחזק הבניין (ל"ת)שלא תהיה עוד מחאה 14/04/2013 18:30הגב לתגובה זו
- 4.אשר 14/04/2013 15:36הגב לתגובה זומה קורה עם יוספטל בת ים מול הקניון הנרי אזולאי תידחוף קדימה את הפרויקט יש אולי יחידים שלא חתמו אבל לפי החוק אנו נתבע אותם עלה והצלח מצלאווי חג עצמאות שמח
- 3.תומר 14/04/2013 15:12הגב לתגובה זוראש העיר חונק אותה בגלל בצע כסף
- אייל 15/04/2013 06:00הגב לתגובה זוראש העיר רק בונה בנינים בלי תשתיות של כבישים, מרכזים מסחריים, תרבות ותעסוקה
- 2.לשוקי 14/04/2013 15:08הגב לתגובה זומה עם הפרוייקט בסירקין גבעתיים??
- 1.אנונימי 14/04/2013 14:36הגב לתגובה זומי שיקנה דירה בפרויקט הזה יסבול מצפיפות מטורפת יחד עם הבניינים בשאול המלך עוד 10 שנים יהפוך המקום לסלאמס לא היה גטו כזה בישראל עד היום
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
