i4drive
צילום: depositphotos

24 שעות אחרונות להשקעה: הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מהפכנית לניטור התנהגות הנהג

חברה ישראלית פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת בעיקר למנהלי ציי רכבים וחברות הביטוח, הלומדת את הנהג ואת הסביבה ומשקללת מאות נתונים אשר מגיעים מהחיישנים השונים, מה שלבסוף מביא לבניית פרופיל נהג מפורט ומדויק - נכס שיוכל לשמש את יצרני הרכבים האוטונומיים בעתיד. כעת החברה מגייסת משקיעים דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ופותחת הזדמנות להשקעה בשוק האוטוטק המטאורי.

תאונות דרכים עולות הרבה כסף לחברות הביטוח ולחברות שמנהלות ציי רכב כמו אוטובוסים ומשאיות. זו בדיוק הסיבה שחברת i4drive  פיתחה תוכנה מוגנת פטנט שמנטרת את התנהגות הנהג ואירועי בטיחות במטרה למנוע תאונות אפשריות ולהפחית עלויות תפעול.

החברה, שכבר קיבלה הכרה בינלאומית מחברות ענק בעולם, כוללת בתוכה בכירים בתחום האוטו-טק שבחרו להיות חלק ממנה, כולל דודי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר. אל הוועדה המייעצת של החברה הצטרף אהרון די קסטרו, הבכיר מגוגל לשעבר ודירקטור ב-Waze ולאחרונה גיא גיאור, היזם ומוביל הדעה בתחום הרכב, הצטרף כמשקיע בחברה.

הפתרונות הקיימים היום, מבוססים ברובם על ניתוח סטטיסטי ו"סנסורים יבשים" שאינם מסוגלים להבין את התנאים וההקשר הספציפי של כל אירוע בטיחות ומנתחים 2-3 פרמטרים בלבד. i4drive באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יודעת לנטר ולנתח 30 פרמטרים שונים. התוכנה משתלבת באופן מלא במגוון רחב של מערכות חומרה, סנסורים, פלטפורמות ומערכות הפעלה, ומספקת יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית המשפרות באופן דרמטי את הדרך בה בני אדם נוהגים ואת האופן שבו מכונות מאומנות לנהוג.

לפרטים והשקעה ב-i4drive >

עונים על דרישות השוק בהווה ובעתיד

הטכנולוגיה מסייעת למנהלי ציי רכב, חברות הביטוח ויצרניות הרכב להפחית תאונות דרכים, לנטר התנהגות נהג ולפקח על תנאי הדרך. i4drive מספקת ביצועים מתקדמים ביותר תוך שימוש במאפייני חומרה מינימליים - דבר המקנה לה יתרון משמעותי. הדאטה שצוברת החברה על ההתנהגות האנושית בנהיגה תהווה גם נכס קריטי ליישומי רכב אוטונומי בעתיד.

החברה מוכרת ע"י הרשות לחדשנות וקיבלה מענקים על כך, זכתה בשישה פרסי חדשנות והכרה מגופים בינלאומיים כשחקן טכנולוגי חשוב בשוק האוטוטק הישראלי וכאחת מחברות הסטארטאפ המובילות בעולם בתחום ה Deep Learning לרכבים אוטונומיים ובעלת שת"פים אסטרטגיים עם חברות ענק. כעת, החברה נמצאת לקראת סיום פיתוח גרסה 2.0 של המוצר והרחבת הפעילות בצפון אמריקה ואירופה כאשר המטרה לצאת להנפקה בורסאית תוך זמן קצר.

לפרטים והשקעה ב-i4drive >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוסמטוס

הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס: סטארט-אפ ישראלי מפתח מונית מעופפת חדשנית

שוק המוניות המעופפות הוא אחד השווקים הצומחים ביותר כיום, כשבשנתיים האחרונות הזרימו משקיעים סכום שיא של 4.3 מיליארד דולר לסטארט-אפים בתחום, אותו ישראל מובילה עם 61% נתח שוק. סטארט-אפ ישראלי מוביל פריצת דרך בתחום עם פיתוח חדשני במשקל וטווח הטיסה וכעת יוצא לגיוס ציבורי דרך פיפלביז ופותח בפניכם הזדמנות להשקיע באחד התחומים החמים בתחבורה העולמית.

נושאים בכתבה פיפלביז

סטארט-אפ בשם Pentaxi פיתח כלי טיס אוטונומי וחשמלי המיועד להיות מונית אווירית ומתכנן לשנות את הדרך שבה אנשים מתניידים בתוך ואל הערים הגדולות בעולם ולשפר את איכות חייהם של מיליארדי אנשים ברחבי העולםכלי הטיס שפיתחה החברה, עליו הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישוםממריא ונוחת אנכית ועובר לטיסה אופקית והטכנולוגיה הזו בין השאר מאפשרת לו משקל הטסה וטווח טיסה גדולים יותר, כשבפיתוח הכלי יושמו פתרונות הנדסיים שונים וטכנולוגיות מתקדמות. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ > פוטנציאל שוק של 190 מיליארד דולר פקקי הענק הם בעיה גלובלית בערים הגדולות וקצב עליית כלי רכב חדשים על הכביש גוברת על בניית תשתיות כבישים. התחבורה העירונית צפופה, מזהמת, בזבזנית ויש לה מחיר כלכלי כבד. הסטארט-אפ פונה לשוק התחבורה האווירית שמוערך בשווי ב-45 מיליארד דולר ב-2022 ו-190 מיליארד דולר ב-2027, כשמנהל התעופה האמריקאי (FAA) כבר פועל ומקדם פתרונות רגולטוריים בתחום. הנפקות כבר בשלב האב-טיפוס רוב חברות הסטארט-אפ שהנפיקו בתחום אינן אוחזות עדיין באבטיפוס מעופף המסוגל להוביל נוסעים. ההתרגשות סביב המגזר החדש דומה להתלהבות ששררה בהקמת יצרניות של מכוניות חשמליות, כך שהתחום נמצא במצב לוהט בו אפשר להנפיק כמעט כל דבר עבור מיליארדים, כמו למשל חברת ג'ובי אביאיישן, שהונפקה בניו יורק דרך ספאק. המייסדים: מחלוצי פיתוח הכלים האוטונומיים בין צוות המייסדים, המורכב מחלוצי הפיתוח בתחום, נמצא יאיר דובסטר, שכיהן כ-7 שנים כמנהל חטיבת המל"טים ובהובלתו נמכרו פיתוחים בהיקפים של מיליארדי דולרים בכל רחבי העולם. עיצוב כלי הטיס הפוקד בידי פרופ' אלכס פדואה, מעצב כלי רכב ידוע שתכנן בין השאר את החללית "בראשית". למייסדים קשרים עסקיים ענפים ברחבי העולם מתוקף התפקידים הבכירים שמילאו בתעשייה במשך עשרות שנים - קשרים עסקיים אלו כבר עומדים לרשות החברה בפיתוח עסקי וכניסה לשווקים הגלובליים. הניסיון, הידע והטכנולוגיות הביאו לכך שבתכנון של Pentaxi נלקחו בחשבון מספר רב של פרמטרים ונמצאו מספר פתרונות, עליהם הוגשו מספר פטנטים הנדסיים לרישום, המאפשרים רמת ביצועים טובה יותר משל המתחרים וכתוצאה מכך מאפשרים טווח טיסה ומשקל הרמה גדולים משמעותית משל כל המתחרים בצד יתרונות כמו נוחות הנסיעה והשימוש, הפחתת רעש ובטיחות הטיסה. עם הגשת מספר הפטנטים לרישום, Pentaxi כבר נמצאים במגעים מתקדמים עם משקיעים גדולים מיפן, גרמניה ושוויץ, מתכננים לבצע חבירה לאחת מיצרניות הענק או למפעילי תחבורה בעוד כשנתיים-שלוש ולפרוץ לשוק הגלובאלי, כשפניהם לאקזיט או הנפקה. לפרטים והשקעה ב-Pentaxi החל מ-2,500 ₪ >