24 שעות אחרונות להשקעה: הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מהפכנית לניטור התנהגות הנהג
חברה ישראלית פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת בעיקר למנהלי ציי רכבים וחברות הביטוח, הלומדת את הנהג ואת הסביבה ומשקללת מאות נתונים אשר מגיעים מהחיישנים השונים, מה שלבסוף מביא לבניית פרופיל נהג מפורט ומדויק - נכס שיוכל לשמש את יצרני הרכבים האוטונומיים בעתיד. כעת החברה מגייסת משקיעים דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ופותחת הזדמנות להשקעה בשוק האוטוטק המטאורי.
תאונות דרכים עולות הרבה כסף לחברות הביטוח ולחברות שמנהלות ציי רכב כמו אוטובוסים ומשאיות. זו בדיוק הסיבה שחברת i4drive פיתחה תוכנה מוגנת פטנט שמנטרת את התנהגות הנהג ואירועי בטיחות במטרה למנוע תאונות אפשריות ולהפחית עלויות תפעול.
החברה, שכבר קיבלה הכרה בינלאומית מחברות ענק בעולם, כוללת בתוכה בכירים בתחום האוטו-טק שבחרו להיות חלק ממנה, כולל דודי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר. אל הוועדה המייעצת של החברה הצטרף אהרון די קסטרו, הבכיר מגוגל לשעבר ודירקטור ב-Waze ולאחרונה גיא גיאור, היזם ומוביל הדעה בתחום הרכב, הצטרף כמשקיע בחברה.
הפתרונות הקיימים היום, מבוססים ברובם על ניתוח סטטיסטי ו"סנסורים יבשים" שאינם מסוגלים להבין את התנאים וההקשר הספציפי של כל אירוע בטיחות ומנתחים 2-3 פרמטרים בלבד. i4drive באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יודעת לנטר ולנתח 30 פרמטרים שונים. התוכנה משתלבת באופן מלא במגוון רחב של מערכות חומרה, סנסורים, פלטפורמות ומערכות הפעלה, ומספקת יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית המשפרות באופן דרמטי את הדרך בה בני אדם נוהגים ואת האופן שבו מכונות מאומנות לנהוג.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עונים על דרישות השוק בהווה ובעתיד
הטכנולוגיה מסייעת למנהלי ציי רכב, חברות הביטוח ויצרניות הרכב להפחית תאונות דרכים, לנטר התנהגות נהג ולפקח על תנאי הדרך. i4drive מספקת ביצועים מתקדמים ביותר תוך שימוש במאפייני חומרה מינימליים - דבר המקנה לה יתרון משמעותי. הדאטה שצוברת החברה על ההתנהגות האנושית בנהיגה תהווה גם נכס קריטי ליישומי רכב אוטונומי בעתיד.
החברה מוכרת ע"י הרשות לחדשנות וקיבלה מענקים על כך, זכתה בשישה פרסי חדשנות והכרה מגופים בינלאומיים כשחקן טכנולוגי חשוב בשוק האוטוטק הישראלי וכאחת מחברות הסטארטאפ המובילות בעולם בתחום ה Deep Learning לרכבים אוטונומיים ובעלת שת"פים אסטרטגיים עם חברות ענק. כעת, החברה נמצאת לקראת סיום פיתוח גרסה 2.0 של המוצר והרחבת הפעילות בצפון אמריקה ואירופה כאשר המטרה לצאת להנפקה בורסאית תוך זמן קצר.
- השקעה באנרגיה מתחדשת - שמוליק ינאי מסביר למה Solar Drone אטרקטיבית להשקעה?
- חברות תוכנה וטיפול רפואי מרחוק בוחרות ב-Well-Beat כדי לשפר את האינטראקציות עם למעלה מ-500,000 מטופלים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- סטראט-אפ ישראלי מאתגר מונופול איראני בן אלף שנים
ללכת אחרי היזם – אחרי 3 אקזיטים, ד"ר זלוטקין מציע לכם להיכנס לסטרטאפ שלו
השקעה מוצלחת בסטרטאפים תלויה כמובן ברעיון, תלויה בשוק, תלויה בשורה ארוכה של גורמים, אבל אחד מהגורמים העיקריים הוא היזמים ומנהלי החברה. ליזמים מנוסים כאלו שכבר עשו את זה בעבר יש סיכויים גבוהים יותר להצליח. הם מכירים את השוק, הם יודעים איך וממי לגייס, הם אטרקטיביים בעיני הקרנות הון סיכון וגופי ההשקעה והם גם עם קשרים לעולמות הטכנולוגיה ולגופים הגדולים שעשויים לקנות את המוצרים העתידיים ואפילו לרכוש את החברה.
לכן, משקיעים מתוחכמים מחפשים "שמות מוכרים" מבין היזמים ומנהלי הפירמות, זה מגדיל את סיכויי ההצלחה. הסטארטאפ שנציג היום הוא יוזמה של היזם הסדרתי ד"ר גלעד זלוטקין בעל רקורד של 3 אקזיטים מנהל תחום הענן ברדוור לשעבר ובכיר בסיסקו ישראל. לצידו צוות ניהולי עתיר ידע וניסיון מקצועי, יזמי ועסקי. אז במקרה של OVO Automotive – יש את האנשים המתאימים וזה הרבה מאוד, ומה עם הרעיון והכיוון של החברה?
מוצר ייחודי בשוק גדול
OVO Automotive שפועלת בשוק הרכבים המקושרים שהוערך אשתקד בהיקף של 59.7 מיליארד דולר ונמצא בצפי צמיחה של יותר מ-18% בשנה (2021-2028), היא החברה הראשונה שמאפשרת הרצת אפליקציות בענן ושידורם (streaming) למסך הרכב. זו בשורה לתחום ובמיוחד לייצרני ויבואני הרכבים שכן מדובר על פלטפורמת ענן (SaaS) שמאפשרת למכור לצרכן שירותי ערך מוסף.
החברה נמצאת כעת בתהליך של גיוס SAFE דרך פלטפורמת ההמונים של פיפלביז. מדובר בגיוס שמאפשר למשקיעים להיכנס כבעלי מניות בחברה ולהנות מהנחה משמעותית על מחיר המניה הצפוי בגיוס העוקב. הגיוס פתוח רק ל-35 ניצעים.
החברה הגישה בקשות לרישום פטנטים על הגישה החדשנית של שימוש בטכנולוגיה ברכבים ולהערכת הנהלתה היא נמצאת ביתרון של חלוציות טכנולוגית שיוצרת פער של כמה שנים על פני מתחרים שעתידים להופיע. לחברה ארבעה שיתופי פעולה אסטרטגיים לתהליך פיתוח פתרונות הענן שלה לרכבים מקושרים. בין שיתופי הפעולה גם לקוחות פוטנציאליים.
בין המשקיעים בחברה - קרן Regah Ventures השקיעה בחברה יחד עם עוד משקיעים פרטיים (ביניהם נמצאים מנכ"ל סקייפ לשעבר ושותף בבנצ׳מרק קפיטל, קרן ההון סיכון מעמק הסיליקון).
גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE
אז יזם סדרתי, ניהול של צוות מנוסה, רעיון מוביל, משקיעים בעלי שם ושותפות מהתעשייה. וזה לא הכל. החברה נמצאת במקום ובזמן שצריכים אותה - הפתרון של OVO עתיד ליצור הכנסות ורווחים ללקוחות בתעשיית הרכב אשר סופגים ירידה משמעותית ברווחיות בשנים האחרונות. הגופים הענקיים האלו נמצאים בהשקעות עתק בדור העתיד של הרכבים כשלצד התחרות , הרווחיות שלהם נשחקת. הם משוועים להכנסות והפתרון של OVO יכול להיות חלק מסל המוצרים הרחב שלהם.
הפתרון של OVO הוא פתרון כולל לגישה ישירה, בטוחה ובטיחותית אל מסך הרכב, ללא תלות ביצרני הרכב, אפל, גוגל או הנהגים. כיום ישנם שלושה פתרונות לצורך של חברות המנהלות ציי רכב בקשר עם הנהגים ברכב, בין אם הם עובדים או לקוחות: הרצת האפליקציה במערכת האינפוטיינמט המקורית ברכב - דורש שיתוף פעולה של יצרן הרכב (משיקולי אבטחה ובטיחות). התקנת מערכת מולטימדיה אפטר מרקט חלופית או נוספת. וגם – שיקוף של אפליקציה מהטלפון הנייד של הנהג אל מסך הרכב בעזרת CarPlay של אפל או Android-Auto של גוגל. אפשרות זו יוצרת תלות בשיתוף פעולה והסכמה של אפל וגוגל לתמיכה בשיקוף האפליקציה ובנכונות הנהג להתקין את האפליקציה על הטלפון שלו ולחבר את הטלפון שלו לרכב.
שלושת הפתרונות הללו מסובכים ויקרים מאוד לתחזוקה וניהול או מחייבים שימוש בטלפון הנייד של הנהג באופן לא בטוח או לא חוקי. OVO מפתחת בשיתוף פעולה עם שחקנים משמעותיים בתעשיית הרכב את הפתרון לגישה אל מסך הרכב המקושר באמצעות שירות SaaS. השירות משדר אפליקציות מפלטפורמת ענן (streaming) ישירות אל מסך הרכב. הפתרון של OVO מבטל את כל החסמים הקיימים בפתרונות האחרים.
גיוס נפתח למשקיעים, והחברה מגייסת כעת בפלטפורמת פיפלביז בגיוס SAFE