i4drive
צילום: depositphotos

24 שעות אחרונות להשקעה: הסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה מהפכנית לניטור התנהגות הנהג

חברה ישראלית פיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת בעיקר למנהלי ציי רכבים וחברות הביטוח, הלומדת את הנהג ואת הסביבה ומשקללת מאות נתונים אשר מגיעים מהחיישנים השונים, מה שלבסוף מביא לבניית פרופיל נהג מפורט ומדויק - נכס שיוכל לשמש את יצרני הרכבים האוטונומיים בעתיד. כעת החברה מגייסת משקיעים דרך פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז ופותחת הזדמנות להשקעה בשוק האוטוטק המטאורי.

תאונות דרכים עולות הרבה כסף לחברות הביטוח ולחברות שמנהלות ציי רכב כמו אוטובוסים ומשאיות. זו בדיוק הסיבה שחברת i4drive  פיתחה תוכנה מוגנת פטנט שמנטרת את התנהגות הנהג ואירועי בטיחות במטרה למנוע תאונות אפשריות ולהפחית עלויות תפעול.

החברה, שכבר קיבלה הכרה בינלאומית מחברות ענק בעולם, כוללת בתוכה בכירים בתחום האוטו-טק שבחרו להיות חלק ממנה, כולל דודי כהן, מפכ"ל המשטרה לשעבר. אל הוועדה המייעצת של החברה הצטרף אהרון די קסטרו, הבכיר מגוגל לשעבר ודירקטור ב-Waze ולאחרונה גיא גיאור, היזם ומוביל הדעה בתחום הרכב, הצטרף כמשקיע בחברה.

הפתרונות הקיימים היום, מבוססים ברובם על ניתוח סטטיסטי ו"סנסורים יבשים" שאינם מסוגלים להבין את התנאים וההקשר הספציפי של כל אירוע בטיחות ומנתחים 2-3 פרמטרים בלבד. i4drive באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יודעת לנטר ולנתח 30 פרמטרים שונים. התוכנה משתלבת באופן מלא במגוון רחב של מערכות חומרה, סנסורים, פלטפורמות ומערכות הפעלה, ומספקת יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית המשפרות באופן דרמטי את הדרך בה בני אדם נוהגים ואת האופן שבו מכונות מאומנות לנהוג.

לפרטים והשקעה ב-i4drive >

עונים על דרישות השוק בהווה ובעתיד

הטכנולוגיה מסייעת למנהלי ציי רכב, חברות הביטוח ויצרניות הרכב להפחית תאונות דרכים, לנטר התנהגות נהג ולפקח על תנאי הדרך. i4drive מספקת ביצועים מתקדמים ביותר תוך שימוש במאפייני חומרה מינימליים - דבר המקנה לה יתרון משמעותי. הדאטה שצוברת החברה על ההתנהגות האנושית בנהיגה תהווה גם נכס קריטי ליישומי רכב אוטונומי בעתיד.

החברה מוכרת ע"י הרשות לחדשנות וקיבלה מענקים על כך, זכתה בשישה פרסי חדשנות והכרה מגופים בינלאומיים כשחקן טכנולוגי חשוב בשוק האוטוטק הישראלי וכאחת מחברות הסטארטאפ המובילות בעולם בתחום ה Deep Learning לרכבים אוטונומיים ובעלת שת"פים אסטרטגיים עם חברות ענק. כעת, החברה נמצאת לקראת סיום פיתוח גרסה 2.0 של המוצר והרחבת הפעילות בצפון אמריקה ואירופה כאשר המטרה לצאת להנפקה בורסאית תוך זמן קצר.

לפרטים והשקעה ב-i4drive >

קיראו עוד ב"פיפלביז"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רוני הלמן
צילום: ביזפורטל

המיזם הטכנולוגי-סביבתי של ד"ר רוני הלמן מגייס הון - האם כדאי להשתתף? הסיכויים והסיכונים

הלמן שעשה אקזיט עם פעילות הפנסיה, צרף את ינקי מרגלית אחד מאבות הסייבר המקומי (אלדין) ואת צבי מרום אחד מהיזמים הבולטים בארץ (באטמ) כדי להקים חברה עם חלומות שאפתניים; הוא מגייס לפי שווי נמוך מ-10 מיליון דולר - כל מה שצריך לדעת

השקעות המונים |
נושאים בכתבה פיפלביז

אחד הדברים החשובים ביותר בהשקעות הוא האנשים שעומדים בראש החברה שבה אתם משקיעים. זה הכי חשוב, בסופו של דבר - הכל זה אנשים. יש אנשים שבטוח מצוין, יצליחו היכשל ויש אחרים שבתחום קשה, יצליחו. יש ישרים ויש פחות ישרים. ד"ר רוני הלמן מודה בראיון איתו שלמרות שהוא גיבש וקידם את ארגון מחזיקי קידוחי הגז בארץ, השותפות שלו בינתיים לא הצליחה. יש לו מאגר שממש עכשיו לקראת קידוח הפקה, אולי אחרי עשור של המתנה, משהו יקרה. הוא אופטימי, אבל מודה שזה היה ארוך מאוד ולא לילד הזה הוא פילל. במקביל ואחרי מכירת הלמן אלדובי להפניקס (הגוף הראשון שניהל פנסיות, אחרי חברות הביטוח ופתח בעצם את השוק של קרנות ברירית מחדל לכולם), הלמן בנה בשנה האחרונה את החברה הבאה. זו לא ממש חברה טכנולוגית, למרות שהיא עוסקת בטכנולוגיה, זו לא ממש חברת ESG, למרות שהיא נשענת על פעולות ממשלתיות ורגולטוריות שישפרו את הסביבה. הרעיון הבסיסי, הוא להניע מדינות בעיקר בצפון אפריקה (איתם כבר יש מו"מ והתקדמות) ליוזמות ענקיות, לרבות להקים תעלות מהים התיכון לסהרה כדי להקים ימות בסהרה וכך ליצור גם מרכזי אוכלוסין עם מים, צמחיה, גידולים חקלאיים ועוד וגם להנמיך את הים התיכון.  זה נשמע חלום, אבל הלמן מסביר את המשנה שלו באופן מובנה, אפילו מתמטי (הוא ד"ר למתמטיקה) כשמהצד השני של המערך יש לו תמיכה גדולה של חברות טכנולוגיה ותשתית ישראליות ואירופאיות.  בפרויקטים האלו ישולבו חברות ישראליות, בעיקר חברות טכנולוגיה, לצד ענקיות רב לאומיות כשהמודל העסקי הוא הפקת הכנסות מהגידולים החקלאיים ובעיקר קבלת תעודות-נקודת זכות על ספיחת פחמן (הפחתת זיהום) שהן תעודות שוות כסף. לצידו של הלמן ינקי מרגלית אחד מאבות הסייבר המקומי (אלדין) וצבי מרום אחד מהיזמים הבולטים בארץ (בעל השליטה בבאטמ).  לפרטים והשקעה בהלמן-אלדובי טכנולוגיות>> הלמן רוצה לגייס לחברה - הלמן אלדובי טכנולוגיות סכום של 1-2 מיליון דולר לפי שווי של פחות מ-10 מיליון דולר. הגיוס יופנה לבניית צוות ראשוני ובעיקר לקבלת כל האישורים הנדרשים מהרשויות כדי לקבל את אותן תעודות שהפרויקט מפחית זהום ולהפוך אותן לכסף. איך עושים זאת? יש בורסות שמתעסקות וסוחרות בזה ויש חברות רבות שמזהמות שיקנו את התעודות האלו כדי לקזז את הקנסות שלהם. לשם העולם הולך - מי שמזהם משלם, מי שתורם לסביבה, מקבל בונוסים. הלמן מחפש דרך פלטפרומת הגיוסים של פיפלביז משקיעים שילכו עם החלום שלו - ניהול פרויקטים ישירות עם ממשלות ומדינות ערב בעידוד ממשלת ישראל במסגרת 'הסכמי אברהם' האו"ם וממשלת שוויץ שנתנה את ברכתה לפרויקטים. כל פרויקט, כל חברה יכולה להצליח ויכולה להיכשל, נראה לנו שכדאי לצפות בווידאו ולהבין את הסיכויים הגדולים וגם את הסיכונים. יכול להיות שתתרשמו שהסיכוי שווה את הסיכון. הלמן כבר גייס חלק משמעותי מהסכום כשבהמשך הוא רוצה לגייס בשלב ציבורי כדי להציג מול המדינות והרגולטורים שהוא עובד מולם שמדובר בחברה ציבורית.   סכום הגיוס נמוך ועולה השאלה - נו, תגייסו עכשיו ואז עוד שנה תגייסו שוב ונדולל. הלמן טוען בראיון שלא. תוך שנה החברה תגיע לנקודת איזון. איך זה ייתכן? הלמן הולך במקביל על כמה פרויקטים. סהרה זה פרויקט גדול, אבל יש פרויקטים קטנים יותר שאפשר לקדם אותם מהר מאוד.  ספיחת פחמן ובטחון תזונתי החברה קיבלה היתר מהרגולטור האמריקאי למכירת זכויות פחמן כאשר בכוונת החברה להגיע להיקפים חסרי תקדים של ספיחת פחמן כחול - דבר שישפיע על העולם כולו ויוכל לייצר הכנסות במיליארדי דולרים מידי שנה. פרויקט הדגל של החברה - 'סהרה', עתיד לספוח מהאטמוספירה יותר מ-70 מיליון טון פחמן בשנה, לייצר בטחון חלבוני למיליארד בני אדם, להפחית את קצב עליית מפלס פני הים ולהפיק לחברה הכנסות שנתיות מתמלוגים ומכירת זכויות פחמן לטווח ארוך. המיקוד: המזרח התיכון וצפון אפריקה החברה יצרה את הפתרון המתאים ביותר למדינות באזור במטרה להגדיל את כמות החיטה בלפחות מיליון טון בשנה לכל מדינה. כל הפתרונות הם על בסיס סטארט-אפים ישראלים ולרובם סיכמה החברה מימון של 70% מהאיחוד האירופאי. רג'ינה כץ מהנהלת החברה: "סביבה בריאה ובת קיימא ובניית ביטחון תזונתי וכללי במזרח התיכון ובצפון אפריקה היא בראש סדר העדיפויות של מנהיגים וארגונים רבים בעולם אשר משתפים איתנו פעולה״ הצטרפו לאנג'לים שכבר השקיעו: ד"ר צבי מרום (מי שכיהן כיו"ר איגוד ההייטק הישראלי ב-5 השנים האחרונות), ינקי מרגלית (יזם סדרתי והראשון בעולם שהנפיק חברה בנאסד"ק לפני גיל 30) ואחרים. החברה מגייסת באמצעות הסכם השקעה SAFE כך שלמצטרפים תינתן הנחה משמעותית בהמרה למניות בסבב העתידי. לפרטים והשקעה בהלמן-אלדובי טכנולוגיות>>