דו"ח התעסוקה של ארה"ב - מספר המשרות הפנויות גדל ל-9.61 מיליון
מספר המשרות בארה"ב גדל באופן בלתי צפוי בחודש אוגוסט על רקע העלייה בביקוש לעובדים במגזר השירותים המקצועיים והעסקיים. הנתון מצביע על שוק עבודה "הדוק" שעלול לאלץ את הפדרל ריזרב להעלות את הריבית בחודש הבא, למרות שבשוק סבורים כי קיים סיכוי כיום של 25.7% בלבד להעלאת ריבית ב-1 בנובמבר, אך הסתברות של כמעט 45% להעלאה בדצמבר.
מספר המשרות הפנויות, שמהווה מדד לביקוש לעבודה, עלה ב-690 אלף ל-9.610 מיליון באוגוסט. הנתון הגבוה ביותר מזה קצת יותר משנתיים. הנתונים שדווחו ביולי עודכנו מעלה וכעת מראים 8.92 מיליון משרות פנויות במקום 8.827 מיליון שדווחו קודם לכן. עסקים קטנים עם פחות מ-10 עובדים היוו את עיקר העלייה במספר המשרות הפנויות. גם בעסקים הבינוניים דיווחו על עלייה ניכרת אך התאגידים הגדולים הציגו עלייה צנועה בלבד.
שוק העבודה עדיין ממשיך לנוע בהתמדה לעבר סביבה בה הביקוש נמצא באיזון עם ההיצע. היו 1.51 משרות פנויות לכל מובטל באוגוסט, ירידה קלה לעומת 1.53 ביולי. הפד השאיר את הריבית כשהייתה בפגישתו האחרונה, אך אותת על עלייה אפשרית עד סוף השנה.
במגזר הפיננסים והביטוח מספר המשרות הפנויות גדל ב-96 אלף, בחינוך הממלכתי והמקומי הנתון עמד על 76 אלף. בתעשיית ייצור המוצרים לא בני קיימא מספר המשרות גדל ב-59 אלף ובממשלה הפדרלית נפתחו כ-31 אלף משרות. בתגובה לנתונים, המניות בוול סטריט נסחרות בירידות כשהדולר עולה מול סל המטבעות. מחירי האג"ח האמריקאי ירדו מה שדחף את התשואות לאג"ח 10 שנים ו-30 שנה לשיא של 16 שנים.
- טראמפ מאשר לאנבידיה למכור שבבי H200 לסין תמורת 25% מההכנסות
- רמאקו מצטרפת למירוץ האמריקאי להפחתת התלות בסין במתכות הנדירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תשומת הלב עוברת כעת לדוח התעסוקה של חודש ספטמבר, שצפוי להתפרסם ביום שישי. "נתוני השכר בשישי אמורים לעזור ולהבהיר האם שוק העבודה חזק כפי שמרמז דו"ח התעסוקה האחרון, היות ובשלב זה של הישורת האחרונה עבור הפד, דו"ח חזק מהצפוי יהיה הדבר האחרון שהפד ירצה לראות, שלא לדבר על השווקים", אמר קווינסי קרוסבי, אסטרטג עולמי ב-LPL Financial.
- 1.שגיב 03/10/2023 21:42הגב לתגובה זויהיו לכך השלכות קשות מאד על שוק האגח, הפד יביא בוודאות ל 2008 נוסף
- תענוג (ל"ת)משה 04/10/2023 06:02הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
