שוק העבודה באוגוסט: 315 אלף משרות נוספו למשק, שיעור האבטלה עלה ל-3.7%
הלשכה לסטטיסטיקה בארה"ב פרסמה את דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. 315 אלף משרות הצטרפו למשק האמריקאי כאשר ציפיות הכלכלנים עמדו על 300 אלף משרות. האבטלה עמדה על 3.7% לעומת צפי אנליסטים של 3.5% והצמיחה בשכר השעתי עמדה על 5.2% בעוד שאנליסטים צפו צמיחה של 5.3%. בחודש יולי, השוק הופתע מהנתונים כשנוספו 528 אלף משרות (הרבה מעבר לתחזית).
דוח מתחת לצפי, תוך כדי עליית שיעור האבטלה הוא משהו שהשוק אוהב, הפדרל ריזרב הודיע כמה וכמה פעמים כי הוא רוצה לראות את שיעור האבטלה עולה ואת שוק התעסוקה נחלש. זה עוזר ללחצי האינפלציה. פחות ״תחרות״ בעבור כל משרה, ומכאן משכורות נמוכות יותר מה שבסופו של דבר עוזר לאינפלציה ולצרכן האמריקאי לבזבז פחות
כלומר, דוח תעסוקה חלש יחזק את ההערכות שהכיוון הוא עלייה איטית בריבית ושהמעבר לירידה בריבית נמצא מעבר לסיבוב (יש כאלו שסבורים שזה עניין של 4-5 חודשים). ואם כך – שוק המניות צפוי להיות חיובי.
דוח התעסוקה בחודש יולי הראה כאמור תוספת של 528 אלף משרות – כפול מהצפוי. על רקע זה, הגיב אז שוק המניות בירידות, ובהמשך פאואל העלה את הריבית בשיעור חד (לצד פרמטרים אחרים שגרמו לו להחלטה זו).
- לקראת דוח התעסוקה - הסימנים מצביעים על שוק עבודה רך
- דו"ח התעסוקה האמריקאי מפתיע לטובה - למרות החששות מהמדיניות של טראמפ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.נגיד טיפש 02/09/2022 17:50הגב לתגובה זוהוא רוצה לראות אנשים רעבים ולא עובדים, זאת כלכלה טובה? העולם השתגע...
- 6.לא מבין למה נאחזים באנליסטים הם סתם לא יודעים כלום (ל"ת)אולג 02/09/2022 16:56הגב לתגובה זו
- 5.אלבענה 02/09/2022 16:14הגב לתגובה זוגם דאקס לקחתי ב 750 אלף כולל
- 4.מיכאל 02/09/2022 16:12הגב לתגובה זולונג דאקס .לונג סנופי לונג נסאדק שורט צים מניות יטוסו דאקס מעל - אחוז.אך פעם לא טעיתי וגרםתי 450 א דולר
- 3.מיכאל 02/09/2022 16:06הגב לתגובה זולונג דאקס .לונג סנופי לונג נסאדק שורט צים מניות יטוסו דאקס מעל - אחוז.אך פעם לא טעיתי וגרםתי 450 א דולר
- קודם תלמד לכתוב. (ל"ת)רון כהן 02/09/2022 16:16הגב לתגובה זו
- 2.אני 02/09/2022 16:04הגב לתגובה זוהכל הפוך. מה יהיה?
- פדונומיקס (ל"ת)8 02/09/2022 17:11הגב לתגובה זו
- 1.איגור 02/09/2022 16:02הגב לתגובה זומי אמר שריבית תרד היא בכייף יכולה להישאר סביב 5% דור שלם חונך שריבית חייבת לרדת לאפס
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
