אפל אייפון פלאפון
צילום: Getty images Israel

דיווח: אפל צפויה להשיק מוצרים מוזלים בתחילת מרץ

לפי סוכנות הידיעות בלומברג, ענקית הטכנולוגיה צפויה להשיק באביב הקרוב אייפון, ואייפד 5G חדשים המתאימים לכל כיס; השקות המכשירים המוזלים של אפל פחות חשובות לחברה מאשר השקות הסתיו המסורתיות שלה, שחושפות דגמי אייפון יקרים ורווחיים
סתיו קורן | (2)

ענקית הטכנולוגיה אפל  APPLE  צפויה להשיק מוצרים חדשים ומוזלים בתחילת מרץ הקרוב. כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג. לפי הדיווח, החברה צפויה להשיק אייפון, ואייפד 5G חדשים המתאימים לכל כיס.

ההשקה תהיה הראשונה של אפל מאז אוקטובר 2021, אז חשפה את מחשבי המקבוק פרו החדשים. ההשקה צפויה להיות וירטואלית, בהתאם למדיניות האירועים של אפל מתחילת התפרצות הקורונה במרץ 2020. 

אפל מציעה כיום אייפון בעלות נמוכה בשם iPhone SE, שהשוק באביב 2020, ונמכר במחיר של 399 דולר. זהו דגם האייפון העדכני ביותר עם חיישן טביעת האצבע של אפל Touch ID. הדגם המעודכן יכול לקבל את אותו עיצוב אבל מעבד מהיר יותר ותמיכה ב-5G, על פי הדיווח.

האייפד החדש צפוי להיות גרסה מעודכנת של האייפד אייר, מכשיר שעודכן לאחרונה באוקטובר 2020 ונמכר כעת במחיר של 599 דולר. האייפד של החברה הוא המוצר החלש ביותר שלה בהיבט המכירתי, ברבעון הרביעי האייפד היה המוצר היחידי של החברה שירד במכירות. מאפל נמסר כי ההאטה במכירות של אייפד בשווי 329 דולר המיועדת לבתי ספר ולרוכשים בכמות גדולה היא הסיבה העיקרית לירידה של העסק.

השקות המכשירים המוזלים של אפל פחות חשובות לחברה מאשר השקות הסתיו המסורתיות שלה, שחושפות דגמי אייפון יקרים ורווחיים, על רקע עונת הקניות של החגים. אפל יכולה לתזמן את אירוע ההשקה עם ההפצה הרשמית של iOS 15.4, הגרסה האחרונה של תוכנת האייפון.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בר 08/02/2022 13:15
    הגב לתגובה זו
    עדיין הם לא מגיעים לקרסול של אנדרואיד... עדיין בשביל להנות ממוצרי אפל צריך לקנות מחשב שלהם, טאבלט, הם עושים זאת שכולם יהיו משועבדים לזה, מותג נורא בדיוק עכשיו מכרתי אייפון 13 היה אצלי שבוע סבלתי ממנו חזרתי לאנדרואיד מהר מאוד
  • 1.
    מתן 06/02/2022 19:55
    הגב לתגובה זו
    נחכה ונראה. זה כנראה יהיה יותר זול מאייפון אבל עדיין באותו המחיר יהיה אפשר להשיג אנדרואיד עם יותר תמורה למחיר
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה?

"אל תקנה מניות אם אתה לא מסוגל לספוג הפסד של 50%"; וההשקעה האחרונה שהתחילה בהפסד ועברה מהר לרווח של מעל 20%; איך לתפוס הזדמנויות? 

רן קידר |

וורן באפט שוב נגד השוק. בחודשים האחרונים הוא אסף מניות של מניה מוכה, לוזרית שנפלה כמו אבן. הוא העריך שהצרות בצרורות הן עניין של זמן.  הוא התחיל לאסוף בשקט והפסיד. אסף עוד והפסיד, רכש עוד הרבה ועבר לרווח על כל ההשקעה.

זה ניצול הזדמנות, זה ניצול של סנטימנט שלילי עמוק למניה מסוימת, למרות שיש לה ערך גדול, וזה מגובה בפונדמנטלס טובים - בסיס איתן לרווחים ורווחיות טובה. וכל זה בהבנה שההשקעה יכולה להסב הפסד, אפילו כבד בטווח הקרוב, אך לטווח הארוך היא השקעה טובה.

בפועל, תוך חודשים ספורים באפט הרוויח על ההשקעה 20%.  חלקכם כבר מזהה - מדובר ביונייטד הלת', חברת הביטוח הרפואי שנכנסה לסערה מושלמת של נסיבות שליליות שהפילו את המניה "הכבדה". באפט חיכה לנפילה ואסף.  


באפט הגדיל בהדרגה את אחזקתו בחברת הביטוח הרפואי הגדולה בעולם במהלך 2024, בשיא המשבר והחקירות. מאז, המניה זינקה בכ-20% - וההשקעה עומדת כבר על רווח נאה של מאות מיליוני דולרים.

העסקה הזו היא שיעור חשוב עם מספר תובנות. באפט ממשיך להוכיח שכשהשוק "רועד" זה הזמן לקנות. הכלל הבסיסי בהשקעות והוא קצת נשכח בשנים האחרונות הוא שמניה הופכת לאטרקטיבית יותר כשהיא יורדת. היא הופכת זולה וזה הזמן לבדוק ואולי לקנות. בשנים האחרונות הכלל שעובד הוא "המגמה היא החבר" שזה בעצם לקנות בעליות. זה עובד, אבל זה עובד מסיבות פסיכולוגיות יותר מאשר כלכליות. חשוב שתקראו: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כךאתם כנראה חלק מהעדר ודווקא בגלל זה, כדאי שתקראו על המחקר שנעשה במספר מקומות בעולם ותפנימו שהעדר בסוף "מתרסק".  

רובוטקסי
צילום: טסלה

טסלה משיקה את הדור הבא של הנהיגה האוטונומית

טסלה משיקה היום את FSD v14, הגרסא החדשה למערכת הנהיגה ללא נהג שתהיה צעד נוסף לקראת נהיגה אוטונומית מלאה, אך עדיין החברה רחוקה מצי מוניות אוטונומיות לחלוטין

תמיר חכמוף |

טסלה Tesla -1.42%   צפויה לשחרר היום את גרסת Full Self Driving v14 (FSD), עדכון תוכנה מרכזי למערכת הנהיגה האוטונומית שלה. אילון מאסק, מנכ"ל החברה, הבטיח שמדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות התפיסה וההתנהלות של הרכב בסביבה מורכבת, ואף תיאר את הגרסה הבאה (14.2) ככזו שהרכב "ירגיש כמעט בעל תודעה". 



הציוץ של מאסק ברשת החברתית X

עם זאת ובפועל, גם השדרוג החדש ממשיך להיות מוגדר רגולטורית כרמה 2 (Level 2) מתוך 5, כלומר מערכת סיוע מתקדמת שעדיין מחייבת נהג עירני ומוכן להתערב בכל רגע.

בין החידושים שצפויים להיכלל ב-v14: רשת נוירונים גדולה בהרבה (פי 10 מפרמטרי הגרסה הקודמת), יכולות ראייה משופרות לזיהוי מצבים מורכבים כמו תנועה עירונית צפופה ומכשולים פתאומיים, תמיכה ראשונית בקלטי שמע חיצוניים, ושיפור בממשק ההתראות כך שהנהג יקבל פחות "הפרעות" במצבים בטוחים. מאסק הבהיר שהשחרור יהיה הדרגתי, תחילה למשתמשי בטא נבחרים, ובהמשך הרחבה לקהל רחב יותר, כנראה רק בחודשים הקרובים.

השקת v14 מגיעה על רקע החזון של מאסק וטסלה להפעיל רשת "רובוטקסי", צי מוניות אוטונומיות שישמשו להסעת נוסעים ללא נהג. כיום מספר רכבים פועלים באוסטין, טקסס, שירות ניסיוני מצומצם הכולל עשרות רכבים בלבד ובפיקוח מרחוק, אך מאסק הציב יעדים שאפתניים: אלף מוניות רובוטקסי בעיר בתוך חודשים ספורים, ובהמשך הרחבת הפעילות לערים נוספות ואף שילוב רכבים פרטיים ברשת השיתופית של טסלה. בטווח רחב יותר דיבר מאסק על פוטנציאל של מיליוני רכבים אוטונומיים פעילים עד סוף 2026, יעד שנתפס בשוק כהצהרה שאפתנית יותר משהיא ישימה בטווח הקצר.

מה עושות המתחרות?

בפועל, המעבר לרמה הבאה (3), שבה הרכב נוהג לבדו והנהג יכול להסיר את הידיים מההגה והעיניים מהכביש, עדיין רחוק עבור טסלה בעוד חברות אחרות כבר יכולות להתגאות בו.