חשד לפיגוע בבריטניה:22 הרוגים ו-59 פצועים בפיצוץ בסיום הופעה במנצ'סטר

לפי שעה החשד הוא לפיגוע התאבדות אבל המשטרה עדיין לא אישרה את הסיבה לפיצוץ
מערכת Bizportal | (4)
נושאים בכתבה בריטניה
פיצוץ אדיר התרחש הלילה בסיום הופעה של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה בעיר מנצ'סטר שבבריטניה. 19 הרוגים ולפחות 59 פצועים במה שנחשד לפי שעה כפיגוע התאבדות אבל המשטרה לא מאשרת שאכן מדובר בפיגוע ואף ארגון טרור לא לקח עדיין אחריות על האירוע מלבד הבעת שימחה מצד תומכי דעא"ש ברשתות החברתיות. מהמשטרה המקומית נמסר כי האירוע נבדק כאירוע טרור עד שיוכח אחרת. לפי הודעת הנהלת ההיכל בו התקיימה ההופעה, הפיצוץ התרחש בסיום ההופעה מחוץ למבנה. גורמים בארה"ב סבורים כי העובדה שהפיצוץ התרחש בסיום ההופעה, בזמן שהקהל עושה את דרכו החוצה - מצביעה על דפוס פעולה של ארגון טרור. ברשת CNN דיווחו כי גורמים רשמיים בארה"ב כי נצפה בזירה אדם שנחשד כמחבל מתאבד. ההיכל במנצ'סטר מכיל 21,000 מושבים ובהופעה של הזמרת האמריקנית נכחו ככל הנראה ילדים רבים. אם אכן יתברר כי מדובר בפיגוע, אז היה זה הפיגוע הקשה ביותר שהכה בממלכה הבריטית מאז 2005.      

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    1 23/05/2017 14:49
    הגב לתגובה זו
    אין סוף לטיפשות של הממשלה האטומה באנגליה
  • 3.
    נועם 23/05/2017 09:32
    הגב לתגובה זו
    מה חשד? סתם ככה אולי משהו שכח לקחת הביתה את מזוודת הנפץ והתפוצץ בתוך קהל מבלים. תפסיקו את השטויות ותכתבו את האמת - " פיגוע טרור איסלמי פגע באנגליה"
  • 2.
    ותיק 23/05/2017 08:55
    הגב לתגובה זו
    It is probably a freedom fighter because of the occubation
  • 1.
    תמשיכו להכניס ערבים אנגליה אסלם (ל"ת)
    רמי 23/05/2017 08:22
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.