מתקפת טרור: 3 נרצחו ו-20 נפצעו בי-ם, 2 פיגועים ברעננה - הקבינט יתכנס בקרוב
גל רצחני של פיגועים - בוקר של טרור ברחבי הארץ עם שני פיגועים ברעננה במקביל לשני פיגועים בירושלים. בבירה, שני מחבלים עלו על קו 78 בשכונת ארמון הנציב ופתחו בירי ורצחו אדם כבן 60 ופצעו ארבעה. מחבל אחד חוסל והמחבל השני נוטרל. בפיגוע נוסף ברחוב מלכי ישראל מחבל שנהג ברכב חברת בזק פגע בתחנת אוטובוס יצא מהרכב עם סכין ורצח אדם נוסף.
ברעננה, מוקדם יותר בשעות הבוקר צעיר בן 32 נדקר בתחנת אוטבוס, כאשר הדוקר נוטרל על ידי אזרחים. לאחר מכן התרחש פיגוע דקירה שני ברעננה. תוך כך דווח על פיגוע דקירה בקריית גת ואירוע ירי במסוף רבין באילת.
ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בקרוב את הקבינט לאור האירועים ונשקלים צעדים של הטלת סגר על שכונות במזרח ירושלים ומתן הקלות על קבלת רישיונות לכלי ירייה.
- להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד מהמפגעים בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל שבירושלים הוא עובד בזק. החברה פרסמה הודעה שמגנה את הארוע ומזדהה עם הנפגעים. "בזק מביעה זעזוע עמוק בעקבות הפיגוע בירושלים ברחוב מלכי ישראל, ומפעילותו החבלנית של עובד החברה (שנהרג במהלך הפיגוע). אנו המומים מהמעשה הנפשע, מביעים שאט נפש מהמעשה, כואבים את כאבן העמוק של משפחות ההרוגים ומתפללים להבראתם המהירה של פצועי הפיגוע. בבזק מדגישים כי לא נראה כל סימן מוקדם, ולא נצפה כל שינוי בהתנהגותו של העובד, אשר יכלו להעיד מראש על פעילותו החבלנית הנפשעת".
- 12.אורן 13/10/2015 15:15הגב לתגובה זומכנס קבינט תלכו לקיבינימט אפסים תתחילו לייזום ולא רק להמתין לרוצח הבא לא ראיתי בתים מתפוצצים לא ראיתי נישול מקיצבאות ולא ראינו כניסה למחנה פליטים איסוף נשק וענישה קולקטיבי תכריזו על מצב חירום ותעצרו במעצר בית את מנהיגי התנוע האיסלמית ואת חברי הכנסת המסיתים אל תתנו להם להגיע להר הבית
- 11.אורן 13/10/2015 14:16הגב לתגובה זומכנס קבינט תלכו לקיבינימט אפסים תתחילו לייזום ולא רק להמתין לרוצח הבא לא ראיתי בתים מתפוצצים לא ראיתי נישול מקיצבאות ולא ראינו כניסה למחנה פליטים איסוף נשק וענישה קולקטיבי תכריזו על מצב חירום ותעצרו במעצר בית את מנהיגי התנוע האיסלמית ואת חברי הכנסת המסיתים אל תתנו להם להגיע להר הבית
- 10.ברוקר 13/10/2015 14:12הגב לתגובה זוידידי אל תשלה את המשקיעים השקל נחלש ויחלש ולכן המיפלט בזמנים אלה זה הדולר מי שלא יעשה כך יפסיד!!!
- בושה וחרפה אנשים נרצחו ובאותו טור כותבים שקל דולר היכן? (ל"ת)הצופה 14/10/2015 00:25הגב לתגובה זו
- 9.המנהיג 13/10/2015 13:26הגב לתגובה זואתם באמת מאמינים לחרא הזה שמוכרים לך בחדשות (טלויזיה/רדיו/עיתונות). הכל נעשה בכוונת תחילה כדי שבהמשך ניתן יהיה לשלול מכם כל זכויותכם הדמוקרטיות ולהכריז על הגאון ביבי כמלך ישראל לדרות.
- 8.יש צורך להירגע, השקל חזק ואנחנו ננצח (ל"ת)הגידה קיבלה ציון A 13/10/2015 13:21הגב לתגובה זו
- 7.ביבי בנט והמתנחלים 13/10/2015 13:05הגב לתגובה זומקווה שסוף סוף המצביעים יבינו שההתנחלויות לא מגינות על ישראל אלה הם הבטן הרכה שלנו. צריך לקפל התנחלויות מבודדות לתוך גושים ולבנות חומה. אנחנו כאן והם שם. הדיבורים של בנט על סיפוח נימשעים הזויים ומשיחיים מאי פעם.
- 6.קקק 13/10/2015 13:01הגב לתגובה זולא בודדים ולא נעלים.
- 5.רק הפגנות 13/10/2015 12:51הגב לתגובה זותפסיקו להעסיק אותם ואל תתבכינו שלא ראו רואים ועוד רואים על עררבים שרוצים להרוג גם ילדים מוכנים להרוג רק הפגנות יעזור
- 4.לגרש כל מחבל עם משפחתו. רק זה הפיתרון! (ל"ת)אשר 13/10/2015 12:33הגב לתגובה זו
- 3.חכם שלמה 13/10/2015 12:16הגב לתגובה זולצערי שכנינו הערבים צריכים להתרגל למציאות חדשה בה הם קודם כל חשודים. חברות עסקיות ישראליות צריכות עם כל הצער והכאב להפשיק להעסיק ערבים מתחת לגיל חמישים, והיתר יצטרכו לחזור לחקלאות או לעהורלצידו השני של הגבול למדינות ערב או לגרמניה, שם מאד אוהבים אותם
- 2.איציק 13/10/2015 12:11הגב לתגובה זויש לשלוף מהמוקעעה....את כל ההנהגה ...במסוק...ישר ללבנון...כל משפחה של רוצח....על משאית....עם ברזנט..מורד....ללבנון......כל מי שניראה עם מגזרי טייל..בעזה.....כדור בראש ..עידי צלף. ...
- 1.לצערנו כל בן מיעוטים הוא מפגע בפוטנציאל!!! (ל"ת)שנאת העם היהודי. 13/10/2015 11:47הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
