ooVoo הישראלית השיקה תוכנת וידיאו און-ליין
חברת התוכנה הישראלית ooVoo השיקה ביום ג' האחרון תוכנת וידיאו-צ'ט חינמית פרי פיתוחה, שעתידה להתחרות בסקייפ ובמסנג'ר. התוכנה כוללת אפשרות תקשורת בזמן אמת של עד שישה משתתפים היכולים לדבר זה עם זה בו זמנית, אפשרות לשיחות צ'אט במקביל לשיחות וידיאו, וכן שליחת הודעות וידיאו (video messages) מוקלטות ישירות דרך התוכנה או בדואר האלקטרוני. אגב, את ההודעה יכולים לקבל גם מי שאין ברשותם את התוכנה.
בנוסף, כוללת התוכנה מספר אפשרויות חדשות - הוספת משתמשים לשיחה מרשימת החברים בשיטת drag&drop, הגדלת חלון הוידיאו של אחד המשתתפים בשיחה אם הוא הדובר המרכזי וחסימה של כניסת משתתפים שלא הוזמנו לשיחה קיימת. כמו כן מאפשרת ooVoo לשלוח הזמנה אישית בווידיאו כדי להצטרף לשירות. בנוסף, יכול המשתמש לשמור הודעת וידיאו בתיקיית "טיוטה" ולשלוח אותה מאוחר יותר, או לדוור אותה לבלוג אישי ולאתרים שיתופיים אחרים, דוגמת YouTube או MySpace.
חידוש נוסף של ooVoo מאפשר למשתמש להוסיף כפתור (widgets) של "צור קשר ב-ooVoo", "הורד ooVoo" אל הבלוג האישי או לצרף את שני הכפתורים באופן קבוע לחתימת הדואר האלקטרוני. מבחינת אבטחה הוסיפה החברה אפיונים שיאפשרו למשתמשים לשלוט בכלים ובממשקי ההפעלה של התוכנה. משתמשי ooVoo יכולים לנהל את קבלת ההזמנות ליצירת קשר בכך שיאשרו רק לאנשים שמכירים את כתובת המייל שלהם או את הזיהוי שלהם ב-ooVoo ליצור עימם קשר. הגרסה החדשה של ooVoo תומכת, מלבד אנגלית ועברית, בתשע שפות נוספות: צרפתית, איטלקית, גרמנית, ספרדית, רוסית, סינית, פורטוגזית, יפנית וקוריאנית.
פיליפ שוורץ, מנכ"ל ooVoo, אמר כי "ooVoo נושאת עימה בשורה של תקשורת באינטרנט המעניקה חוויה אינטראקטיבית באיכויות טכנולוגיות וכלים ייחודיים בשוק. קצב הורדת ה-ooVoo, שרק הולך וגדל מדי יום, הוא מעל ומעבר לציפיות שלנו ונוטע בנו את הביטחון כי בשנה הקרובה תהפוך ooVoo לאחד הכלים המובילים בעולם בתחום התקשורת און-ליין לחיבור אנשים בשילוב קול ותמונה מכל מקום ובכל זמן. לכך למעשה נוצר האינטרנט".
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
